Crew baggage

Nee bij CityLine, dat is nou juist het probleem;)

Binnenkort naar LH (ook geen koffer, maar daar kan ik dan wel mee leven:cool:)

Cheers
C
 
Hallo allemaal,

Ik begin binnenkort bij de KLM op de 744 en heb een vraagje. Ik heb de kennisbank al doorgespit maar ben er nog niet volledig uit. Hoeveel en wat voor baggage kan je meenemen als piloot, en wat is hier geschikt voor. Ik heb begrepen dat veel mensen met zo'n trolley reizen die je als handbaggage mee mag nemen. Alleen vraag ik me af of dat niet wat weinig ruimte is voor sommige trips. (met name meer daagse trips naar koude locaties, waar veel kleren gewenst zijn) Neem je dan baggage mee in het ruim?
Zijn er overigens nog uniform gerelateerde eisen voor de baggage. Ik kan me voorstellen dat een vlieger in uniform met knaloranje rugzak er nou niet erg 'dressed to impress' uitziet.

mvg,

vR

FD, mag ik jou vragen hier op te reageren?
Ik wil namelijk niet van Airwork gegooid worden....
 
''Dress to Impress''

Ik zal reageren voordat FD dat doet, scheelt mogelijk weer wat negatieve reacties.

Dress to impress is gewoon een leus verzonnen door de KLM m.b.t. het uiterlijk.
En daarmee heeft Von Richthofen 100% gelijk. Ik zie welleens mensen met een rug/shouder tas lopen, of een pet die er niet uitziet, etz. Dat kan toch niet en dat is niet wat de klant wil zien.
De klant wil een goed stel, representatieve mensen aan boord zien, wat naar mijn mening dus niet gaat met bijv. een knal oranje rugtas
(Ik vind het belangrijk er goed uit te zien tijdens je werk, vooral omdat je met pax vliegt).

Met vriendelijke groet,

Bowstring
 
@ Bowstring,
Ik denk niet (weet voor 99% zeker) dat touch and go niet op 'Dress to impress' doelt maar op iets met 4 motoren.

Of sla ik nu de plank mis?
Bovendien, heeft KLM écht de uitspraak 'dress to impress' verzonnen :grijns:?
 
Last edited:
Bowstring, ik vind de Cabine Crew selectie bij de KLM van de laatste jaren al zeer verslechterd.. Want bij de vrouwen mag tegenwoordig niets meer teveel aan haar lichaam zitten! Ze beginnen steeds meer op strijkplanken te lijken, van die jonge magere meisjes die geen grote borsten, dikke billen en langhaar mogen hebben.
 
Bowstring, ik vind de Cabine Crew selectie bij de KLM van de laatste jaren al zeer verslechterd.. Want bij de vrouwen mag tegenwoordig niets meer teveel aan haar lichaam zitten! Ze beginnen steeds meer op strijkplanken te lijken, van die jonge magere meisjes die geen grote borsten, dikke billen en langhaar mogen hebben.

Denk niet dat het zozeer aan het selectiebeleid ligt, al om je heen gekeken? Dun is in, fatsoenlijk gewicht is uit...
 
Bowstring, ik vind de Cabine Crew selectie bij de KLM van de laatste jaren al zeer verslechterd.. Want bij de vrouwen mag tegenwoordig niets meer teveel aan haar lichaam zitten! Ze beginnen steeds meer op strijkplanken te lijken, van die jonge magere meisjes die geen grote borsten, dikke billen en langhaar mogen hebben.

Je moet iets met de huidige brandstofprijzen. Je kunt de CI natuurlijk niet tot in het oneindige blijven verlagen :grijns:
 
@ T&G: Laat die jongen toch, hij is gewoon enthousiast om te beginnen. Iedereen heeft dit bij zijn eerste vliegbaan gehad, ongeacht de maatschapij.
 
Zoals hij zegt, wacht lekker rustig af, je krijgt vanzelf een uitnodiging om op SPL oost bij de kledingverstrekking langs te komen en dan wordt het allemaal duidelijk. Praktisch alles wat je nodig hebt, krijg je in bruikleen, het enige wat je eventueel zelf zou willen regelen is een tas om je dagelijkse spullen in te doen, als handbagage.

@RTO op smartfit.eu kun je wel een specialbag kopen, geen idee of dat de genoemde tas is...


Klm heeft er ook 1. Moet je volgens mij 60e borg voor betalen. is nog in de goede kleur ook:)
 
Touch and go -

I probeer ying en yang in balans te houden dezer dagen op advies van mn shrink en zijn shrink.

FD
 
Bowstring, ik vind de Cabine Crew selectie bij de KLM van de laatste jaren al zeer verslechterd.. Want bij de vrouwen mag tegenwoordig niets meer teveel aan haar lichaam zitten! Ze beginnen steeds meer op strijkplanken te lijken, van die jonge magere meisjes die geen grote borsten, dikke billen en langhaar mogen hebben.

Als je ze tegen het licht houdt zie je hun hart kloppen!

Overigens zaten we laatst wel serieus te overwegen om een reportje te maken over een stess die zó dik was dat ze niet door de cockpitdeur paste......:passed:
 
Ach, heel vrouw-nederland is nu toch bezig met de nieuwe hype; SonjaBakkeren ?? :grijns:
 
Als je ze tegen het licht houdt zie je hun hart kloppen!

Overigens zaten we laatst wel serieus te overwegen om een reportje te maken over een stess die zó dik was dat ze niet door de cockpitdeur paste......:passed:

:grijns:

Is dat die blond-grijzige 'oudere' dame?
 
Back
Top