Boswell Instituut

Slash

New member
Hallo Airworkers,

Zoals jullie misschien wel weten ga ik in maart 2009 beginnen bij de Martinair Vliegschool. Hiervoor zal ik eerst wiskunde B en Natuurkunde gaan volgen.

Ik ben dus van plan mijn wiskunde B op het James Boswell Insituut te gaan doen. Maar mijn vraag is nouw: Welke van de cursussen moet ik volgens voor Wiskunde B op havo niveau? Ik heb al een paar keer contact opgenomen met het James Boswell Instituut alleen daar krijg in geen zinnig antwoord van. Zo wist zelfs een leraar van deze school niet welke cursus ik nouw eigenlijk moet volgen voor wiskunde B op havo niveau.

Dus misschien heeft iemand van jullie deze cursus ook gedaan en kan hij me vertellen waar ik me nouw voor in moet schrijven! Op deze site staan de desbetreffende cursussen: http://www.jbi.uu.nl/index.php?option=com_cursus&form=coursefinder&doelgroep=scholieren&vak=Wiskunde

Alvast bedankt,
Slash
 
Ik heb van hun de info brochure aangevraagd maar daaruit begreep ik dat ze geen cursus wiskunde B op HAVO niveau aanbieden.. Alleen op VWO niveau..
 
Lijkt me simpel; ze geven geen Wis B havo. Vriend van mij heeft het ook geprobeerd, is het nu via de LOI aan het doen.
Succes

Bah, Toes was me net voor... ;)
 
Goede timing inderdaad haha :p

Ik vind t trouwens wel een beetje vreemd dat ze geen wis B op HAVO niveau aanbieden trouwens, maargoed! Zullen ze vast een goede reden voor hebben.
 
Gokje: vraag en aanbod? Vast niet veel HBO opleidingen die wis B van hun studenten willen zien, met uitzondering van de vliegscholen.
 
Ok bedankt jongens!

Hier heb ik wat aan, gewoon een duidelijk antwoord!
Ik had tijd geleden contact opgenomen met het Boswell en een mevrouw van de receptie zei dat ik me dan voor de wiskunde havo zomercursus moet inschrijven, maar dit blijkt dus ook niet zo te zijn. Het stond er ook wat raar want er stond: "Eerst volg je een een deel gemeenschappelijk met de cursus wiskunde A1 (vwo-niveau). Daarna volg je een eigen programma, dat gericht is op jouw opleiding." Dus eerst wiskunde A1, waarna ik me dus meer op me opleiding zou gaan richten dus verder gaan met wiskunde B. Maar dit blijkt dus niet zo te zijn ( zouden ze wel wat duidelijker neer kunnen zetten vind ik, maarja). Maar dan zal ik me dus voor de wiskunde b op vwo niveau in gaan schrijven!

Bedankt Airworkers!:airforce:

Slash
 
daar had ik dus ook mijn twijfels over, ik sta "als het goed is" ingeschreven voor B1 nu, HAVO. deze mail had ik ze nog gestuurd;

"Geachte heer Flantua,

In de bevestigingsbrief staat per abuis dat u staat ingeschreven voor de cursus wiskunde A1. U staat in ons systeem wel goed ingeschreven voor de cursus op HAVO niveau. Wat betreft het materiaal: deze vraag ga ik doorsturen naar docenten die bepalen met welk materiaal tijdens de cursus wordt gewerkt. Dit wordt z.s.m. op de website gepubliceerd.

Met vriendelijke groet,

Administratie
James Boswell Instituut/Universiteit Utrecht

Telefoon: 030 253 8666
email: james.boswell@uu.nl
Contactgegevens: www.jbi.uu.nl


-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Flantua_@hotmail.com [mailto:Flantua_@hotmail.com]
Verzonden: dinsdag 11 maart 2008 16:22
Aan: James Boswell
Onderwerp: Vraag via JBI website: Beta



- Bericht:
Geachte meneer/mevrouw,

na aanmelding voor de zomercursus wiskunde HAVO heb ik nog twee vragen:

1)Waar kan ik vinden welke boeken in nodig heb? er staat op de site dat er op de betreffende cursuspagina een link staat met het cursusmateriaal maar die kan ik niet vinden?

2)Ik heb wiskunde B1 nodig op havo niveau. Nu volg je eerst een gemeenschappelijk deel A1 en daarna je eigen deel. In de brief die ik kreeg stond dat ik ingeschreven was voor een cursus Wis A1. Ik zou graag bevestigd hebben dat ik een B1 certificaat krijg na het succesvol afsluiten van de cursus want het is me niet helemaal duidelijk. Wanneer moet je aangeven welke wiskunde je echt wilt hebben?

MVG Rick Flantua"


toen ik belde voor B1 zei de man al "ohh voor KLS?" dus waarom zouden ze geen B1 geven??


Flantua
 
Haha het word met de mintuut verwarrender!

Wat Flantua zei, over of je nouw wel of geen wiskunde B volgt in de "wiskunde zomercursus havo" is mij ook nog steeds niet duidelijk. Ik ga maandan weer contact opnemen met het JBI en zal dan weer gaan proberen antwoord te krijgen over of in de wiskunde zomercursus havo nouw wel of geen wiskunde b zit. Ik houd jullie op de hoogte!

Slash
 
Ik heb 2 jaar geleden de zomercursus wiskunde B op havo-niveau gevolgd. Je volgt inderdaad eerst een deel wiskunde a1 op vwo-niveau en daarna ga je als aparte groep (in ons geval met 3 personen en een eigen leraar) verder op havo niveau (wiskunde B1). Op je certificaat van deelname = simpele brief, van de cursus (uitgereikt als je het hebt gehaald) staat ook wiskunde B1 / Goniometrie. Ze weten daar heel goed wat de leerlingen voor de kls (en dus ook andere scholen) nodig hebben.
 
Okey dat klinkt al beter!,

ik heb net nog even gebeld omdat ik het even wil horen van JBI zelf en omdat ik ook nog steeds niet weet welke boeken ik moet hebben. Helaas, er werd niet opgenomen....

als iemand onlangs nog contact met JBI heeft gehad hierover of mij kan vertellen welke boeken ik moet hebben hoor ik het graag!


@ Slash:

"Ik had tijd geleden contact opgenomen met het Boswell en een mevrouw van de receptie zei dat ik me dan voor de wiskunde havo zomercursus moet inschrijven, maar dit blijkt dus ook niet zo te zijn."

waaruit blijkt dat?



MVG Flantua
 
@ Flantua:

Dat blijkt uit dat Toes zegt: "Ik heb van hun de info brochure aangevraagd maar daaruit begreep ik dat ze geen cursus wiskunde B op HAVO niveau aanbieden.. Alleen op VWO niveau.." Hieruit maak ik op dat er geen wiskunde B op havo niveau word gegeven, dus moet ik me ook niet voor die cursus inschrijven, maar voor een VWO cursus.

Slash
 
Bij een restaurant bij mij in de buurt staan de spare-ribs ook niet op de kaart, maar ze hebben ze wel en worden vaak besteld :)

Voordat ik de cursus heb geboekt heb ik gebeld en de situatie uitgelegd. De gene waar ik mee sprak zei dat ik voor B1 de cursus "wiskunde zomercursus HAVO" moest hebben. Hij zei dat terwijl hij zelf de site voor zich had. Moet zeggen dat de site alles behalve duidelijk is want welke boeken ik moet hebben is ook nog volstrekt ONduidelijk

Ik ga zelf ook nog bellen voor meer duidelijkheid. Als ik wat weet laat ik het horen
 
Airworkers!

Ik heb zojuist gebeld met het JBI.

de cursus : zomercursus-wiskunde-havo bestaat uit een gemeenschappelijk deel WIS A1 op VWO niveau en DAARNA de keuze uit A12 of B1 op havo niveau, (dit staat niet op de cursuspagina)

ik hoop hierbij dat het duidelijk is...

Flantua
 
Ok! Thanks dat je het even laat weten :)

Ze mogen dat wel eens wat duidelijker op de website en in het infoboekje zetten in ieder geval!!
 
Alle cursussen van het JBI zijn in eerste instantie op VWO niveau, mocht je HAVO willen volgen dan krijg je gewoon vrijstelling voor bepaalde paragrafen.
Je boeken zijn dus ook op VWO niveau.

PH-SIM
 
Back
Top