% medisch afgekeurd

Poeli

New member
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om te posten, maar heeft er iemand weet cijfers van hoeveel % van de mensen ongeveer afgekeurd worden voor een Class I medische keuring?
En hoeveel % achteraf nog wordt afgekeurd?

Mvg,
Pieterjan
 
Is hier geloof ik al eens eerder besproken. Gebruik de zoekfuntie zou ik zeggen. Ik weet niet of jijzelf binnenkort voor de medical moet, maar cijfers zullen niet zo van belang zijn hierbij denk ik. Al valt 0.001% af, dan kun jij alsnog degene zijn die pech heeft.
 
Dat is waar, maar er is toch wel een verschil, dan kan ik even goed elke keer met de lotto meedoen moest ik zoveel kans hebben hem te winnen ipv 0.001%...
Ik heb gezocht, maar het niet gevonden, misschien niet goed genoeg gezocht, sorry
Toch bedankt voor het antwoord!
 
Ik heb als antwoord op je eerste vraag vaak getallen gehoord als 10-15%. Als je "normaal" gezond bent, goede conditie enz. is het dus over het algemeen geen probleem.

Als je twijfelt, gewoon de keuring doen. € 400,- voor een stukje zekerheid is geen geld.
 
ik heb begrepen (tijdens mijn eigen class 1 keuring) dat nog geen 3% afvalt.
dat is dan ook de reden waarom de medische op t eind zit en niet aan t begin van selecties.

gr flying
 
En dat zegt nog niks, echt niet.

Ik heb mijn keuring in Belgie gedaan (daar vlieg ik ook), en mijn instrukteur wist te melden dat er kort voor mijn keuring een man goedgekeurd was, die éénmaal buiten gekomen inzakte en stierf aan hartstilstand. Hoe relatief alles kan zijn.

Ik heb niet het idee dat er veel mensen zijn die zich zorgen zouden moeten maken, overigens.
 
En dat zegt nog niks, echt niet.

Ik heb mijn keuring in Belgie gedaan (daar vlieg ik ook), en mijn instrukteur wist te melden dat er kort voor mijn keuring een man goedgekeurd was, die éénmaal buiten gekomen inzakte en stierf aan hartstilstand.

Dat meen je niet?:stapelge: Zal vast een van de uitzonderingen zijn.
 
Ik heb mijn keuring in Belgie gedaan (daar vlieg ik ook), en mijn instrukteur wist te melden dat er kort voor mijn keuring een man goedgekeurd was, die éénmaal buiten gekomen inzakte en stierf aan hartstilstand. Hoe relatief alles kan zijn.
Hij zag zeker de rekening :eek!:
 
10-15% vind ik toch nog wel redelijk veel. Ben benieuwd wat het is.

10 tot 15% is wat ik inderdaad ook heb gehoord. Waarop? Volgens mij toenmalige arts wordt het grootste deel afgekeurd op aanleg voor epilepsie. Je hoeft de ziekte nooit te krijgen, maar als je al aanleg hebt, is dit al reden voor afkeur.

Ik weet niet of het klopt, maar dat is wat ze mij verteld hebben.
 
Ik heb begrepen van het Aviation Medical Center dat het overgrote deel van de afwijzingen komt door een "mankement" aan de ogen.
 
Ik denk inderdaad wel een uitzondering, het feit dat het nieuws redelijk ver was doorgedrongen spreekt al voor zich ;)

Het punt is dat shit happens. Het is alleen erg dikke shit als het jezelf overkomt. Daarnaast zijn dit soort statistieken vanuit demografisch oogpunt misschien interessant, maar voor jezelf hebben ze geen waarde. Je bent gezond, of je bent het niet. Er is, behalve een gezonde leefstijl die zou kunnen helpen, niet veel aan te doen.
 
Ik denk inderdaad wel een uitzondering, het feit dat het nieuws redelijk ver was doorgedrongen spreekt al voor zich ;)

Het punt is dat shit happens. Het is alleen erg dikke shit als het jezelf overkomt. Daarnaast zijn dit soort statistieken vanuit demografisch oogpunt misschien interessant, maar voor jezelf hebben ze geen waarde. Je bent gezond, of je bent het niet. Er is, behalve een gezonde leefstijl die zou kunnen helpen, niet veel aan te doen.

Zeker waar!
Toch bedankt voor de link!
 
Volgens mij toenmalige arts wordt het grootste deel afgekeurd op aanleg voor epilepsie. Je hoeft de ziekte nooit te krijgen, maar als je al aanleg hebt, is dit al reden voor afkeur.
Bedankt voor de aanvulling. Wellicht klopt het dan dat de getallen nu lager liggen, omdat ze volgens mij de EEG niet meer doen.

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=3611

Maar zoals al door diversen opgemerkt; je kunt die 5% zijn. Zeker weten doe je het pas na de test.
 
Back
Top