oproep selectie rondes klas augustus

Florisk

New member
Dag,

Ik ben in februari door de gvss gekomen en sindsdien heb ik niks meer vernomen van soesterberg ik ben dus nog niet opgeroepen voor mijn PO2. Na enkele weken heb ik een maal contact met soesterberg opgenomen en mij werd verteld dat er een foutje was gemaakt en dat ze de mensen voor de klas van augustus voor hun volgende selecties pas op zouden roepen na de selecties van de april klas.

Nu inmiddels de selecties van de april klas er op zitten ben ik nog steeds niet opgeroepen, daarom vroeg ik mij af of er meer mensen waren voor de klas van augustus die in hun selecties zitten en nog niet voor hun nieuwe selectie ronde zijn opgeroepen.
 
Het probleem is dat mij vriendelijk werd verzocht te wachten op mijn oproep dat hij wel zou komen maar wanneer dat wisten ze toen niet.
 
Florisk je zit in de wachtmap, net als mij. Zodra er plek is wordt de eerste uit die map opgeroepen etc. Je moet dus net als mij geduld hebben.

Succes
 
(@ Hk *net als ik )

Zo nu en dan bellen en vragen of ze al wat weten levert misschien toch wat op. Je kan het in ieder geval proberen!
 
fijn om te constateren dat defensie niet alleen met mij zo slordig omgaat, hoewel het natuurlijk een kwalijke zaak is dat er zoveel onduidelijkheid wordt geschetst

bedankt voor jullie replies
 
Het is natuurlijk wel zo dat ze heel veel aanmeldingen per jaar moeten verwerken en hebben blijkbaar niet het personeel om iedereen van voldoende informatie te voorzien.

Ook na de selectie heb je soms geen idee waar je aan toe bent.

We moeten er maar aan wennen denk ik!
 
Geduld is een schone zaak, ze pakken gewoon van de stapel af. Deze is geordend op data van inschrijving van de wachtende kandidaten en de gewenste start data. Diegene die het langst wacht krijgt als eerste de mogelijkheid voor de vrijgekomen plek!
 
Ik heb ook in februari GVSS gedaan en daarna niets meer gehoord. Ik heb na twee weken maar eens gebeld, en mij is ook verteld gewoon te wachten; het kon nog wel een paar maanden duren -_-'..

Ik had oorspronkelijk een heel blok gekregen voor in de week na de GVSS maar die zat ineens vol :S
 
Ik heb in juni mn VWO diploma gehaald en ik zou in Augustus aan de KMA beginnen.... ik had in maart al mn VMO 2 gehaald en in JULI zou ik mn PVS hebben.... 2 dagen na mn eigenlijke opkomst datum kreeg ik pas offcieel bericht van de luchtmacht... dat ik gepasseerd was en dat nu in 1 keer alle KMA opkomsten van 2008 al vol zaten.... en ik zit nu dus minimaal 9 a 10 maand zonder vervolgopleiding of uberhaupt bezigheid thuis, aangezien de volgende opkomst pas Februari volgend jaar is.... Btw Mn pvs staat nu gepland voor eind eind oktober begin november......... Nog meer van dit soort fijne gevallen??
 
Men heeft teveel kandidaten omdat de selectieprocedure versneld is vanwege het nieuwe 10 weken bloksysteem. Normaal werden al deze kandidaten verspreid over een jaar ofzo. Ze hebben dus in een korte tijd erg veel mensen die de opleiding in kunnen. Er zijn echter niet genoeg opleidingsplaatsen.

Ik moet trouwens de PVS in November doen. In Juli waren er nog 55 wachtenden voor mij. Het lijkt erop dat een baan bij de klu erg gewild is ;)
 
Dat is inderdaad correct :)

hey lynx,
ik zit zelf ook in de selecties voor de mld. ben in mei al naar portugal geweest maar vanwege slecht weer maar 3 vluchten kunnen afronden. sindsdien heb ik niet meer gevlogen. heb jij zwart op wit gekregen dat je in november gaat vliegen? ik hoorde wat mindere berichten dat de mld klassen echt stampvol zitten en dat het dus nog een hele tijd kan duren...
gr Tom
 
De data voor PVS heb ik inderdaad zwart op wit.
Maar het klopt dat er veel kandidaten zijn. Dus als je de PVS haalt is het nog steeds maar de vraag op wat voor termijn je opkomst is. Dat zou nog wel eens lang kunnen duren...

Het blijft allemaal wat onzeker. Maar ik houd de moed er in :airforce:
 
als je het al tot de PVS gehaald hebt, dan maakt wat langer wachten ook niet meer uit eh ;) dat alleen is al een super ervaring
 
Back
Top