Martinair, Stella en AIS

Martinair, Stella en AIS

  • MARTINAIR FLIGHT ACADEMY

    Votes: 22 62.9%
  • STELLA AVIATION ACADEMY

    Votes: 10 28.6%
  • IAS FLIGHT ACADEMY

    Votes: 3 8.6%

  • Total voters
    35

Skywalker87

New member
Welke van de volgende opleidingen zijn het interessantste op vlak van :

MARTINAIR FLIGHT ACADEMY
STELLA AVIATION ACADEMY
AIS FLIGHT ACADEMY

-opleiding
-opleiding financieel
-baanmogelijkheden achteraf

en waarom ?
Alle drie zijn ze in Nederland, (amsterdam/maastricht)
 
Persoonlijk zou ik kiezen voor Stella Aviation Academy.

Waarom?

De opleiding wordt door vele luchtvaart maatschappijen goed gewaardeerd en heeft dezelfde vergelijkebare kwaliteit als bij andere luchtvaartscholen.
Wat ik in het bijzonder heb aan te merken over Stella Aviation Academy is de sfeer; de docenten en leerlingen werken er altijd zeer ontspannen en gaan vriendelijk met elkaar om, alles is niet zo formeel als bij de meeste luchtvaartscholen.

De opleiding bij Stella kost je €99.500,- en je hoeft pas aan de afbetaling te beginnen zodra je een baan hebt. Bij Martinair kost de opleiding
€ 104.300,- en je moet de helft vooraf betalen en de rest tijdens/na de opleiding.
Hierdoor zou je in de problemen kunnen komen als je niet direct na de opleiding een baan krijgt. Hieruit zou je ook kunnen concluderen dat Stella Aviation School je beter zal helpen met het vinden van een baan, vanwege de financiele verbintenis.

Na de opleiding bij Stella kun je ondermeer terecht bij Lufthansa, Transavia.com, VLM. Lufthansa heeft zo Stella om 100 piloten gevraagd te leveren dit jaar. Maar Stella kan dan weer niet leveren aan KLM. Bij Martinair Flight Academy heb je het voordeel om wel in aanmerking te komen om bij KLM te mogen werken en heb je het voordeel dat Martinair Flight Academy dochteronderneming is van Martinair en dus zou je ook daar aan de slag kunnen.

Kima.
ps: De AIS heb ik express ter wege gelaten omdat ik er vrij weinig over weet en ik geen oude/niet kloppende informatie wil verstrekken.
 
Beste Kima,

Je vergeet misschien dat de rente gewoon doortikt na de opleiding bij Stella. Je hoeft dan niet direct terug te betalen maar de totaalsom loopt verder op.
En of Lufthansa Stella gevraagd heeft, betwijfel ik. Ze hebben tenslotte zelf ook een school. Daarnaast is over deze mogelijke verbintenis genoeg op dit forum geschreven.
 
Het antwoord op al je vragen is al ruimschoots te vinden op dit forum. Zoek het eens door, dan krijg je echt de meeste info. Ik zou zelf niet voor stella gaan , de redenen heb ik hier op dit forum gevonden.
 
Beste Kima,

Je vergeet misschien dat de rente gewoon doortikt na de opleiding bij Stella. Je hoeft dan niet direct terug te betalen maar de totaalsom loopt verder op.
En of Lufthansa Stella gevraagd heeft, betwijfel ik. Ze hebben tenslotte zelf ook een school. Daarnaast is over deze mogelijke verbintenis genoeg op dit forum geschreven.

Beste Vliegende Jurist,

Je hebt inderdaad helemaal gelijk over het feit dat door de rente het totaal bedrag oploopt, maar het was mijn bedoeling om te duiden op de verschillende (af)betaalwijze die de genoemde luchtvaartscholen hanteren.

En over of Lufthansa, Stella nou wel of niet gevraagd heeft 100 piloten te leveren heb ik het volgende te zeggen:
http://www.gribnau.com/NOS_n78m122

MVG,
Kima.
 
Als ik uit deze drie moest kiezen, dan wordt het toch echt MVVL. Nee, dit is echt geen bijna 1 april grap!! Ik zou sowieso kiezen voor een andere school dan deze 3, maar als je deze beperkte keuze hebt, en je bent verplicht om piloot te worden :grijns: dan is de MVVL denk de beste optie.

En waarom MVVL...... Nou omdat de school zo gezellig is en iedereen zo lief doet tegen elkaar, en de vliegtuigen zo mooi zijn. En oja, rood staat mij wel. :grijns: Hoewel ik blauw ook wel mooi vind, maar dan doe ik gewoon zo’n blauw spuit cursus bij MVVL voor 20.000-. :grijns:

Waarom geen Stella... Omdat het een grote fabriek is waar kwantiteit voor kwaliteit gaat. Het is echt onzin w.b.t een school goed aangeschreven staat bij maatschappijen. Vroeger hadden sommige NL maatschappijen een lagere eis voor sommige scholen, of had een bepaalde school had het alleenrecht. Dat LH Stella gevraagd heeft...... :haha:

Dat je pas hoeft te betalen na het hebben van een baan, is denk echt voor eigen rekening!! Zou namelijk zeer verbaasd zijn als Stella de rente voor haar rekening neemt. Bij MVVL betaal je gedurende je opleiding te rest, hierdoor druk je de rente last. Die 5000,- dat zij duurder zijn wordt hierdoor gelijk getrokken. Voor een gelijke prijs zou ik voor mijn vrienden van de MVVL kiezen. ;)

Beste Kima, haal eerst je duim uit je mond en stop dat sprookjesboek weg van je voordat je de grote mensen wereld in komt.

Grtz Mike5.

@InStyle. Denk het ook! ;)
 
Beste Kima,

Misschien handig om in je posts te vermelden dat het hierbij gaat om Lufthansa Cityline, niet te verwarren met Lufthansa Mainline. Zelfde naam, andere voorwaarden en eisen. Buiten dat heb ik begrepen uit betrouwbare bronnen dat de enige die van deze overeenkomst af weet Stella zelf is. Iedereen met een frozen ATPL kan solliciteren bij Cityline, of je nu van Martinair, AIS of Stella komt. Geen Unique Selling Point van Stella dus.
 
wacht ff...

Afbetaling aan school? Je betaalt toch af aan je bank waar je je lening hebt of zie ik dat verkeerd?

Ik zou Martinair doen. Ken maar 2 mensen die het daar hebben gedaan, maar allebei vliegen ze bij de KLM....:biertje:
 
Bij Martinair Flight Academy heb je het voordeel om wel in aanmerking te komen om bij KLM te mogen werken en heb je het voordeel dat Martinair Flight Academy dochteronderneming is van Martinair en dus zou je ook daar aan de slag kunnen.

De mogelijkheid om bij de KLM te kunnen soliciteren bestaat alleen op dit moment vanwege het vliegerstekort. Het is dus heel goed mogelijk dat als je nu zou beginnen bij MVVL, je straks helemaal niet meer bij de KLM kan soliciteren. Bovendien moet je op dit moment ook eerst een bridge course bij de KLS volgen, kost ook weer een hoop centen.

Bij Martinair beginnen kan je ook wel vergeten. Volgens mij nemen zij helemaal geen ab initio's aan. Alleen ervaren vliegers, ik dacht ook veel ex-luchtmacht ofzo (?).
 
Hallo Skywalker87,

Ik ben benieuwd waarom je jezelf beperkt tot deze 3 scholen. Wil je uiteindelijk een keuze maken tussen deze 3, of sta je wel open voor andere opleidingen? Waarom zou je geen KLS of EPST meenemen in je keuze? Ik denk dat deze je meer kans op een baan geven na afstuderen. Ja, ik weet het. Nu ben ik een boze boeman omdat ik deze opleidingen prefereer boven de 3 scholen welke jij aangeeft. Nou wil ik hier geen discussie starten over de beste opleiding, maar ben gewoonweg benieuwd waarom jij kiest voor deze 3 opties.

Grtz
 
Volgens mij geeft deze poll eerder het percentage studenten van MVVL, stella AIS aan dat hier op het forum actief is.

Aangezien martinair en stella ongeveer evenveel studenten hebben kan ik hier uit alleen maar concluderen dat ze bij stella gemotiveerder zijn, mvvlers zitten de hele dag op internet, ga eens leren met jullie kadavers ;)

AIS nog nooit van gehoord.. Ken wel IAS:haha: goeie grap :haha:
 
Back
Top