English Proficiency DEADLINE EXTENDED UNTIL MARCH 2009 (FAA)

X

XDgb14

Guest
Ter Info (FAA) !

Effective March 5, 2008, the International Civil Aviation Organization (ICAO) requires the following certificate holders who operate internationally to have a certificate stating that the holder is proficient in the use of the English language:

Private, commercial, and airline transport pilots with powered aircraft ratings.
Flight engineers and flight navigators
Control tower operators

The ability to read, speak, write, and understand English is already a U.S. regulatory eligibility requirement; the FAA Registry began issuing all new certificates with this endorsement on February 11, 2008. The U.S. has notified ICAO that it filed a difference that will extend the U.S. compliance date until March 5, 2009, in order to provide sufficient time for all affected U.S. airman certificate holders to comply with the ICAO Language Proficiency airman certificate endorsement requirements.

Certificates that are ordered as regular replacement certificates will include the endorsement. You can order a replacement certificate on-line or by mail. You will be asked to register with Online Services if you don't already have an on-line account. Note that there is a $2 fee for replacement airmen certificates.

Airmen who request temporary authority or verification of their airman certificate will not have the English proficiency endorsement until the replacement certificate has been requested and the $2 fee paid. If you have questions, you may contact the Airmen Certification Branch toll-free at 1-866-878-2498.

For more information regarding ICAO English proficiency, refer to Information for Operators (InFO) 08012 at the All InFOs page.

Bron

Opmerking: de ICAO English Language endorsement, wordt op het Airmen Certificate (FAA), onder Limits aangeduid als "ENGLISH PROFICIENT" ;)
 
Zodra je de online bestelling gedaan heb is het met 1-2 weken binnen. Erg snel dus.

Ja mooi hé :D

"Your request for a replacement certificate(s) has been accepted.
You should receive your certificate in approximately two weeks."

Thanks for using the Airmen Service Site :)

Hier kan het IVW (NLA) nog een puntje aan zuigen.
 
Heb net ook mijn replacement certificate besteld. Krijgt het nieuwe license ook een pasfoto nu dan? Wel knap als ze dat via je paspoort er af kunnen halen dan.
 
Krijgt het nieuwe license ook een pasfoto nu dan?

Neen, niet goed gelezen (dus) ;)

To protect your privacy and provide security in the issuance of your certificate, we require that you furnish photo identification information when requesting a replacement certificate through our Airmen Services page. At this time, Airmen Certificates do not contain a photo.

Ik denk dat er bij jouw "Does not meet language proficiency requirement in accordance with para 1.2.9.4 of ICAO Annex 1 for radiotelephony communications in English" op komt :haha:
 
Last edited:
:mad:

Je komt toch de 14e wel hé!

Tuuurlijk :biertje:

Je huurt toch wel één paar pikante Zeeuwse, C-cup sans silicones, Shaved (air)hostessen .... :D

Nadien :yeehaa: bij Hermien in de Flowerpowerstraße 23 te ARN ?
 
Beste GBOF,

We hebben inmiddels een deelnemer met Spa baden gevonden. De baden worden door de vliegveld brandweer gevuld en verwarmd, de bedoeling is dat je dus zwemkleding mee neemt!!! Kijk ook op www.midzomerevent.nl

Ik ga nooit meer naar cafe `t Boven. Vertel ik nog wel eens waarom.

Mvg.

N2024
 
Beste GBOF,

We hebben inmiddels een deelnemer met Spa baden gevonden.

:eek:

Je gaat op een midzomer @viation Event, collega vliegers toch niet afschepen met H2O baden :stapelge:

Een Bier, Whiskey of Champagne (bubbel)bad, omringd door pikante (air)hostessen zou veel :cool: zijn.

Vanwege familiale belangen (concurrentie), zijn N<censored>ff koffiemachines niet aan mij besteed.

Ik denk dat ik (dan) maar voor een Low level, High Speed :D Malibu Matrix proefvluchtje ga :kiss:
 
:eek:

Je gaat op een midzomer @viation Event, collega vliegers toch niet afschepen met H2O baden :stapelge:

Een Bier, Whiskey of Champagne (bubbel)bad, omringd door pikante (air)hostessen zou veel :cool: zijn.

Vanwege familiale belangen (concurrentie), zijn N<censored>ff koffiemachines niet aan mij besteed.

Ik denk dat ik (dan) maar voor een Low level, High Speed :D Malibu Matrix proefvluchtje ga :kiss:

We hebben inderdaad 5 x hostess rondlopen, ze mogen echter niet met je in bad hoor...

Voor mijn hangar komt een bar en een frietkraam van het vliegveld restaurant, er is dus van alles te drinken. Natuurlijk is het restaurant (en de Aeroclub) ook gewoon open. Over dat van `t Boven vertel ik je nog wel. Ik ben daar bij mijn weten nog nooit uitgegooid trouwens. :)
 
Begrijp ik het goed dat je, als je een FAA license hebt, je automatisch een LPE aantekening krijgt. Ik neem aan dat dit level 6 is ?
Weet iemand of je dit kunt laten overschrijven naar een JAA vliegbewijs ?
Trouwens, even off-topic, heeft iemand al in Nederland examen gedaan ? Ik ben wel nieuwsgierig welke levels Nederlanders, die op zeg ruim voldoende eindexamen nivo HAVO/VWO zitten, halen. Hoe moeilijk is het om in Nederland nivo 6 te halen ? Ik denk zelf dat de meeste vliegers die ik ken wel op een dusdadig nivo zitten dat je wel kunt zeggen dat eenmalig toetsen voldoende zou moeten zijn om vast te stellen dat het verder wel goed is zo, voor de rest van hun vliegende leven.
Ik ben echter bang dat dit weer de zoveelste melkkoe van de IVW zal zijn, voor de prive vlieger.
Groet,

Leon.
 
@ LHU,

Als je al een FAA license hebt kun je dus een nieuwe aanvragen waarop de ELP vermeld staat. Je krijgt het niet automatisch als je alleen een 'oud' FAA license bezit.

Voorzover ik begrepen heb is level 6 voor de native speaker.
Er doen ook al verhalen de ronde (oa op pprune) dat sommige 'natives' level 6 niet halen. Dat de meeste NL-ers level 6 halen lijkt me onwaarschijnlijk.
Op het FAA license staat idd English Language Proficient, zonder level.
 
Het gaat om Aviation English language proficiency !!

"ATC: XXX Say Speed, XXX: Speed"
"ATC: XXX Say Your Intensions, XXX: to Uhhhh become uhhhh a Uhhhh Professional Uhhhh Pilot Uhhhh once"
"XXX Request Taxi Instructions, ATC: XXX release the brakes, add some power and when rolling press the left lower pedal ..........."

Weet iemand of je dit kunt laten overschrijven naar een JAA vliegbewijs ?

NEEN (Althans niet in NL)

Ik ben echter bang dat dit weer de zoveelste melkkoe van de IVW zal zijn, voor de

Precies :traantjes

Voor zover ik weet, is European Pilot Selection & Training (EPST) de eerste die in NL is erkend om piloten en luchtverkeersleiders te toetsen op hun kennis van de Engelse (luchtvaart)taal.

Op het FAA license staat idd English Language Proficient, zonder level.

Het FAA no-nonsense K(eep) I(t) S(tupid) S(imple) principe :)

Zie (ook) ICAO (FLS) FAQ's Language proficiency requirements for licence holders
 
Last edited:
@ LHU,

Als je al een FAA license hebt kun je dus een nieuwe aanvragen waarop de ELP vermeld staat. Je krijgt het niet automatisch als je alleen een 'oud' FAA license bezit.

Voorzover ik begrepen heb is level 6 voor de native speaker.
Er doen ook al verhalen de ronde (oa op pprune) dat sommige 'natives' level 6 niet halen. Dat de meeste NL-ers level 6 halen lijkt me onwaarschijnlijk.
Op het FAA license staat idd English Language Proficient, zonder level.

Voor FAA kan ik niet zoveel zeggen, maar level 6 is niet echt een hele grote uitdaging in Nederland....ik heb ook level 6 gehaald, en ik ben absoluut geen native speaker. (Gelukkig hoeft Surferboy de kosten voor zijn brevet niet zelf te dokken.....geldwolven van het IVW)

@GBOF: Iig voor verkeersleiders zijn er 2 tests beschikbaar, een van Eurocontrol...maar daar kun je geen lvl 6 mee scoren, en een van het Australische RELTA. De laatste wordt gebruikt door LVNL gebruikt.
 
Aanvulling ;)

De (FAA) ELP endorsement komt overeen met (ICAO) level 4

To satisfy the ICAO language proficiency endorsement requirement, on February 11, 2008, the FAA is making available replacement certificates for affected airmen with the additional endorsement – “English Proficient”.

All affected airman certificate holders are considered to have met the ICAO English language proficiency requirements based on the eligibility requirements of parts 61, 63 and 65.

The FAA’s issuance of an “English Proficient” endorsement on a U.S. airman certificate attests that the airman meets the Level 4 operational standards found in ICAO Annex 1.

All affected airmen have until March 5, 2009 to comply with this requirement and we encourage airmen to apply for a replacement certificate as soon as possible.

The FAA is not changing its certification standard or basic process as to how our designated examiners and inspectors conduct FAA English proficiency and fluency eligibility evaluations ;)

Bron (FAA)

For Operational Level (Level 4), ICAO is recommending an individual demonstration interval evaluation every three years :traantjes

De FAA Operational Level (Level 4) ELP endorsement is (dus) permanent :haha:
 
Last edited:
Back
Top