DFA lening zonder borg?

defco

New member
Goedendag, ik ben een tijdje bezig met het zoeken naar een vliegschool nadat het mij bij de kls helaas niet gelukt is. Nu heb ik zelf wel een goed gevoel bij de dfa. Het probleem is echter dat ik of mijn ouders niet borg kunnen staan voor een lening. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook vraag ik me af of ik me kan verzekeren voor kwijtschelden van de lening mocht het halverwege toch niet lukken. (zoiets als bij een garantiefonds). Het zal wel een lastig verhaal zijn is anders wel erg jammer, want ik denk dat deze school goed bij mij past.


vriendelijke groeten,

Defco
 
Dan raad ik je aan om eens bij EPST te gaan kijken. D.w.z. ga naar een informatieavond, je krijgt daar een erg interessant praatje te horen. Ouders hoeven niet garant te staan.
 
Hoi Defco,

Zelf zit ik bij de DFA en inderdaad er is niet zoiets als een garantie fonds.

Je zal het bedrag inderdaad bij een bank moeten lospeuteren en de enige manier waarop dat kan is als er iemand garant/borg wil staan voor jou.

Ga eens praten met MAC-Finance (www.luchtvaartverzekeringen.nl) is mijn advies.
Ze kunnen je zeker voorlichten over wat er mogelijk is en hoe het zit met borgstelling en ook met verzekering.
Vergeet in ieder geval de Friesland bank daar valt niet serieus mee te praten. Je kan ook de rabobank Amstelveen of ABN Hoofddorp proberen die hebben ook een piloten desk.

Als je halverwege een opleiding stopt omdat het niet lukt is het bij iedere school helaas pindakaas... tenzij het is omdat je medisch of psychisch ineens iets mankeerd maar daar heb je een verzekering voor die later wordt omgezet in een loss of license.

Nou heel veel succes!
 
Ik ga zelf lening aan bij Abn, hiervoor was inderdaad ook borg van mijn ouders nodig. Als het je niet lukt raad ik je aan een school te zoeken waar borg staan niet nodig is maar vooral een die je ook LEUK vind.
Plezier hebben in je opleiding lijkt mij ook een hele belangrijke factor. Tuurlijk leer je overal vliegen en dat is wat je wilt maar het sfeertje wat er hangt is toch ook van belang!
 
JA! Laten we het vooral "Leuk" houden! Tering jongens, je gaat de grootste Financiele verplichting van je leven aan waar je geen enkel onderpand aan overhoud (zoals bij een huis dat je nog kan verkopen als je de lening niet meer kan betalen).

Leuk, heeft hier niets meer mee te maken of te zoeken, RESULTAAT is het enige dat telt, en als je dan al bij een school zit die geen enkele connectie heeft zoek dan de GOEDKOOPST mogelijke optie en zorg dat je HARD werkt!

Heb zelf de opleiding modulair gedaan, binnen 2 jaar en naast een fulltime baan. Totale kosten??? om en nabij de 60 K. Waarvan er inmiddels al een deel is terug verdient omdat ik tijdens de opleiding inkomen genereerde en dus ook al belasting aftrek had.

Ik heb nog geen baan, maar een aantal kerels die hetzelfde gedaan hebben als ik wel (toevallig allebei bij Ryanair, die kunnen doorzettingsvermogen wel waarderen kennelijk) en ze zijn ook allebei na een jaar vliegen al zonder schulden!!! Kijk, en dan word het vliegen pas echt leuk! Helemaal met die € 6000.- per maand op een brookfield contract.

Ik zeg niet dat je hetzelfde moet doen, het is flink aanpoten om het maar zachtjes te zeggen. Ook zie ik het voordeel wel in van een geintegreerde opleiding maar dan moet het wel een opleiding zijn die goed doorloopt want wat ik de laatste tijd gehoord heb van diverse leerlingen van diverse scholen werd ik niet vrolijk van.

Dan kan je beter Modulair gaan bij Singles & Twins in Lelystad want daar gaat het een stuk sneller dan bij menige school! En hou je ook nog eens een flinke bom duiten in je zak. (en het is er zelfs nog leuk ook, misschien niet studentikoos maar gewoon volwassen, net als in de echte vliegwereld)

Het hierboven geschrevene is niet bedoeld als kritiek maar als Advies!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Tuurlijk bedoel ik dat hij naar een school moet kijken die GOED is, maar als hij dan een lijstje heeft van gelijkwaardige scholen voor zijn financiele status dat hij dan moet kijken naar welke hij het leukste vind.
 
Heb zelf de opleiding modulair gedaan, binnen 2 jaar en naast een fulltime baan. Totale kosten??? om en nabij de 60 K. Waarvan er inmiddels al een deel is terug verdient omdat ik tijdens de opleiding inkomen genereerde en dus ook al belasting aftrek had.

Bij welke vliegschool heb je de opleiding gedaan en wat voor een fulltime job had je dan? Is dat zo makkelijk te combineren?
 
Als je halverwege een opleiding stopt omdat het niet lukt is het bij iedere school helaas pindakaas... tenzij het is omdat je medisch of psychisch ineens iets mankeerd maar daar heb je een verzekering voor die later wordt omgezet in een loss of license.

Kan me niet herinneren dat de LOL uitbetaald bij een psychisch "mankement". Staat bij mij iig nadrukkelijk in de voorwaarden vermeld.
 
Een goeie LOL wel. Maar hij heeft het over Loss of training-fee-verzekering. Dat is zoiezo een iets andere verzekering. Die is ook meestal duurder, aangezien de risico's tijdens de opleiding op bijv. onbekende medische complicaties groter zijn.
 
Back
Top