Crew baggage

von Richthofen

New member
Hallo allemaal,

Ik begin binnenkort bij de KLM op de 744 en heb een vraagje. Ik heb de kennisbank al doorgespit maar ben er nog niet volledig uit. Hoeveel en wat voor baggage kan je meenemen als piloot, en wat is hier geschikt voor. Ik heb begrepen dat veel mensen met zo'n trolley reizen die je als handbaggage mee mag nemen. Alleen vraag ik me af of dat niet wat weinig ruimte is voor sommige trips. (met name meer daagse trips naar koude locaties, waar veel kleren gewenst zijn) Neem je dan baggage mee in het ruim?
Zijn er overigens nog uniform gerelateerde eisen voor de baggage. Ik kan me voorstellen dat een vlieger in uniform met knaloranje rugzak er nou niet erg 'dressed to impress' uitziet.

mvg,

vR
 
Je krijgt gewoon een hele grote koffer van KLM, die kan je volstouwen met een helehoop bende. Als je wil neem je je golfspullen, of als je dat niets vind je tennis of kitesurfspullen ook nog eens mee, heb je nog wat te doen daar!
Ben je al in dienst bij KLM?
Als je je boeken al hebt moet je maar eens in het staff manual kijken, daar staan voorschriften in voor trolly's en tassen die niet door KLM geleverd zijn.

Grz, Sky-walker.
 
Top, dacht dat ik zelf alle tassen moest kopen. Heb afgelopen week gehoord dat ik ben aangenomen en dat ik in juli kan beginnen, dus heb nog geen boeken ed. Zal dus nog maar ff wachten met iets aanschaffen.

vR
 
En hou je koffer Securitysticker schoon! :D

JAAA! dat ziet er zooooooooo goedkoop en lelijk uit! Al die k** stickers er op....
Je koffer moet precies zo en zo er uit zien (in jullie geval je company koffer) maar over die stomme stickers wordt niet gesproken.
 
Ach, je denkt toch niet dat die koffer, die als ruimbagage meegaat, er nog lang als nieuw uitziet! Sterker nog een nieuwe koffer schreeuwt dat je net bij de club binnen bent. Overigens gelden al die voorschriften meer voor alles wat je door de terminal en in cabine meesjouwt. En daar komen bijna nooit stickers op.

Von Richthoven,gefeliciteerd met je baan.
 
Je kunt overgigens ook nog een "special bag" aanschaffen. Is een soort uitvouwbare tas waar je kiteboard of je golftas wel in past (of 400 Iphones).....met KLM CREW erop, wat wil je nog meer!
 
Bedankt voor de reacties!
Toch lijkt me een koffer waar een volledige kitesurf/golf set in kan nogal onhandig voor een 2 daagse LA (om maar wat te noemen) Betekent dit dat de meeste vliegers een eigen kleinere, aan de handbaggage limieten voldoende, koffer hebben voor de korte broeken, T-shirts, flipflops, zonnebril en tandenborstel?

vR
 
Voor de duidelijkheid, je crewkoffer is een standaard Samsonite koffer (beschikbaar in 3 maten) en drop je af bij het bagagedepot (of hoe het ook heet) op het BMC en krijg je weer terug op bestemming. Je hoeft er dus niet zelf mee te slepen. Dit is een stuk makkelijker dan met een trolly over heel SPL te slepen.

Als ik jou was zou ik even de info van KLM afwachten, dan wordt een hoop duidelijk.
 
slepen.

Als ik jou was zou ik even de info van KLM afwachten, dan wordt een hoop duidelijk.
Zoals hij zegt, wacht lekker rustig af, je krijgt vanzelf een uitnodiging om op SPL oost bij de kledingverstrekking langs te komen en dan wordt het allemaal duidelijk. Praktisch alles wat je nodig hebt, krijg je in bruikleen, het enige wat je eventueel zelf zou willen regelen is een tas om je dagelijkse spullen in te doen, als handbagage.

@RTO op smartfit.eu kun je wel een specialbag kopen, geen idee of dat de genoemde tas is...
 
Jaaha, das spannend, onder moeders vleugels vandaan helemaal alleen de wijde wereld in....:kiss:

succes bij de klem!

gr
C
ps hij krijgt tenminste een koffer van de baas, die moffen hier geven helemaal niets...
 
Back
Top