Ab initio sponsorship

Klinkt als een verkapte baan garantie (als er al zoiets bestaat) op de Q400 van Flybe.
Maar je krijgt wel flink wat concurrentie want zoveel plekken hebben ze niet.
 
They will then join Flybe as Q400 First Officers, in the autumn of 2009. Selected candidates will complete OAT’s 16-month APPFO course but with some specialist training added to meet Flybe’s specific needs.

Is gewoon de standaardopleiding + Flybe MCC-bridgecourse volgensmij... met aardig wat (geforceerde) extra publiciteit dan...
 
En DiTo, waarop baseer je dat? Ik heb dit niet zelf uitgezocht, ik heb immers al een baan. Ik post dit voor de mensen die het WEL waard vinden dit uit te zoeken.

Waarom bel je ze niet gewoon en post je DAN je antwoord?
 
Ok, wtf... Tegenwoordig regels wanneer je mag posten? Met een bepaalde aangestelde waarde aan kennis? Gefeliciteerd met je baan by the way.
ik heb de tekst gelezen en het volgende geschreven (mooi mezelf quoten):

Is gewoon de standaardopleiding + Flybe MCC-bridgecourse volgensmij... met aardig wat (geforceerde) extra publiciteit dan...

Ik maak hier een veronderstelling waar anderen evenuteel op kunnen aanvullen? Misschien wel bediscussiëren (de inhoud), zoals het hoort op een forum toch? Daarbij quote ik iets uit de tekst waarop ik dat basseer... Goedgekeurd? Dank je.
 
Is gewoon de standaardopleiding + Flybe MCC-bridgecourse volgensmij... met aardig wat (geforceerde) extra publiciteit dan...

Waar dacht je dan dat je de basis-opleiding zou doen? Je C152 aanhaken bij een Flybe Q400 en dan leren zij het je onderweg wel?:naund:
 
Whahaa, nee gelukkig niet... Maar als je die tekst leest en dan pas mijn reactie snap je wat ik bedoel.
 
Er is duidelijk weinig interesse...

Ik vind het wel jammer dat mensen niet de moeite nemen om eerste eens buiten Nederland kijken voor opleiding die een baangarantie hebben. Neem Lufthansa of Air France, dit is ook weer zo'n voorbeeld. Heeft er ooit iemand bij CTC selectie gedaan ? Ik denk dat je ze op een hand kunt tellen.

Ik vind het eigenlijk best jammer, want dit betekent dat de aspiranten geen flauw idee hebben waar ze mee beginnen. Allereerst de studieschuld. Je studieschuld is aanzienlijk lager als je bij bovenstaande probeert of je wordt zelfs gesponsord!

Ik vroeg me dan ook af, waarom kijken jullie alleen naar Nederlandse opleidingen terwijl er veel betere deals te vinden zijn ?
 
ik vind het zowiezo al raar dat iemand die piloot wil worden niet internationaal kijkt (het is toch een redelijk internationaal beroep, niet? of heb ik het hier verkeerd? :p)...
Ik snap het een beetje met Air-France en Lufthansa door de taal-barriere maar er zijn verschillende Engelstalige opleidingen waar de kosten gedrukt worden door gehele of gedeeltelijke sponsoring...
 
ik vind het zowiezo al raar dat iemand die piloot wil worden niet internationaal kijkt (het is toch een redelijk internationaal beroep, niet? of heb ik het hier verkeerd? :p)...
Ik snap het een beetje met Air-France en Lufthansa door de taal-barriere maar er zijn verschillende Engelstalige opleidingen waar de kosten gedrukt worden door gehele of gedeeltelijke sponsoring...

Zou je hier ook namen kunnen noemen van deze scholen? Is het via deze scholen ook mogelijk om bij de grotere vliegmaatschappijen te komen, of zit je dan direct vast aan een relatief kleine maatschappij?
 
Sponsorship Air France, zie www.devenirpiloteairfrance.com

Lufthansa Schule, zie www.lufthansa-pilot.de

Zie de post van Koning Lucht over FlyBe

Je hebt ook nog een sponsorship van Netjes http://www.oxfordaviation.net/airline_schemes_netjets.htm

En dan heb je nog CTC Cadet. Daar word je ook gesponsord, maar je zit wel vast aan een bond. Veel Britse airlines halen hun piloten daar vandaan wanneer zij daar behoefte aan hebben. Ik noem een Thomsonfly, Thomas Cook, Easyjet, etc.

En zo zijn er nog wel meerdere. Etihad, Air Berlin en nog een aantal. Die moet je alleen zelf maar even opzoeken :D

En ''username:pilot'', wat is er verkeerd als je bij een een relatief kleine maatschappij begint ? Iedereen begint onderaan, of dat nou coco-en is bij KLM of co-en op een Airbus van Easyjet bijvoorbeeld. Zodra je uren bouwt, kun je overal solliciteren.

En je had dit ook allemaal kunnen vinden op het board hoor, maar goed ik ben in een goede bui ;)
 
Zou je hier ook namen kunnen noemen van deze scholen? Is het via deze scholen ook mogelijk om bij de grotere vliegmaatschappijen te komen, of zit je dan direct vast aan een relatief kleine maatschappij?

ik begin liever zonder schulden bij een kleine maatschappij dan met schulden bij een grote.....
 
Als je een sponsorship kunt krijgen meteen doen mensen. Ook als je daar zelf in moet investeren beter iets achter de hand, in dit geval een baan dan helemaal niets, gaat om de eerste uurtjes die je moet maken.

Ben bang dat er snel een recessie gaat komen op de luchtvaartmarkt, hoge fuel prijs een anti luchtvaart policy in Europa, denk dat een hoop maatschappijen al op hun reserves teren. Dus zodirect helaas weer een hoop ervaren vliegers op de markt. Als je dan een baan bij een luchtvaartmaatschappij achter de hand hebt mag je je gelukkig prijzen.

Een paar talen cursusjes, ga je zomerbaan in Engeland, Duitsland, Frankrijk doen etc. en probeer binnen te komen bij een sponsorship niet geschoten is altijd mis en een mooie ervaring in het buitenland erbij.

cheerio,

PS'99
 
Sponsorship Air France, zie www.devenirpiloteairfrance.com

Lufthansa Schule, zie www.lufthansa-pilot.de

Zie de post van Koning Lucht over FlyBe

Je hebt ook nog een sponsorship van Netjes http://www.oxfordaviation.net/airline_schemes_netjets.htm

En dan heb je nog CTC Cadet. Daar word je ook gesponsord, maar je zit wel vast aan een bond. Veel Britse airlines halen hun piloten daar vandaan wanneer zij daar behoefte aan hebben. Ik noem een Thomsonfly, Thomas Cook, Easyjet, etc.

En zo zijn er nog wel meerdere. Etihad, Air Berlin en nog een aantal. Die moet je alleen zelf maar even opzoeken :D

En ''username:pilot'', wat is er verkeerd als je bij een een relatief kleine maatschappij begint ? Iedereen begint onderaan, of dat nou coco-en is bij KLM of co-en op een Airbus van Easyjet bijvoorbeeld. Zodra je uren bouwt, kun je overal solliciteren.

En je had dit ook allemaal kunnen vinden op het board hoor, maar goed ik ben in een goede bui ;)


Bedankt voor de duidelijk post! Ten eerste is er niets mis met een relatief kleine vliegmaatschappij! Ik bedoelde hiermee te zeggen dat ik het wel belangrijk vind, gezien de aankomende financiele problemen in de wereld, dat ik zeker ben van mijn baan, en niet dat als het een beetje tegen zit ik na een half jaar weer buiten sta. Verder is mijn beperking nog dat ik Havo E&M heb, zonder natuurkunde en Wiskunde B. Deze certificaten ga ik volgend jaar wel halen.
Het aanbod van Etihad, was geloof ik alleen voor eigen inwoners, of heb ik dat helemaal fout gezien? Ik hoop dat je nog steeds in een goede bui bent, zodat je ook de laatste vraag wilt beantwoorden
 
Maar voor Lufthansa heb je wel abitur nodig, dat betekent toegang tot universiteit. Dus VWO/HBO en HBO-P weet ik niet. Als je VWO/HBO achtergrond hebt DOEN!
 
Last edited:
Sponsorship Air France, zie www.devenirpiloteairfrance.com

Lufthansa Schule, zie www.lufthansa-pilot.de

Zie de post van Koning Lucht over FlyBe

Je hebt ook nog een sponsorship van Netjes http://www.oxfordaviation.net/airline_schemes_netjets.htm

En dan heb je nog CTC Cadet. Daar word je ook gesponsord, maar je zit wel vast aan een bond. Veel Britse airlines halen hun piloten daar vandaan wanneer zij daar behoefte aan hebben. Ik noem een Thomsonfly, Thomas Cook, Easyjet, etc.

En zo zijn er nog wel meerdere. Etihad, Air Berlin en nog een aantal. Die moet je alleen zelf maar even opzoeken :D

En ''username:pilot'', wat is er verkeerd als je bij een een relatief kleine maatschappij begint ? Iedereen begint onderaan, of dat nou coco-en is bij KLM of co-en op een Airbus van Easyjet bijvoorbeeld. Zodra je uren bouwt, kun je overal solliciteren.

En je had dit ook allemaal kunnen vinden op het board hoor, maar goed ik ben in een goede bui ;)
Als ik het zo lees regelt betaalt Netjets als je eenmaal bij ze vliegt de studie terug maar moet je eerst wel zelf lenen. En moet je dus weer iemand vinden die garant voor je wil staan.:niet_bli:
 
Dus je krijgt je studie terug betaald, je hebt een baangarantie. Pin me er niet op vast maar als je zo'n aanbod krijgt, lijkt me niet dat de bank erg veel problemen zal geven maar dat is puur wat ik denk, niet gebaseerd op feiten.
 
Ethiad heeft twee programma's lopen naar mijn weten. Eentje voor Gulf Nationals en een andere voor de internationale student. Even doorklikken bij careers en je zult zien dat deze twee programma's verschillende aanname eisen stellen. Helaas voldoet columbus daar niet meer aan, maar het schept wellicht wat perspectief voor de toekomst.
 
Dus je krijgt je studie terug betaald, je hebt een baangarantie. Pin me er niet op vast maar als je zo'n aanbod krijgt, lijkt me niet dat de bank erg veel problemen zal geven maar dat is puur wat ik denk, niet gebaseerd op feiten.

Het klinkt gaaf, maar het belangrijkste is idd vindt de bank het ook gaaf?
 
Back
Top