Vroeger, toen ik nog niet bestond

Allemachtig. Dat we dat allemaal overleefd hebben zeg.

Vroeger was de TV leuk.
 
Last edited:
In de rijtje mag ook Avro's weekendkwis niet ontbreken met Fred Oster. De hamsterrace met mevr de Bok en Andre van Duin. Als je geluk had kon je 1000 gulden winnen en wat waren de winnaars gelukkige mensen!
De eerste buitelandse zenders waren uit Duistland. ZDF en WDR. Op maandag Ein Colt fur alle Falle met Lee Major in de hoofdrol.

Er was voor de kindertjes alleen tv op zaterdag middag en op woensdag middag. De rest van de tijd waren we op straat aan het voetballen of hockeyen.

Je hoort mij niet klagen :)
 
Het oosten van het land had behalve NL1 en 2 reeds 3 duitse zenders, de westkust had BBC en zuiden de BRT. Bovenop het dak had iedereen een aantal antennes die met de regelmaat van een zware storm van het dak waaiden. Als ik me goed herinner was er zelfs een naam voor al die antennes op de daken: antennebos. Staat dat nog in de dikke Van Dalen?

Guillie: de bmx fiets is nog een redelijk recente uitvinden die zijn opmars maakte rond 1980. Daarvoor nam je een fiets die een aantal maten kleiner was, nam er de spatborden, standaard, kettingkast e.d. van af en dat was de crossfiets. Gaten graven en bulten bouwen in het bos en maar springen met dat ding totdat de voorfork het begaf of er een slag in het wiel kwam.
 
Heb gezien dat mijn naam reeds voorbij gekomen is in dit topic dus moet Ik even meedoen, ben tenslotte echt van vroeger, dus, Toen Ik Nog Jong Was,

Toen,
-De F84F Thunderstreak de KLu fighter bomber was.
-Zweefvliegtuigen met de Tiger Moth werden opgesleept.
-Als veertienjarige zweefvlieger je solo kwam op de Grunau Baby. Hout, open cockpit.
-Het HBS eindexamen bestond uit 14, (veertien), verplichte vakken.
-Johan Cruyff tijdens zijn eerste interland het veld werd uitgestuurd.
-Je al een vliegbrevet had maar nog niet oud genoeg was om een rijbewijs te hebben.
-De Concorde nog niet vloog.
-Je die bewuste zomeravond op de televisie naar de eerste maanlanding zat te kijken.
-Radio Veronica nog op een boot in zee zat.
-Rudi Carrel naar Duitsland vebannen werd.
-De mini rok werd uitgevonden.
-De Rolling Stones “Sticky Fingers” uitbrachten.
-“Blue Movie” een kas succes was.
-EHBK nog een minitorentje had en Jan Minoli toen al beroemd was.
-Teuge nog gras was.
-Je vanuit de lucht het “Ijzeren Gordijn” kon bekijken.
-Geilenkirchen een slapende basis was, Laarbruch, Wildenrath, Bruggen Hahn, Bittburg nog niet.
-Schinveld een zweefvliegveld kreeg.
-De DC8 en 707 de machienes waren waar je als F/O op begon.

-En…….. Toen “WE’ in 74 eigenlijk hadden moeten winnen. Nog last van af en toe.

Zo, oud genoeg?

Cheers
Art
 
Overload heeft:

- Tiger Moth gevlogen.
- Zijn brevet gehaald ruim voor zijn rijbewijs.
- Toch echt altijd gedacht dat die maanlanding pas zo rond twintig over drie 's-morgens LT was (In NL dan natturlijk, waar was Art toen is de vraag?)
- Rudi Carrel nooit gemogen
- Sticky finger op LP gehad als eerst Stones LP (en de rest nu in bezit uiteraard, laten we wel wezen)
- Les van Jan Minoli gehad. (33.000 uur had ie)
- Op Geilenkirchen, Laarbruch, Bruggen en Hahn geland (en later vandaag weer)
- Vanaf Schinveld gezweefd.
- In een F84F en de toren van EHBK gezeten

Hoor ik er nu toch een beetje bij?
 
Art, ik dacht dat de DC8 en 707 toen de kisten waren waarop je de laatste paar jaar mocht vliegen tot aan je pensioen (zoals nu de 747-400), lang voordat deze kisten bij duistere maatschappijen 'machineonderdelen' door de congo vlogen
 
En voetbal....1988.....ach.....

Nl-DLD: 3-1, en daarna Rusland.

Italiaanse toestanden op straat, NL was trots om ORANJE te zijn, de wederopstanding sinds Munchen 1974, voetballers geridderd, Amsterdamse grachten een vaarfeest. Rasta haar uit Suriname/Haarlem en daarna Inter Milan met de drie musketiers.. en dat voor een fervent voetbal analfabeet als mijzelf :yeehaa: :biertje: maar verrek ik was erbij, ik bestond en genoot.....die goeie ouwe tijden vanweleer....binnenkort bij U in het theater van het polygoon...... :)

1974: Cruijff, Rensenbrink, de broertjes van de Kerkhof, Hulshoff....en die andere 6 ??
 
Last edited:
@FK52 je valt door de mand!!!

NL-D in de halve was 2-1.
steekballetje van wouters op de basto, die schiet m erin van op de 16 langs die verschrikklijk irritante Kohler!!! om over Matheus maar niet te spreken!
 
@ FK52

Kijk, daar moet je dan weer zo oud voor zijn als Ik, even uit de losse pols,

Johan Cruijff, Van Hanegem, Neeskens, Krol, Rijsbergen, Haan, Suurbier, Rep, Neeskens, die de bewuste strafschop zo hard nam dat de bal met de penaltystip er aan gekleefd langs Sepp Maier vloog, Wim Jansen, Jongbloed, Rensinbrink, gewisseld voor R.v.d.Kerkhof, dat waren ze dacht IK.

De Maandag er na moest Ik in Frankfurt beginnen. Dat heb Ik geweten.

@ Overload,

Je hebt gelijk, het was een uur of drie. dat krijg je als je ouder wordt.
En had Jan Minoli niet een bijnaam, menstronaut? Vliegt ie nog?
En, je hoort er echt bij hoor, zoals iedereen boven de vijftig.:biertje:

@ Metrodriver

Gezagvoerders dienden hun tijd inderdaad uit op die Acht (kargo) oder Sieben Nul,(pax en kargo) totdat de 747 kwam.
F/O 's begonnen waar er behoefte was. in mijn geval op de 707.
Pax of kargo vliegen maakte niets uit, zelfde arbeidsvoorwaarden, zelfde salaris.
Is nu blijkbaar niet meer zo.
Wanneer kom je zelf in aanmerking voor een upgrade naar links?

Cheers
Art
 
WK 1974 : Ik was 9 en wedde om maar liefst één gulden met mijn ouders wie er zou winnen. Ik gokte niets vermoedend op onze oosterburen.
Ik ben geloof ik de enige Nederlander die van die finale beter is geworden. Voor alle duidelijkheid : Ik had achteraf graag verloren. Het had ons bovendien al dan gejammer gescheeld over de onterecht verloren finale ;)
 
Last edited:
@FK52 je valt door de mand!!!

NL-D in de halve was 2-1.

Echt waar, toen al teveel bier op?, nou ja 3-1 was misschien de wens van de gedachte :D

En Kliko kan je ons ook het Rijkaard lama incident nog eens uit de doeken doen (prachtig)
 
aaahhh Rijkaard wat een klasse voetballer!!! een van mn favorieten, samen met stofzuiger Jantje wouters, want die kon iemand zo de tweede ring in beuken

het Lama incident, wel een goede naam trouwens.
na een schermutseling gaf Rijkaard nog wat Gel voor die O zo irri Voller, die het dankbaar nog effe uitsmeerde in zn matje
:yeehaa:

ik heb Cruijf nog life zien spelen, Ajax-AZ 67 kampioenswedstrijd. speelde ikzelf in de Dtjes
 
Last edited:
Back
Top