Quotes van vliegscholen

Ik denk dat als je met 120K in je hand aan komt lopen het geheugen van de meneer die de aannames doet vast wel selectief wordt :p
:haha: :blabla: :snore:
In principe heeft iedereen die 120K in zijn hand, gesponsord door een bank, dus die meneer van de aannames zal inderdaad selectief blijven en alleen diegenen selecteren die geschikt worden geacht..
 
opdringerige EFTO aan de telefoon: "ja, maar wij geven je 1500 vlieguren en garantie op een baan!"
 
dacht er nou echt serieus iemand dat ik niet zou worden aangenomen bij de KLS door deze vraag?
Nee.
Maar denk jij nou serieus een punt hier of bij die presentatie te maken door te zeggen dat er KLS in de powerpoint staat en KLM Flight Academy op de gevel? Je kan toch ook zelf wel bedenken dat dat hetzelfde is.. Zoals je het hier schrijft komt het op mij over als een flauwe bijdehandte vraag en misschien zou dat wél een reden kunnen zijn voor afwijzing bij de selectie (bijdehand zijn)...
 
Je gaat toch ook niet bijdehand doen bij een potentiële of toekomstige werkgever... ?
 
zweuvert:

laatste poging:
mijn veronderstelling was KLS is niet 100% dochteronderneming van de KLM.
Dit meende ik (ga het nog uitzoeken ook, geef toe als ik me vergis maar dit doet niks af aan de situatie) Ik zie (zag) de KLS ook als commerciel bedrijf.
Is er een andere vliegschool die jij niet ziet als commercieel bedrijf? Of denk je dat alle andere scholen liefdadigheidsinstellingen zijn die je met liefde en zonder winstmarge opleiden? Net zoals banken zeker, die doen het ook alleen maar voor jou :grijns:
Waarom : kijk es naar de site met de in rood geel en groen geschreven 10 redenen om piloot te worden dat was vroeger wel anders

twee redenen om piloot te worden op de KLM site:
o.a. korte opleiding
goed verdienen

Mijn gedachte hierover: mensen die om deze redenen voor het vak van vliegenier kiezen die lijken mij slecht gemotiveerd ( al duurde de opleiding 15 jaar, als je het wil dan wil je het whatever it takes) + Mensen die zich blind staren op het salaris die focussen zich op het verkeerde.
De KLS heeft dan ook een selectieprocedure. Daar pikken ze dit soort mensen toch uit? Zij geven enkel voorbeelden, de hoofdreden moet vanuit jezelf komen en is toch in 90% van de gevallen; ''Ik stond toen ik 9 jaar was op de keukentafel. Daar sprong ik af, ik viel en sindsdien wil ik kunnen vliegen.''
in het verlengde: Als ik dan hierdoor sceptisch tegenover de KLS sta omdat het in mijn ogen een ander pad is ingeslagen qua marketing en zieltjes winnen en NOGMAALS ik ben in de veronderstelling dat het vroeger de KLM flight academy was en nu de KLS dan heb ik het goed recht om dit verifieren.
Natuurlijk willen ze zieltjes winnen, denk je dat iedere andere school dat niet wilt? Kan je je de open dag nog herinneren van je middelbare school? Het draait helaas allemaal om geld in deze grote boze wereld, ook voor opleidingsinstellingen. Wat betreft die naam is het trouwens eerder andersom, maar who cares? De één gebruikt KLS, de ander KLM Flight Academy. Er staat gewoon hetzelfde hoor, alleen in een andere taal. Luchtvaart is een multiculturele wereld he, zal je toch met meerdere talen door elkaar heen gaan werken.
''Ja, toen ik mijn approach begon en ik de threshold in site had, kwam er zo'n enorme wind shear dat ik echt stond te shaken man!''
Ook nederlands en engels door elkaar, is echt niet zo heel erg gek hoor...
verder: als je niet sceptisch tegenover een opleiding durft te staan dan ben ik benieuwd of je ooit tegen de captain in durft te gaan als hij een fout maakt of dat je ja knikt omdat de beste man al jaren bij de KLM werkt. voordat je het weet heb je dan dit aan het handje: http://en.wikipedia.org/wiki/KLM_Flight_4805 kijk maar eens bij het kopje speculations
Natuurlijk is het goed dat je sceptisch tegenover een opleiding staat, dat je kritische vragen stelt, maar doe dat dan ook. Ik heb eerder het idee dat jouw vragen aan de school voortvloeien uit ietwat naieve gedachten. Ga gewoon lekker naar zoveel mogelijk scholen toe. Is de KLS niks voor je? Dan doe je het niet en ga je naar NLS of EPST ofzo. Ze geven allemaal hetzelfde papiertje alleen hun instelling is anders. Maar ga alsjeblieft niet denken dat de directeur van NLS of EPST er zit om het jou zoveel mogelijk naar je zin te maken...
 
Back
Top