They will then join Flybe as Q400 First Officers, in the autumn of 2009. Selected candidates will complete OAT’s 16-month APPFO course but with some specialist training added to meet Flybe’s specific needs.
Is gewoon de standaardopleiding + Flybe MCC-bridgecourse volgensmij... met aardig wat (geforceerde) extra publiciteit dan...
Is gewoon de standaardopleiding + Flybe MCC-bridgecourse volgensmij... met aardig wat (geforceerde) extra publiciteit dan...
ik vind het zowiezo al raar dat iemand die piloot wil worden niet internationaal kijkt (het is toch een redelijk internationaal beroep, niet? of heb ik het hier verkeerd? )...
Ik snap het een beetje met Air-France en Lufthansa door de taal-barriere maar er zijn verschillende Engelstalige opleidingen waar de kosten gedrukt worden door gehele of gedeeltelijke sponsoring...
Zou je hier ook namen kunnen noemen van deze scholen? Is het via deze scholen ook mogelijk om bij de grotere vliegmaatschappijen te komen, of zit je dan direct vast aan een relatief kleine maatschappij?
Sponsorship Air France, zie www.devenirpiloteairfrance.com
Lufthansa Schule, zie www.lufthansa-pilot.de
Zie de post van Koning Lucht over FlyBe
Je hebt ook nog een sponsorship van Netjes http://www.oxfordaviation.net/airline_schemes_netjets.htm
En dan heb je nog CTC Cadet. Daar word je ook gesponsord, maar je zit wel vast aan een bond. Veel Britse airlines halen hun piloten daar vandaan wanneer zij daar behoefte aan hebben. Ik noem een Thomsonfly, Thomas Cook, Easyjet, etc.
En zo zijn er nog wel meerdere. Etihad, Air Berlin en nog een aantal. Die moet je alleen zelf maar even opzoeken
En ''usernameilot'', wat is er verkeerd als je bij een een relatief kleine maatschappij begint ? Iedereen begint onderaan, of dat nou coco-en is bij KLM of co-en op een Airbus van Easyjet bijvoorbeeld. Zodra je uren bouwt, kun je overal solliciteren.
En je had dit ook allemaal kunnen vinden op het board hoor, maar goed ik ben in een goede bui
Als ik het zo lees regelt betaalt Netjets als je eenmaal bij ze vliegt de studie terug maar moet je eerst wel zelf lenen. En moet je dus weer iemand vinden die garant voor je wil staan.:niet_bli:Sponsorship Air France, zie www.devenirpiloteairfrance.com
Lufthansa Schule, zie www.lufthansa-pilot.de
Zie de post van Koning Lucht over FlyBe
Je hebt ook nog een sponsorship van Netjes http://www.oxfordaviation.net/airline_schemes_netjets.htm
En dan heb je nog CTC Cadet. Daar word je ook gesponsord, maar je zit wel vast aan een bond. Veel Britse airlines halen hun piloten daar vandaan wanneer zij daar behoefte aan hebben. Ik noem een Thomsonfly, Thomas Cook, Easyjet, etc.
En zo zijn er nog wel meerdere. Etihad, Air Berlin en nog een aantal. Die moet je alleen zelf maar even opzoeken
En ''usernameilot'', wat is er verkeerd als je bij een een relatief kleine maatschappij begint ? Iedereen begint onderaan, of dat nou coco-en is bij KLM of co-en op een Airbus van Easyjet bijvoorbeeld. Zodra je uren bouwt, kun je overal solliciteren.
En je had dit ook allemaal kunnen vinden op het board hoor, maar goed ik ben in een goede bui
Dus je krijgt je studie terug betaald, je hebt een baangarantie. Pin me er niet op vast maar als je zo'n aanbod krijgt, lijkt me niet dat de bank erg veel problemen zal geven maar dat is puur wat ik denk, niet gebaseerd op feiten.