Piloot worden

Hij probeert je alleen te waarschuwen dat je met eenzelfde mentaliteit niet ver zal komen in de luchtvaart. Bovendien zou ik anders antwoorden om mensen hier niet tegen je op te jagen.
Ik denk dat je mentaliteit op je say, je dertiende weinig zegt over je uiteindelijke motivatie om piloot te worden.. op die leeftijd zat ik vieze woorden in de bankjes te krassen..:grijns:
 
Ik denk dat je mentaliteit op je say, je dertiende weinig zegt over je uiteindelijke motivatie om piloot te worden.. op die leeftijd zat ik vieze woorden in de bankjes te krassen..:grijns:

Sommige mensen waren op hun 13e toch al helemaal weg van piloot en wilde het zelfs al toen ze nog in de baarmoeder zaten.

En idd costabella dit had ik in post nr 7 al aangegeven...
 
^^
ik vind het systeem wel oneerlijk. ik deed meschien niet mijn best vroeger, maar daarvoor moet ik toch niet gelijk 8 jaar meer studeren omdat ik 2 jaar heb ''gemist''

Je hebt de capaciteiten of je hebt ze niet, en als jij ze niet gedurende je schooltijd laat zien hoe moet een vervolgopleiding dan weten dat jij wel de capaciteiten hebt! er zijn genoeg mensen die via mavo, havo, hbo, universiteit door stromen. Maar dat zijn er maar weinig omdat je over doorzettingsvermogen moet beschikken. Als jij aangeeft dat je twee jaar hebt "gemist" (oftewel zelf hebt verkloot) dan is het aan jou om die twee jaar goed te maken, hoe dan ook. Heb jij doorzettingsvermogen? Laat dat dan zien ipv het "systeem" de schuld geven. Je creëert je eigen kansen maar je kunt ze ook zelf weer net zo hard verpesten. En let op je spelling, als je een personal statement gaat schrijven zullen ze niet erg onder de indruk zijn (gezecht? meschien?). Dit laatste is geen aanval maar een tip, doe ermee wat je wilt
 
hey doe is rustig man, ik weet dat ik fout zat, het was maar een stelling.......

Ik doe rustig. Ik heb mijn papieren en hoef me niet druk te maken.
By the way, een stelling zou zijn; "stel je voor, ik zou het oneerlijk vinden...".
Een statement daarintegen is; "ik vind het oneerlijk...".
M.a.w. niks stelling dus... Je zet zoiets op een forum neer waar mensen hard hebben moeten werken om te komen waar ze nu zijn en je bent verbaasd dat je een reactie krijgt?
Er zijn genoeg mensen die er harder aan hebben moeten trekken omdat ze niet de meest geweldige student waren (ondergetekende is daar één van), maar die hoor je ook niet piepen.

Jij zet een mening neer, ik zet een mening neer, zo werkt een forum. Misschien ben je het niet met me eens, but that's ok. Doe er je voordeel mee. :biertje:
 
Ik wil er ook een kanttekening bij plaatsen; als je VMBO-Kader gedaan hebt, denk ik dat je een hele portie basis mist om naar de HAVO over te stappen. Kader is praktisch onderwijs als ik het goed heb, dus je mist veel theorie die je op de HAVO heel erg nodig hebt. Ik wil vooral niet denigrerend zijn, maar zorg nou maar eerst of je naar de HAVO kunt én het haalt, want een vliegopleiding is niet niks.
 
Zelf heb ik ook VMBO-kader gedaan. Nu ben ik de vliegtuigonderhoudstechniek B1 studie aan het ROC van Amsterdam Airport aan het volgen. Dit is een MBO-4 opleiding. Ik zit in m'n laatste jaar. Heb de selectie gedaan bij EPST en ben er doorheen gekomen!:) Dus misschien een goede aanraden om ook de vliegtuigonderhoudstechniek studie te gaan doen. Je zult ontzettend veel leren over vliegtuigsystemen, maar ook zal je o.a. aerodynamica krijgen. Dus naar mijn mening (maar ook EPST zegt dat) een goede basis om te starten met een opleiding tot verkeersvlieger:)
 
Heb jij doorzettingsvermogen? Laat dat dan zien ipv het "systeem" de schuld geven.
Toch lijkt mij dat het wel deels waar is. Ik hoorde laatst bij Pauw en Witteman of Nova van een deskundige dat de doorstromingsmogelijkheden ten opzichte van het oude systeem slechter zijn geworden. Bovendien, dat iemand vroeger niet gemotiveerd was, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij of zij dat nu nog steeds niet is. Wijsheid komt met de jaren...
 
Toch lijkt mij dat het wel deels waar is. Ik hoorde laatst bij Pauw en Witteman of Nova van een deskundige dat de doorstromingsmogelijkheden ten opzichte van het oude systeem slechter zijn geworden. Bovendien, dat iemand vroeger niet gemotiveerd was, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij of zij dat nu nog steeds niet is. Wijsheid komt met de jaren...

Dat laatste ben ik helemaal met je eens, maar een ieder snapt neem ik aan ook wel dat als je niet je best doet je ook minder kansen krijgt. En met een statement poneren van het systeem deugt niet schiet schiet je niets op. Je kunt altijd anderen de schuld geven ("zij" die het "systeem" bepalen) maar neem gewoon je eigen verantwoordelijkheid en laat zien dat je meer verdient. Als je piloot wilt worden moet je daar hard voor werken en als je dat op school niet hebt gedaan dan zul je nu jezelf moeten bewijzen.
 
nee, jullie begrijpen mij allemaal verkeerd :p
het was een soort van metafoor....
want het systeem zelf kan alleen papieren zien en niet hoe jij zelf ben..
ik heb het inderdaad hard verkloot, maar ik ben ten opzichte van toen heel erg verandert hoe ik over mijn school nu na denk.

ik heb een berichtje gekregen van iemand om naar de Luzac College te gaan, maar toen ik de tarieven ging lezen was het wel allemaal een beetje te duur voor mij. (€14,500). want van daar uit kon ik doorstromen naar MAVO.

maar ik heb veel info gekregen dat ik het beste toch maar naar ROCvA kan gaan.
ik moet alleen nog kijken wat ik daar precies ga studeren.



PS
weten jullie meschien ook zo een school zoals Lucaz?
en krijg ik een OV chipkaart als ik naar Amsterdam ga? want ik woon zelf in Rotterdam.
 
Zelf heb ik ook VMBO-kader gedaan. Nu ben ik de vliegtuigonderhoudstechniek B1 studie aan het ROC van Amsterdam Airport aan het volgen. Dit is een MBO-4 opleiding. Ik zit in m'n laatste jaar. Heb de selectie gedaan bij EPST en ben er doorheen gekomen!:) Dus misschien een goede aanraden om ook de vliegtuigonderhoudstechniek studie te gaan doen. Je zult ontzettend veel leren over vliegtuigsystemen, maar ook zal je o.a. aerodynamica krijgen. Dus naar mijn mening (maar ook EPST zegt dat) een goede basis om te starten met een opleiding tot verkeersvlieger:)

Ik ga ongev. precies dezelfde route volgen zoals jij, maar dan bij KLS. *gasp*
Alleen ik begin volgend jaar pas met Vliegtuigtechniek aan het ROC van Tilburg.
Er staat hier ook een F-16, erg interessant en kan niet wachten tot volgend jaar.
 
ik heb een berichtje gekregen van iemand om naar de Luzac College te gaan, maar toen ik de tarieven ging lezen was het wel allemaal een beetje te duur voor mij. (€14,500). want van daar uit kon ik doorstromen naar MAVO.

Da's ongeveer 58 uur lesvliegen, meschien suc7 bij het Lucaz
 
Luzac is ook een school waar die rijkeluiskindjes van de ouders gedwongen worden om in een veel kortere tijd hun studie te behalen. Geloof me, daar moet je wel tussen passen. Je komt er veel van die "gepushte" jong tegen. Daar krijg je ook zoveel begeleiding naar je hersenen gesmeten dat je vaak tot half 6 nog op school zit. Men zegt ook dat je bij 't Luzac meer je diploma koopt:grijns:
 
Probeer een zo hoog mogelijke opleiding te behalen om je kans zo groot mogelijk te maken.
Hiermee bedoel ik HAVO MBO of hoger dan kun je nl. proberen bij de KLS,NLS EPST Klu ect. ect. binnen te komen.
Vergeet niet om je verhaal klaar te hebben voor 2 weg gegooide jaren uit te leggen want hier ga je zeker vragen over krijgen.

Heb zelf A.Fokker school in den Haag gedaan is tegenwoordig (denk ik) NLC.
En ben op zeer jonge leeftijd met zweefvliegen begonnen.
Ben nu gezagvoerder bij Cityjet (AF/KLM).

Groet

Janus

P.s. je kunt me altijd een pm sturen met vragen
 
Last edited:
Ben nu gezagvoerder bij AF/KLM.

Well done 5Papa,

Hij bedoelt CityJetKlopper, MBO/HAVO, tjesu, begin eindelijk het nivea gehalte te begrijpen.
Verdomt je moet echt KLS/NLS hebben gedaan om nog wat te worden.

Trouwens vroegah, zelfs in Frankrijk, most je een universitaire opleiding (al was het geschiedenis) hebben om bij AirFrance (nu in kort AF) te mogen solliciteren voor een flight engineer job laat staan PILOOT.

Nu FF de rest van de St Emilion leeg kieperen :yeehaa:
 
Ik zou Mvvl proberen die neemt al aan met MBO deelcertificaten
 
Ik zou niet alleen naar de eisen van een school kijken. Er zijn genoeg maatschappijen die een VWO diploma eisen.
 
Back
Top