MEL en MM

mvanpel

New member
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar de MEL en MM van de volgende vliegtuig type:

- B757
- F50
- F70
- F100
- RJ100
- A320
- A340

Heeft iemand een van deze manuals? Of enig idee hoe ik hier aan ga komen?

Met vriendelijke groet,

Maarten
 
De master MEL (MMEL) kun je hier vinden: http://www.opspecs.com/.
DE MEL kan per bedrijf en per overheid verschillen.

MM (Maintenance Manuals) zijn te koop en kun je niet zomaar van iemand copieren ( copyright issues) en daarom een stuk lastiger, gratis, te verkrijgen.
 
Nou ja, ik ben eigenlijk op zoek naar de MEL van deze vliegtuig type en dan de MEL van de KLM. (bepaald types zijn niet in dienst bij KLM). Zijn MEL's (dus niet MMEL) wel gratis te verkrijgen van KLM?
In ieder geval bedankt voor de site!
 
Om een MEL van een bedrijf te krijgen, moet je dus inderdaad iemand in het bedrijf kennen. Ik weet niet waar je het voor nodig hebt, maar ik weet dat in mijn gedeelte van de wereld mensen die liever niet zomaar aan iemand geven. Maar succes zou ik zeggen, je weet maar nooit en vragen kan altijd :angel:
 
ik zit op de Hoogeschool van Amsterdam en volg de studie Aviation. Het leek mij handig om die manuals op computer te hebben voor de studenten.
Heeft iemand nog z'n manual op zn computer staan voor mij?
 
Om een MEL van een bedrijf te krijgen, moet je dus inderdaad iemand in het bedrijf kennen. Ik weet niet waar je het voor nodig hebt, maar ik weet dat in mijn gedeelte van de wereld mensen die liever niet zomaar aan iemand geven. Maar succes zou ik zeggen, je weet maar nooit en vragen kan altijd :angel:
Weet niet welk gedeelte van de aardkloot jij leeft, maar hier in (nu erg zonnig) Nederland denk ik er ook niet aan om zoiets te mailen... Weet niet of mijn baas dat wel zo'n goed idee vind... :)
 
Back
Top