Salaris KLM

Nizzell

New member
Is het salaris bij de KLM nou echt zo goed als wat ze zeggen.

Of is het maar een klein deel die zoveel verdienen.

Zijn er 40+ers die bij de KLM als piloot werken, en nog onder de ton verdienen?
 
Daar zie je captain natuurlijk het meest

maar kan iedereen captain worden ?
zijn er mensen die 50 zijn en nog steeds SO zijn (wat dat mag zijn )
 
Vage vragen, Nizzel. Salaris is prima, denk niet dat er veel onder de ton bruto zitten die ouder zijn dan 40 (hangt nogal af op welke leeftijd ze begonnen). SO = Second Officer ("coco") = cruise relief pilot (brevet 744/777/MD11/A330 boven de 20.000'). Da's een beginfunctie bij KLM (net als co F50, vaak ook F70/100), betwijfel dus of je eentje vind die zo oud is. Hoezo?

En ja, iedereen kan in principe captain worden, da's althans de bedoeling. Enkele uitzonderingen heb je wel van co's (/coco's) die niet door command training komen en daardoor dus geen captain (meer) kunnen worden. Weet niet exact wat de verdere consequentie is...
 
Last edited:
Ik denk, niet voor 100% nagerekend, dat je kunt zeggen dat elke CO ICA en elke captain op een 737 of groter bij de KLM bruto een ton of meer verdient. (ervan uitgaande dat je minimaal 6 jaar nodig hebt om tot die functie te komen (wat erg snel is) en je rond je 24ste bent begonnen. Ben je op een jongere leeftijd begonnen, dan zul je er iets onder zitten) Da's inclusief vakantiegeld en de dertiende maand.
 
Kort door de bocht; Ik denk dat we meer mensen in dienst hebben die meer dan een ton verdienen dan die daaronder zitten. En als dat niet zo is dan compenseren de mensen met meer dan 2 ton het gemiddelde wel :blabla: :D
 
Ik zag laatst dat er dus wel een S/O MD-11 met pensioen gegaan is .. de ontzettende koning!
 
Niet meer, vroeger wel. (DC-10 dan)

@ Sapphire,

Diegene die op de DC-10 & B747-200/300 BWK waren, kregen (bij geschiktheid) een omscholing als piloot aangeboden, toen deze types verdwenen, en er geen behoefte aan BWK's meer was. Vaak waren ze al wat ouder en hebben niet genoeg tijd, of geen zin, gehad om Co te worden.

Als BWK vloog je altijd ICA, en er zullen er genoeg geweest zijn die voor geen goud op de korte afstand wilden vliegen. Dan blijf je dus langer coco.
 
Ik zag laatst dat er dus wel een S/O MD-11 met pensioen gegaan is .. de ontzettende koning!

Een piloot in hart en nieren. Nog nooit gestart of geland...
 
Ja maar ik denk dat de meeste mensen toch wel graag willen starten en landen als ze in zo'n kist vliegen, ik zelf in ieder geval wel!
 
Of iemand die zijn F/O opleiding niet heeft gehaald. Er zijn een paar dedicated S/O's...

Aan zulke gasten heb je dus volgens mij helemaal niets....

Als je je F/O opleiding al niet haalt.....
 
Back
Top