PO2

Sebas1990

New member
Hallo..

Ik ben een tijdje geleden begonnen met de selectieprocedure voor vlieger bij de luchtmacht. Ik heb eerste Psychologische onderzoek gehaald en ook de GVSS. Maar nu komt het psychologisch onderzoek 2 eraan.. Ik heb al het een en ander gelezen, onder andere hier.

Zorg dat je op de hoogte bent van het reilen en zeilen van de KLu, de opleiding, de taken van verschillende squadrons etc.

Maar ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken waar de luchtmacht en de verschillende squadrons mee bezig zijn op dit moment. Op de site van de KLu staat wel kort waar er een aantal piloten zijn ingezet, maar nergens kan ik echt veel er over vinden. Weet iemand waar er meer info staat over waar de luchtmacht mee bezig is op dit moment?
 
Ik kreeg voor de GVSS intake een voorlichting over de rest van de selectie en de opleiding, waarbij ze de verschillende squadrons noemden. Dit kwam bij mij niet aan bod tijdens m'n PO2. Wie weet wel bij jou, dus ik wil je wel via een PM laten weten wat ik heb opgeschreven. Geef maar een gil als je dat zou willen.

Als het goed is ben je inmiddels wel op de hoogte hoe de opleiding er (globaal) aan toe gaat. (dat kwam o.a. WEL aan de orde bij mij)
 
Ja inderdaad werd de opleiding wel goed besproken, dat is al meerdere malen gebeurd.. Maar ik zou inderdaad graag willen weten wat je hebt opgeschreven :). Ik weet niet of het lang geleden is dat je de GVSS selectie hebt gehad, dus of het nog van toepassing en/of recent is weet ik niet..
 
Hey Pomm,
ik heb die voorlichting ook gehad maar ik heb na mijn GVSS al mijn papieren verplicht ingeleverd waarbij ik denk ik ook per ongeluk mijn aantekeningen over de verdere selectie procedure heb meegegeven.
Nu ben ik ook erg benieuwd naar wat je precies kon voorbereiden voor PO2, ik herinner me dat je van te voren alvast kon nadenken over tien karaktereigenschappen van jezelf en dergelijke dingen. Kan jij, of iemand anders, me hier meer over vertellen?
groeten.
 
De PO2 verschilt wild per persoon. Je kàn je er op voorbereiden, maar in principe weet je nooit precies wat je te wachten staat. Als je een goed uitgebalanceerde persoon bent die sterk in zijn schoenen staat hoef je je nergens zorgen over te maken. Vragen die je zou kunnen verwachten zijn bijvoorbeeld:

1. Noem 10 goede eigenschappen op en verklaar deze
2. Noem 10 slechte eigenschappen en verklaar deze
3. Hoe zie jij jezelf in het Luchtmachtblauw?
4. Wat zijn de KMA opkomstdata?
5. Beschrijf de dag van een doorsnee jacht/helikoptervlieger
6. Welke dingen hebben bijgedragen aan hoe jij nu als persoon bent/levenservaringen?
7. Waar zie je tegen op in de vliegeropleiding?

En ga zo maar door. Ik heb buiten twijfel nog tientallen "pre-knowledge" vragen overgeslagen, dus als mensen nog aan wil vullen, feel free.
 
Ik heb een pm met wat info al naar 3 jongens verzonden, ik stuur 'm wel ff door naar je jappie.
 
Ook ik heb daar wel belangstelling voor :nicethread:
Aangezien ik mijn GVSS heb gehaald in Maart heb ik wel interesse in wat extra info over PO2. Bedankt alvast!

Ik ben hier nieuw trouwens > Hallo all! :)
 
Hé Pomm,, Ik heb ook binnenkort de PO2, haha en dus zeker interesse :p
Heel erg bedankt en mocht ik je nog tegen komen.. ;)

Groeten,
Dawn
 
Het is maar een kort bericht en voegt vrij weinig toe aan de info in de Kennisbank. Ook kan ik niet garanderen dat alles ervan juist is.

Dus of het in de Kennisbank kan? ..wat mij betreft niet.

:)
 
Ik ben tijdelijk afgewezen op PO2, en probeer nu de dingen die ik heb meegekregen om te verbeteren zo goed mogelijk te verbeteren.
Ik heb alleen al van veel mensen gehoord dat er veel mensen worden afgewezen omdat ze geen "levenservaring" hebben.
Ik zelf moest meer mijn leiderschapskwaliteiten zien te uiten, dus veel initiatief nemen en niet in een hoekje ja/nee lopen knikken.

misschien heb je er wat aan ...
 
Last edited:
Back
Top