De KLPD ????????

arthorizon

New member
Naar aanleiding van twee berichten op het board, een Ultralight met een ongelukkige landing en van een omvergeblazen Husky, het volgende.
Ik lees alleen maar dat de Politie, en dat is toch de KLPD, blijkbaar niet alleen de onderzoeker is, die conclusies trekt omtrent de vlucht uitvoering dan wel een grond operatie, maar ook nog eens de veroordeler, boete verstrekker.
Met alle respect voor de Politie maar, sinds wanneer hebben die de noodzakelijke kennis in huis en bevoegdheid, om ongevallen met luchtvaartuigen te onderzoeken en wel of niet gebaseerd daarop boetes uit te delen?

Nu ben Ik al een eeuw weg uit Nederland maar wat Ik me nog kan herinneren is dat we een RLD/BVO hadden wat elk luchtvaart ongeval/incident onderzocht en daarover aan de Raad voor Luchtvaaart rapporteerde. Deze raad deed dan uitspraak. Daar kwam de politie niet aan te pas. Die konden pas later meepraten als er eventuele aanwijzingen van
verdacht gedrag waren.
Later is dit RLD/BVO overgegaan in een ander soort configuratie toen Meester P. zich er mee ging bemoeien maar de strekking bleef wel ongeveer gelijk.
Onderzoek naar luchtvaart ongevallen en incidenten was altijd onafhankelijk en het ging nooit over de schuld vraag maar over de lering die getrokken kon worden en aanbevelingen naar de luchtvarenden om dergelijke mishaps in de toekomst proberen te voorkomen. Strafrecht kwam er niet aan te pas. Alleen als er zou blijken dat er misdadige en of roekeloze opzet in het spel was maar niet tijdens het inhoudelijk vliegtechnisch onderzoek.

Ik kan me haast niet voorstellen dat het nu anders is en dat de Politie boetes gaat uitdelen terwijl er nog niet eens een expert analyse van het gebeurde gemaakt is.
Ook lees Ik steeds in de kranten dat als er ergens in Nederland een luchtvaart ongeval heeft plaatsgevonden dat “de Politie een onderzoek instelt”. :passed: Met welke expertise?
Een eventuele boete voor de ongelukkige ultralight vlieger en de vraag wie de boete moet krijgen in het Husky ongelukje kan niet meer zijn dan een slecht opgevoerde klucht.
Als een en ander wel serieus genomen moet worden dan is in luchtvaar Nederland het nivo van de Belgen Mop bereikt.

Kan iemand mij hierover gerustellen?

Cheers
Art
 
Strafrecht kwam er niet aan te pas. Alleen als er zou blijken dat er misdadige en of roekeloze opzet in het spel was maar niet tijdens het inhoudelijk vliegtechnisch onderzoek. Ik kan me haast niet voorstellen dat het nu anders is en dat de Politie boetes gaat uitdelen terwijl er nog niet eens een expert analyse van het gebeurde gemaakt is.... Als een en ander wel serieus genomen moet worden dan is in luchtvaar Nederland het nivo van de Belgen Mop bereikt.
Kan iemand mij hierover gerustellen?
Art

Geruststellen nee, dit is niet de eerste keer dat politie / justitie strafrecht gebruikt in Nederland met betrekking tot luchtvaart incidenten. De laatste jaren is er een zeer enge trend bezig waar we weer terug naar de middeleeuwen lijken te keren. Lees ook dit stukje van 3 jaar terug maar eens door, echt verontrustend: http://www.vnv-dalpa.nl/files/persberichten/pers20050329.htm

Er wordt o.a. door de VNV en achter de schermen in de politiek wel hard aan gewerkt om het tij weer te keren, maar als je dit soort nieuwsberichten leest lijkt dat nog niet echt goed te lukken. Lees de hele thread graag over de microlight even door om te lezen wat er zoal gebeurd is op dit front (o.a. stukje uit ATC Gilde): http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7941
 
@Art,

Mede om deze reden ;), noem ik ze (KLPD Dienst Luchtvaart) tuinkabouters.

RMK / Naar ik aanneem heeft ook 'n KLPD Dienst Luchtvaart tuinkabouter :stapelge: (m/v) een bonnetjes quota. Onvoldoende bonnetjes (uit)geschreven? is (automatisch) een negatieve beoordeling!

Vroegah, was de (Luchtvaart)Politie (min of meer) nog je beste vriend.

Vandaag de dag is het een angstaanjagende bende, onkundige sukkelaars (Melkertbaan Plus).
 
Wel Art laten we (da's politie meervoud) zo zeggen over de expertise,

Tis al wat jaren zo niet 10 of meer geleden dat ik, noem het, een akkefietje, had.

Betrof een legergroene Supercup die zogenaamd een marine demonstratie zo hebben verstoord met een ongeautoriseerde low level flight langs een tweetal fregatten ofzo. (volgens de luchtvaart politie voordat de KPLD de eeuwig brandende vlam overnam).

Drie jaar na dato (twee weken voordat het verjaard zou zijn, ja OM en Politie zijn erg vlot) mocht ik het verhaal nogmaals uitleggen bij een burgerrechter (in twee sessies).

Wel met de luchtvaartagent uitkijkende van de duinen over de zee zonder visuele referentie (beetje cos en sin uitgelegd aan de rechter in relatie to afstand hoek en bla bla ) in combinatie met een getuigenis van een voormalig marine ATC'er (en z'n collega's) die uberhaupt nooit een PA18 voorbij hadden zien komen, kon de rechter niet anders beslissen (met een grote knipoog naar mij toe in de zitting) om het hele geval als niet hebben plaatsgevonden te beschouwen.

Ls. was ik ff blij met die rechtbijstandsverzekering...

Tja, boeven vangen en wegmisbruikers dat zou toch de corebusiness moeten behoren... :niet_bli:
 
Last edited:
Het is tegenwoordig een trend die je vaker ziet, niet alleen in Nederland ook in het buitenland. Mensen die niets kwaad in de zin hebben worden het hardst aangepakt, zijn makkelijke targets. Mensen die toch al een dikke criminal recordcheck hebben zal een extra aantekening geen verschil maken, maar voor mensen die goed bedoelen kan het hun baan kosten.
Ik mocht zelf ook een aantal maanden terug voor de rechtbank in Engeland komen, omdat ik door een eenrichtingsstraatje gereden was:wegkwijt: ze konden geen punten op mijn Nederlands rijbewijs zetten, dan maar voorkomen.
Begin me steeds meer vraagtekens te zetten met het hele juridisch stelsel en het geven van straffen en boetes in Europa.

PS'99
 
In de laatste P&V (Piloot & Vliegtuig) heeft Jan Cocheret ;) een aardig artikel (hierover) geschreven.

Het is werkelijk onvoorstelbaar, hoe de KLPD Dienst Luchtvaart tuinkabouters m/v de zaken zien en/of voorstellen.

Een zeer bekwame Limburgse vlieginstructeur, kreeg m.i. geheel onterecht een Proces Verbaal wegens slecht vliegerschap "Ultralight met een ongelukkige landing" aan z'n broek :eek:

Wat mij betreft, wordt de verbalisant die (kennelijk) geen enkel luchtvaart realiteitsgevoel heeft, wegens algehele (luchtvaart)incompetentie, hooguit nog gevangenisbewaarder!

Nederland is (KLPD Luchtvaart) ziek :traantjes

Opmerking: i.v.m. rechtshulp is het aanbevelingswaardig om uw Polis Rechtsbijstand in dezen (ook eens) na te lezen !!
 
Last edited:
Je kunt tegenwoordig ook KLPD bezoek verwachten als je vliegtuigjes tekent. Dan komen ze met tien man, trappen je deur in, nemen je computer mee en laten je 2 dagen in een cel zitten.
 
Je kunt tegenwoordig ook KLPD bezoek verwachten als je vliegtuigjes tekent. Dan komen ze met tien man, trappen je deur in, nemen je computer mee en laten je 2 dagen in een cel zitten.

:duh:

Are you kidding :eek:
 
Het mooie van piloot worden is dat je bijna geen mogelijkheid hebt om in NL te werken ;) Heerlijk.
 
@GBoF:

Mensen die graag in Nederland willen wonen als typisch Hollander met hokjesmentaliteit bestempelen, is dat geen hokjesmentaliteit? Of deel ik je nu in een hokje in? Ik geloof dat ik mezelf vastl*l. Laat maar. ;-)
 
Mensen die graag in Nederland willen wonen als typisch Hollander met hokjesmentaliteit bestempelen, is dat geen hokjesmentaliteit? Of deel ik je nu in een hokje in? Ik geloof dat ik mezelf vastl*l. Laat maar. ;-)

If it Ain't Dutch, It Ain't Much :stapelge:

Het is precies zoals naudjuhhhhh ...... :grijns:
 
Ben ik blij dat ik uit dat kikker landje weg ben...... Wie wil er nog in NL wonen


:eek:fftopic:
Ik dus ook! Ben net drie dagen geleden, na een periode van 4 jaar, Engeland ontvlucht. Nederland is niet best maar valt in het niet bij Engeland. Wat een achterlijk ontwikkelingsland is dat zeg!

Afijn bovenstaande doet dus niets af aan de wijze waarop de nederlandse politie/overheid haar burgers behandeld.
 
Nederland is niet best maar valt in het niet bij Engeland. Wat een achterlijk ontwikkelingsland is dat zeg!

Grappig, zo voel ik nou over Nederland... Wat een Calvinistisch zeiklandje (NL) ! Je mag al blij zijn met een bolletje met kaas....
 
Jongens Jongens, wat een agressiviteit... We praten allemaal rood-wit-blauw, blijkbaar zijn we toch tevreden met Nederland; in ieder geval niet ontevreden genoeg om dáár te gaan waar het allemaal beter zou moeten zijn. De hele wereld is een klere-zooi... JE maintiendrai!

Ik lijk wel een 'patriot' :) :eek:fftopic:
 
We praten allemaal rood-wit-blauw, ....

:duh:

:eek:fftopic:

Officiële aanname van het rood-wit-blauw
In de jaren dertig van de twintigste eeuw kwam de Nationaal-Socialistische Beweging (NSB) op. De NSB claimde dat oranje-blanje-bleu de echte Nederlandse vlag was.

Weinigen wisten dat zij hierin historisch gezien ongelijk hadden, en het was niet eenvoudig aan te geven welke wet de status van het oranje-wit-blauw als de nationale vlag ontkende, maar het was vooral het aandringen van die partij dat er toe leidde dat de regering onder aanvoering van Hendrikus Colijn de kleuren rood-wit-blauw officieel wilde vastleggen.

Op 19 februari 1937 tekende Koningin Wilhelmina op haar vakantieverblijf in Zell am See het kortste Koninklijk Besluit ooit, luidend: "De kleuren van de vlag van het Koninkrijk der Nederlanden zijn rood, wit en blauw."

Bron

:snore:
 
Back
Top