T-mobile, Vodafone, KPN, of iets anders??

PitchDisconnect

New member
Na weer een jaar rondgelopen te hebben met T-mobile begin ik toch te twijfelen over eventueel andere telefoonaanbieders. Zo hoor ik namelijk veel goede verhalen over Vodafone met zijn Vodafone-paspoort.
Nu mijn vraag, wie heeft welke aanbieder en zijn we daar blij mee....?!?

PS. Misschien overbodig om dit te vermelden, maar een groot gedeelte van de tijd dat de telefoon aan staat is in het buitenland. Ik ben dus ook vooral geinteresseerd in kosten buiten de Nederlandse grenzen.

Mvg, PD
 
Vodafone, met passport. Ideaal voor buitenland reizigers.


Blox zijn ook zeer interessant natuurlijk.
Volgens mij is Vodafone de enige met zo'n Blox systeem. Anderen hebben niet iets wat erop lijkt geloof ik.
 
Bij KPN kun je het tegoed van (bepaalde) belbundels ook gebruiken in het buitenland. Geen idee wat de tarieven zijn. Gebruik zelf Vodafone en het paspoort is ideaal wanneer ik weer eens op het eiland zit.
 
Vodafone passport is een mooi marketing instrument maar de gewone buitenland tarieven van Telfort zijn lager dan die van Vodafone passport.
 
Vodafone passport met een SIM only 50 abb. + onbeperkt smsen

Dit houdt voor mij in:
20 euro voor het sim only ab. (actie)
10 euro voor onb. smsen
Vodafone passport: 0,79 cent per gesprek!!!! (als je wordt gebeld, bij zelf bellen: een starttarief van ik meen 0,99 cent en daarna 0,25 cent per minuut dit weet ik niet zeker)
 
Vodafone passport is een mooi marketing instrument maar de gewone buitenland tarieven van Telfort zijn lager dan die van Vodafone passport.

dit lijkt me sterk.. aangezien vodafone dus echt super goedkope tarieven hanteert zie mijn vorige post
 
Ik dank u allen!!

Ik had inderdaad wel een positief antwoord verwacht op Vodafone, maar zo overweldigend nou ook weer niet.... Het is nu in iedergeval duidelijk welke winkel ik volgende week binnenstap. Dat zal een rode zijn.
Heren bedankt :biertje:
 
Bij vodafone en t-mobile is het ontvangen/inspreken van je voicemail gratis. Bij bijvoorbeeld telfort, maar ook hi (kpn) betaal je voor de tijd dat je vriendje de voicemail inspreekt, en wel vanaf waar je bent tot Nederland.

Vodafone:
Bij Vodafone is het ontvangen van een voicemail in het buitenland gratis, ook als je Prepaid klant bent. Je krijgt automatisch een SMS'je als iemand een bericht bij je ingesproken heeft.

T-mobile:
Het ontvangen van voicemailberichten in het buitenland is gratis voor T-Mobile Abonnees.

Telfort:
1. U betaalt voor de doorschakeling van de verbinding naar uw voicemail-box in Nederland. Dit zijn de internationale tarieven voor het bellen in het buitenland.
2. U betaalt voor het inkomende gesprek, de beller maakt namelijk een verbinding met uw voicemail. Aan inkomende gesprekken in het buitenland zijn kosten verbonden. Ook als de beller geen bericht achterlaat, worden er toch kosten in rekening gebracht. Er komt een verbinding tot stand met uw voicemail. Hiervoor betaalt u de internationale tarieven voor gebeld worden in het buitenland.

Hi:
staat je toestel aan en ben je in gesprek of neem je een gesprek niet aan, of staat je toestel uit nadat je hem in het buitenland al hebt aan gehad, dan betaal je het internationale tarief voor een inkomend gesprek en het internationale tarief voor het doorschakelen naar je VoiceMail
 
Vodafone passport met een SIM only 50 abb. + onbeperkt smsen

Dit houdt voor mij in:
20 euro voor het sim only ab. (actie)
10 euro voor onb. smsen
Vodafone passport: 0,79 cent per gesprek!!!! (als je wordt gebeld, bij zelf bellen: een starttarief van ik meen 0,99 cent en daarna 0,25 cent per minuut dit weet ik niet zeker)

Vodafone is wel vervelend als je iemand z'n voicemail krijgt, want dan helaas is het ook 0,79 cent. Mocht je op Vodafone gaan en je gebruikt passport goed je rekeningen nakijken, ben een aantal keren met passport en vodafone netwerk voor de volledige kosten berekend. Vervelend als je gesprek 20 min is. Heb het uiteindelijk terug gekregen, maar een maand later precies hetzelfde, probleempje bij Vodafone. tenzij je van plan bent lange gesprekken te voeren, denk ik dat je met passport op de maand duurder uit bent. Ik stap waarschijnlijk over naar een andere provider.

PS'99
 
Interessant om de verschillen te zien tussen providers in verschillende landen. Ik heb T-mobile (US), betaal $69.00 voor een 1000 minuten family plan (iedereen die T-mobile heeft bel je kostenloos) met twee nummers. Inclusief sales tax, verzekering voor een telefoon en de toeslag voor de tweede lijn betaal ik $92.00 per maand. Ga ik naar het buitenland dan ligt het eraan waar ik heen ga. Voor elke minuut die ik bel of gebeld wordt betaal ik $0.99 (europa) tot $3.99 (delen van afrika), zogenaamde roaming charges. Hier bovenop komt nog weer belasting. Het achterlaten van voicemail is gratis, oppikken voor mij kost roaming charges
 
Dat is in de VS wel een verhaal apart. Je betaald daar voor 'airtime' dus het kost je ook minuten/geld als je gebeld wordt. lekker dubbel cashen dus voor de provider.
 
Dit houdt voor mij in:
20 euro voor het sim only ab. (actie)
10 euro voor onb. smsen
Vodafone passport: 0,79 cent per gesprek!!!! (als je wordt gebeld, bij zelf bellen: een starttarief van ik meen 0,99 cent en daarna 0,25 cent per minuut dit weet ik niet zeker)

Ja, die 10 euri voor onb. sms is leuk, ALS je dat in NL doet. Daarbuiten betaal je gewoon de vaste prijs voor een over-de-grens-sms. Bovenop je 10 euri.
 
Neem een ONDERNEMERS bundel bij Vodafone

Neem een ONDERNEMERS bundel bij Vodafone

Voor Vodafone passport moet je bewust je netwerk selectie op handmatig zetten, zodat je zeker weet dat je niet automatisch naar een andere provider switcht waar vodafone passport niet mee samenwerkt. Overigens worden het wel steeds meer providers en landen waar het mee werkt, dus het risico daarvan (als je je netwerk selectie op automatisch houdt) wordt steeds kleiner.

Het nadeel van Vodafone passport (in vergelijking met Orange althans) is dat je buitenland kosten bovenop je bundel komen. Dan nog is het veruit het goedkoopst (Orange haalt het wel uit je bundel, maar de kosten gaan veel sneller / hoger), maar toch lullig als je zoals ik 10 euro in NL uit je 35 euro abo gebruikt en nog eens 10 tot 20 euro daarbovenop betaalt voor je buitenland kosten.

De beste oplossing voor crew en mensen die veel in het buitenland zitten is een Vodafone Ondernemers bundel. Dan worden je buitenland kosten namelijk wel uit je bundel gehaald! :yeehaa:. Je hoeft geen ondernemer te zijn, ook geen KVK nummer te hebben. Pakketten zijn heel erg vergelijkbaar met de normale bundels, je moet alleen even de BTW bij de tabellen optellen om goed te vergelijken. De buitenland minuten zijn ook nog eens goedkoper omdat ze hetzelfde (net zo duur) zijn als in je bundel (in plaats van standaard 25 cent ofzo), afhankelijk van je bundel dus. Alleen de internet blox (10 euro, "ongelimiteerd") rijkt dan tot 50 mb ipv 250 mb per maand (fair use policy, sort of).

Hier de tarieven voor ondernemersbundels:
http://www.vodafone.nl/zakelijk/abonnementen/ondernemersbundel/wat_is_het
Wel even de BTW er dus bij tellen.

Naast het voordeel van vodafone passport heeft vodafone ook veruit de meeste landen in hun roaming pakket, veel meer dan welke andere provider. Dus kom je nog wel eens in een minder bekend land in Afrika, Zuid Amerika of Azië, dan heb je grote kans dat alleen Vodafone een roaming contract daar heeft.

Effe bij de Vodafone winkel binnenlopen, dan regel je het zo en krijg je direct telefoon mee (als ze hem op voorraad hebben). Kan overigens de Nokia N82 aanraden, perfect voor UMTS, GPS (doet het goed tijdens vliegen, eindelijk weet ik waar ik ben :)) , pdf lezen, wifi (handig in hotel met gratis wifi als je een keer je laptop niet mee hebt), zeer veel mogelijke java applicaties en een micro sd card slot. Erg vergelijkbaar met een N95 8 gig (zelfde binnenwerk, maar de N82 is iets sneller met alles en heeft camera met echte flitser), maar dan ca. 120 euro goedkoper (bij Vodafone, moet nog wel een SD kaartje erbij kopen, ca. 25 euro voor 4 gig). Wel internet abo erbij nemen, dan worden de telefoons een heel stuk goedkoper.
 
Voor Vodafone passport moet je bewust je netwerk selectie op handmatig zetten, zodat je zeker weet dat je niet automatisch naar Overigens worden het wel steeds meer providers en landen waar het mee werkt,

.....

met alles en heeft camera met echte flitser), maar dan ca. 120 euro goedkoper (bij Vodafone, moet nog wel een SD kaartje erbij kopen, ca. 25 euro voor 4 gig). Wel internet abo erbij nemen, dan worden de telefoons een heel stuk goedkoper.

Goed verhaal, maar is het toch niet goedkoper om een SIM only ab. af te sluiten.
Dan ben je geen 48 euro kwijt voor een 500 minuten ab. Maar maar 20 euro (bij acties is dit het bedrag meen ik, ik betaal dat iig)

Dat scheelt je 30 euro. Dus dan mogen er 30 euro boven je belbundel komen door kosten in het buitenland en dan nog betaal je evenveel als die ondernemersbundel.
 
Back
Top