etihad

Slecht?? Jongens jongens...
Beginnen op een A320, daarna doorstromen naar een widebody en op je 28 e bijna 5000 uur jet... Tegen echt geen slecht salaris. Vergelijk het maar eens met prop boys.
Tegen die tijd ben je een gouden kracht in europa en nog belangrijker: Geen studieschuld meer.

Wil je piloot worden of niet? Gouden kans!
 
Slecht?? Jongens jongens...
Beginnen op een A320, daarna doorstromen naar een widebody en op je 28 e bijna 5000 uur jet... Tegen echt geen slecht salaris. Vergelijk het maar eens met prop boys.
Tegen die tijd ben je een gouden kracht in europa en nog belangrijker: Geen studieschuld meer.

Wil je piloot worden of niet? Gouden kans!

Dit klinkt wel leuk maar in hoeverre word je aangenomen bij een Europese maatschappij aangezien je volgens deze onderstaande bron een ATPL brevet krijgt volgens de lokale regels en dus van de GCAA(Abu Dhabi General Civil Aviation Authority) en niet van de JAR waar de meeste maatschappijen in Europa een brevet van willen zien?

http://careers.etihadairways.com/ehire/english/careers/jobDetails.aspx

Training

Flying and theoretical knowledge training shall be to the standard required to pass successfully Abu Dhabi General Civil Aviation Authority (GCAA) approved examinations for obtaining a frozen airline transport pilot license (ATPL). The cadet pilot shall be flight tested to the level of CPL (UAE GCAA approved commercial pilot license (aeroplane)) and IR (UAE GCAA approved instrument rating (aeroplane)) skills test. On passing successfully all relevant examinations and fulfilling all applicable requirements of the GCAA, cadet pilots will be awarded CPL licenses with IR privilege and frozen ATPL.

The cadet pilot’s license will be upgraded to an ATPL only after fulfilling all requirements of the GCAA including but not limited to achieving minimum flight hours applicable at the time of issuance of the ATPL and provided he/she attained the age of 21 and passed the IR skills test. These entitlements are subject to change by the GCAA as necessary.
 
Ik neem sterk aan dat zélfs de UAE GCAA gewoon een ICAO-lidstaat is.

Je bent jong, vliegt daar, weet ik het, 7 jaar. Hebt een gratis opleiding, kost en inwoning, en een niet slecht salaris (aangezien je geen lening hebt afgesloten, want de opleiding is, zo als ik het lees, gratis). Dus, als je een beetje voorzichtig leeft, dikke bankrekening.

Na 7 jaar heb je mákkelijk je 1500 uurt bij elkaar, op MCC-vliegtuigen, met dus als afsluiting, (of waarschijnlijk tussendoor al) je ATPL.

En díe is dan weer (want ICAO) met vrij weinig moeite (maar niet gratis, we willen niemand teleurstellen) om te zetten naar een JAA-ATPL. -> Paragraaf 1.016, punt (b), JAR-FCL 1.

En dan kom je, zonder schulden, met een typerating, ervaring en bak met geld, op je... pfff... 29ste, weer naar huis.

Mannen, wáár ligt nu het probleem?
 
Een paar van jullie verdienen een draai om je oren. Zie eerst nou maar eens aangenomen te worden voordat je gaat zeiken over van alles en nogwat. And who cares about the dollar value? In de UAE verdien je dollars en geeft dollars uit. Benzine prijzen in de UAE gezien?
 
Training wordt gedaan bij Horizon International Flight Academy
Zie de Faq op hun website voor meer informatie over hoe het precies zit qua licence&regulations.
Maar zoals FD al zei in zijn post hoeven jullie je helemaal niet druk te maken over dat soort zaken. Zorg er maar eerst voor dat je door de strenge selectie komt, waarin vors gediscrimineert wordt en waar meer dan duizend andere jongens en meisjes (voornamelijk jongens :bwah:) aan mee doen,die van over de hele wereld afkomstig zijn en die allemaal dezelfde droom hebben als jij,strijdende om de 20 beschikbare plaatsen.. waarvan de helft al gekort wordt door de heersende vriendjes politiek binnen etihad, zo heb ik vernomen.

Kima.
 
Gelijk inschrijven, topkans, en hoewel ik erg blij ben met mn huidige baan vind ik het soms wel eens jammer dat ik nooit een kijkje in een heel ander deel van de wereld heb genomen, afgezien van de nachtstops dan!
 
Gelijk inschrijven, topkans, en hoewel ik erg blij ben met mn huidige baan vind ik het soms wel eens jammer dat ik nooit een kijkje in een heel ander deel van de wereld heb genomen, afgezien van de nachtstops dan!

Ik wil het ook wel proberen hoor, maar nergens staat er waar de assesments plaatsvinden en wat voor selectiefasen er bestaan.. iemand :1855::1855:
 
weet niet of het uitmaakt, maar toen ik Apply klikte en me geregistreerd had, kon je NIET kiezen wat je nationaliteit was, die was namelijk al ingevuld als "UAE". Ze gaan er dus klaarblijkelijk van uit dat je al inwoner bent. Kon het nergens veranderen waardoor ook mn application niet klopt (ben immers inwoner van nederland)??

heeft iemand misschien een link waar de eisen en voorwaarden staan?


edit\\
http://www.dubaifaqs.com/university-college-in-dubai-UAE-details.php?organisation_ID=389

Ik citeer:
Students are from GCC countries, staff are multinational (Australia, France, Jordan, New Zealand, South Africa, Spain, UAE, United Kingdom). Training fleet includes simulators, Robinson R44 helicopters, Augusta Bell 206 Jet Ranger, and Cessna 172SP with Gamin 1000 Avionics.
GCC Countries zijn landen van de Cooperation Council for the Arab States of the Gulf, waar europese landen dus niet bij horen... Met andere woorden, dit is niet voor 'ons'?
 
"As the National Airline of the UAE, we have a great vision. To see more Emiratis taking their rightful place as pilots in one of the fastest growing airlines in the world.

Etihad is an equal opportunities employer and blah blah.. Candidates should be UAE Nationals, between 18-30 years old, more blah blah.."


Tja... Nou je het zegt...
:(

"equal opportunities" wordt wel groot geschreven...
 
ik denk dat jullie naar een verkeerde opleiding kijken, er was al 1tje voor UAE nationals, maar nu is er een nieuwe voor internationale kandidaten....Zo is er ook geen concurrentie vanuit UAE want zij hebben al hun course, deze course is daadwerkelijk voor mensen van het buitenland, voor ons dus....
 
ik krijg bij die link toch echt de volgende melding

Sorry for the inconvenience!
Application has encountered a problem. We are sorry for the inconvenience!
Problem is caused due to one or more of the following possibilities

Invalid input [Ex: Special characters like, * ^ etc]
Session expiry
Internet connection issues
Internal application error
To proceed further please refresh your browser or close your browser and try again with a new browser window.If the problem still exists please inform us through the feedback page mentioning the exact scenario and problem.
 
Quote : (van http://www.pilotjobsnetwork.com/fact...yms2xu2y4pmv4u)
Outlook:
No pension, no profit sharing, Us dollar heading to all time low.Very poor roster with no swapping or bidding system in place. 28/Oct/07

Overall Situation (+ve/neutral/-ve):
Positive


Ok, op de manier hoe ik het interpreteer is het absoluut niet 'positive'!? :eek:

En je kunt zelf niet sparen?
Hier in USA hebben ze ook geen pension, en als je van plan bent om van profitsharing te leven in airline industry :duh::1855: zou ik als ik jouw was maar vast naar een baan zoeken voor als je met pension gaat. Zelfstandig investeren is veel beter en vaak ook goedkoper. En je hebt geen baas die na 25 jaar lang je geld in een 401(k) ineens moet besluiten om dat geld te gebruiken om de airline in business te houden. En jij net met pension wilt.
 
Slecht?? Jongens jongens...
Beginnen op een A320, daarna doorstromen naar een widebody en op je 28 e bijna 5000 uur jet... Tegen echt geen slecht salaris. Vergelijk het maar eens met prop boys.
Tegen die tijd ben je een gouden kracht in europa en nog belangrijker: Geen studieschuld meer.

Wil je piloot worden of niet? Gouden kans!

Juist !! En niet beetje lopen jammeren over je verblijf, doorzettingsvermogen en wilskracht:eek:
 
Back
Top