Gulfstream International Airlines

Had het al ergens anders gelezen, had ook al een paar opmerkingen:

Because of a combination of darkness, thick clouds and the student pilot training area in his path, Edwards told company officials he would not make the flight without the traffic avoidance system in working order.

Night IMC condities dus, lijkt me sterk dat de Alert area (voor flight training) dan in de weg zit.
Voortdurend onder radar controle van eerst Tampa daarna Miami Center.

While the plane was parked in Tampa, a mechanic found the system was operating properly. Edwards, however, didn't think it was and insisted he could not conduct the flight.

Ok het werkt of wel of niet, als een avionics mechanic zegt dat het werkt.........


In a subsequent letter to Edwards, confirming his dismissal, Gulfstream Chief Pilot James Bystrom said "the aircraft was legal to operate in revenue service.

Dus volgens GI ops manual (FAA approved) en MEL it's good to go.
Dan sta je erg zwak als je niet wil gaan.

Kwestie van spelen met woorden maar:

The captain is the one who decides if you should go, not whether you can go," Edwards said

If you can go you should go. Eerste indruk is een beetje een jankert.
Zo werkt dat nu eenmaal in de luchtvaart.
Legal to go is go, zelfs al hangt de helft los aan een draadje.
Dan moet je voor iemand anders gaan werken,was hij al van plan hij had zijn notice al gegeven. Ze waren hem alleen net voor, zal vast niet het eerste akkefietje met hem zijn geweest.
 
Tsja, als jij mannelijke co-piloten mooie stessen vind dan lopen er inderdaad mooie 'stessen' rond bij Gulfstream..
 
Ken eigenlijk alleen Tommy Cooper nog. De rest van de namen zeggen mij niets.
Apart verhaal, dat weer wel. Geeft genoeg stof tot discussie.
 
Ze hebben een tijdje met Dash-7's met cabine personeel gevlogen meen dat er toendertijd wel 1 of 2 aardige tusen zaten
 
Back
Top