rangeeropdracht

defco

New member
Goedendag heren en dames, ik heb een vraagje. Onlangs heb ik meegedaan aan een selectie voor de kls. Dit had negatief resultaat, ik ben helaas gezakt op de rangeeropdracht. Heeft iemand een idee hoe en vooral waar ik dit kan oefenen, want ik ben er van overtuigd dat ik dit moet kunnen mits ik me er een beetje in train.

Alvast bedankt

gr Defco
 
Heb ook inderdaad geen idee wat de rangeeropdracht is... Defco, je weet wel dat je de selectie niet meteen weer opnieuw kan doen he? Kan pas over een jaar of vier...
 
Rangeer opdracht = treintjes binnen laten lopen in juiste volgorde op een rails stelsel. (DENK IK.......)
Ik had em ooit bij mijn psychologisch onderzoek, maar niet voor de KLS. Was bij Institute for Aviation Psychology.
Destijds was die opdracht goed te doen, maar dat was in 2002 :).
 
Beech;
KLS doet zijn psycho bij het IAP. Wat dat betreft zou het dus wel kunnen kloppen. Alleen raar dat ik nog nooit iemand heb gehoord die deze opdracht heeft moeten doen. Dat zou moeten betekenen dat ze variatie aanbrengen in de opdrachten!:eek:
 
Of gewoon hun opdrachten om de zoveeltijd vernieuwen...
Eerst was de groepsopdracht om een vliegschool op te zetten, daarna om een vakantebestemming in te richten en nu misschien treintjes rangeren? :airforce:
 
De rangeeropdracht is idd een opdracht dat je treintjes in een bepaalde volgorde binnen moet laten komen (bij mij waren het echter vliegtuigjes maargoed) Dit was idd bij het iap en was 1 van de vele testen. Ik weet dat ik het over 4 jaar weer mag proberen, maar ik ben van plan om het bij een andere school te gaan proberen. Ik moet gewoon even oefenen met die opdracht als dat kan want ik ben er van overtuigd dat ik het wel moet kunnen.

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie
 
De rangeeropdracht is idd een opdracht dat je treintjes in een bepaalde volgorde binnen moet laten komen (bij mij waren het echter vliegtuigjes maargoed) Dit was idd bij het iap en was 1 van de vele testen. Ik weet dat ik het over 4 jaar weer mag proberen, maar ik ben van plan om het bij een andere school te gaan proberen. Ik moet gewoon even oefenen met die opdracht als dat kan want ik ben er van overtuigd dat ik het wel moet kunnen.

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie

Was die rangeeropdracht bij PO1 of PO2? Ben benieuwd of ze iets nieuws hebben.
Ik snap niet echt wat men bedoeld met ''treintjes laten binnen komen''.
 
je hebt een soort spoorbaan voor je met her en der wagonnetjes. Die moeten op een bepaalde volgorde naar het station komen, vereist dus inschattingsvermogen, planning en ruimtelijk inzicht.
 
Volgens mij is dat een test die al vrij oud is. Tenminste, daar heb ik het in '95 al met mensen over gehad. (Wat niet wil zeggen dat het makkelijker wordt met de tijd.)

@Defco, het belangrijkste in zo'n geval is dat je weet waarvoor die test is, en dat je je dan niet specifiek op díe test voorbereidt. Een andere school doet misschien/waarschijnlijk geen zaken met het IAP, en daar heb je vervolgens ook geen treintjes.

Dan is het dus belangrijk dat je uitzoekt wat daar getest wordt (concentratie, strategisch nadenken, logisch nadenken, reactiesnelheid, procedure volgen, ruimtelijk inzicht e.d.). Vervolgens een taktiek uitwerken om dat punt dat ze testen specifiek te oefenen. Dit kan vaak goed met bestaande software (ja, spelletjes ja). Het principe van die tests is dat ze altijd maar 1/2, hooguit 3 (samenhangende) punten testen.

Vaak is het verschil in het hebben van een goed resultaat, of een bagger resultaat, dat diegene met het goede resultaat een bepaalde taktiek heeft. Die soms helemaal níets met die test te maken heeft, maar wél werkt!
 
Klingt een beetje Lufthansa achtig, waar je met z'n 2-en een wegenstelsel maximaal moet beladen zonder elkaar te zien, maar dan anders :D
 
Back
Top