Brandstofprijzen

Hier een lijst met benzine prijzen aan de pomp, Nederland uiteraard bovenaan:

http://www.msnbc.msn.com/id/12464789/

Iedereen zeurt wel over de benzineprijs, maar wat doet de AVGAS op het moment eigenlijk in Nederland en omstreken? En op welke velden is het goedkoop/duur tanken?

:biertje:

De AvGas op EHMZ is 2,02 per liter excl. B.T.W. (2,398 incl. B.T.W.) volgens faktuur van 15/05.

De overland landing hier kost 16,05 excl. B.T.W. (cat. 6) en een terreinlanding is 9,83 excl. B.T.W. Bedragen overgenomen van dezelfde faktuur. Ik heb het idee dat EHMZ wel eens een van de goedkopere velden van NL kan gaan worden. Was vorige week op EHSE, maar de landing daar was zo`n 25 Euro excl. B.T.W.

Nu maakt het voor mij niet zo heel gek veel meer uit want ik krijg de B.T.W. toch terug, maar als je een veld uitkiest om naar toe te gaan let je er toch op. Headcorn (EGKH) is iets verder weg als EHSE, maar de landing is gratis als je er 40 liter tankt. Dan ga ik toch liever naar EGKH want van het verschil in landingsgeld kan ik bijna 15 liter tanken (dus ook bijna 1 uur vliegen).
 
Ik was 2 weken terug nog 19 euro (incl.) voor een overland kwijt op EHMZ, dus dat klopt aardig idd. Wel een groot verschil met Duitse velden nog....maar de goedkoopste van Nederland kan best...

Maar waar is het nu echt de moeite waard om goedkoop je tanks te vullen, Calais misschien?
 
Maar waar is het nu echt de moeite waard om goedkoop je tanks te vullen, Calais misschien?

De AVGAS prijzen verschillen idd aanzienlijk :eek:

M'n broer heeft drie weken geleden op LFPL (Lognes-Emerainville) voor € 1.87 per liter (BTWi) getankt :)

Note: landing-en parkeergeld (3 x 24 uur) was € 8,00 all in :D

Was vorige week op EHSE, maar de landing daar was zo`n 25 Euro excl. B.T.W.

En dat met 'n Cessna 150 S(pecial)P(erformance) :eek:

goedkoopste van Nederland ...

= (m.i.) EHHV (doordeweeks overland C172 € 13,50 BTWi)
 
Last edited:
De AVGAS prijzen verschillen idd aanzienlijk :eek:

M'n broer heeft drie weken geleden op LFPL (Lognes-Emerainville) voor € 1.87 per liter (BTWi) getankt :)

Note: landing-en parkeergeld (3 x 24 uur) was € 8,00 all in :D



En dat met 'n Cessna 150 S(pecial)P(erformance) :eek:



= (m.i.) EHHV (doordeweeks overland C172 € 13,50 BTWi)


Ok, dan is door de weeks EHHV wellicht goedkoper, maar niet als je T & G`s doet als niet EHMZ vlieger. Ze hebben nu een aktie dat T & G`s gratis zijn bij ik meen 50 liter tanken en 1 consumptie in restaurant.
 
Ze hebben nu een aktie dat T & G`s gratis zijn bij ik meen 50 liter tanken en 1 consumptie in restaurant.

Letterlijke EHMZ aktie tekst:

Als u een overland landing maakt op EHMZ, én minimaal 50 liter brandstof tankt, én het restaurant bezoekt, hoeft u NIETS te betalen voor Touch & Go’s.

Nergens staat één consumptie verplichting!!

Dag zeggen, of ff lekker dr*llen (Restaurant) volstaat :D

Doordenkertje: een lokale vlucht langer dan 45 minuten (T/O - LDG) is ook een overland ... :haha:

Ook Noorderlingen benne zunig :)
 
Weet iemand wat je op Leer Papenburg (EDWF) betaald? Voor circuit training ook erg leuk, na 3 landingen, de rest gratis... en een leuke overland vlucht.
 
Back
Top