Piloot worden

Dersim

New member
hallo, mijn naam is Dersim en ik wil heel graag piloot worden, ik weet zelf dat het niet makelijk gaat worden...

Ik zit op dit moment in mijn examen jaar in vmbo-k.
Ik zou heel graag meer informatie willen over hoe mijn weg eruit zal te zien komen. want mij gaat het absoluut niets uitmaken hoe lang ik moet doorstuderen om het te worden.

kunnen jullie mij meschien een beetje helpen naar welke MBO school ik het beste kan bijv. en wat ik daarna moet doen?
of kan ik het beter proberen om Havo te doen?

alvast heel erg veel bedankt.
 
Heey

Mijn buurman is ook begonnen met VMBO en is nu piloot bij trans;)
dus het kán wel!

hij is na z'n examen bij de luchtmacht in dienst gegaan als beveiliging en heeft gevraagd of hij kans maakte om als piloot te solliciteren.
dit was (uiteraard) nee

daarna heeft hij zelf zn HAVO en vliegbrevet gehaald, en toen probeerde hij het nog n keer. Na wat doorzeuren hebben ze uiteindelijk toegegeven en toen is hij Apachepiloot geworden. Na 8 jaar bij trans gesolliciteerd en nu vliegt hij daar!;)

dus blijf gemotiveerd en gewoon gaan voor je doel!

Yorik
 
Ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring. Ik heb ook VMBO-T gedaan en ben daarna doorgestroomd naar de HAVO. Zover ik weet heb je voor de HAVO minimaal VMBO-T nodig om in te stromen, uitzonderingen worden er ongetwijfeld gemaakt.

Ik zou eens gaan praten met je decaan en leg de situatie voor. Het is heel belangrijk dat je kiest voor een opleiding waar je 100% achter staat, des te groter is je motivatie. Iets in de luchtvaart zal ik denk ik ongetwijfeld niet misstaan.

Ook raad ik je aan om na je HAVO nog een HBO opleiding doen. Of je het nu 'nodig' hebt of niet, je pakt toch weer 4 jaar extra levenservaring mee en uiteraard ook veel kennis.
 
Na wat doorzeuren hebben ze uiteindelijk toegegeven en toen is hij Apachepiloot geworden. Na 8 jaar bij trans gesolliciteerd en nu vliegt hij daar!;)
Yorik

ik wil je niet onderuit halen hoor maar teken je bij de luchtmacht niet voor 13 jaar? waarom kon hij bij 8 al stoppen?
 
ik ben 110% gemotiveert en ik sta er 110% erachter om piloot te worden.
maar als het niet lukt om door te stromen naar Havo, kan ik dan bijv. beter naar ROC Amsterdam gaan? of weten jullie een beter MBO/HBO school?
 
Ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring. Ik heb ook VMBO-T gedaan en ben daarna doorgestroomd naar de HAVO. Zover ik weet heb je voor de HAVO minimaal VMBO-T nodig om in te stromen, uitzonderingen worden er ongetwijfeld gemaakt.

Ik zou eens gaan praten met je decaan en leg de situatie voor. Het is heel belangrijk dat je kiest voor een opleiding waar je 100% achter staat, des te groter is je motivatie. Iets in de luchtvaart zal ik denk ik ongetwijfeld niet misstaan.

Ook raad ik je aan om na je HAVO nog een HBO opleiding doen. Of je het nu 'nodig' hebt of niet, je pakt toch weer 4 jaar extra levenservaring mee en uiteraard ook veel kennis.

Ik ben het hier wel mee eens, maar als je vanaf vmbo-k je havo moet gaan halen en dan nog eens een hbo-opleiding? Hoe oud zal je tegen die tijd zijn... Ik zou trouwens eerst even kijken of je vmbo-t mag gaan doen want mijn broertje heeft ook vmbo-k gedaan en mag niet eens doorstromen naar vmbo-t. Moet ik wel bij zeggen dat zijn cijfers niet optimaal zijn. Ik denk ook dat de luchtmacht het beste is. Elke opleiding die je dan wil gaan doen wordt gefinancierd. De voorwaarde is natuurlijk dat je uitgezonden kan worden. (Wat wel weer heel veel levenservaring is). Heel veel succes in ieder geval en ga er gewoon voor.:biertje:

inuniform

ps: Ga hier eens rondneuzen.
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7876
 
Last edited:
Als je luchtmacht als tweede optie hebt, dus je staat er niet volledig 100% achter, geloof me, dan ga je het niet redden.
 
^^
ik heb nooit gezecht dat ik naar de luchtmacht wilde hoor.....
maar, ik zal gewoon eerlijk zijn.
ik deed inderdaad mijn best niet in de middelbare school (geen zin in).
maar ik heb een veel hogere denk-niveau dan vmbo-kb. ik help mijn vrienden vaak met hun huiswerk (engels) die zelf havo doen. en ik kan goed omgaan met getalletjes.

ik vind het systeem wel oneerlijk. ik deed meschien niet mijn best vroeger, maar daarvoor moet ik toch niet gelijk 8 jaar meer studeren omdat ik 2 jaar heb ''gemist''

maar in iedergeval zijn mijn hoofdvakken goed, ik zal proberen om bij meerdere scholen HAVO te doen. mijn zus deed zelf TL zonder wiskunde, en ze is alsnog toegelaten in HAVO met wiskunde in haar pakket....

maar als het mij nou helemaal niet lukt om HAVO te mogen doen, weten jullie meschien een goede MBO school? want ik heb geen idee wat ik zou moeten studeren om verder naar HBO te gaan of naar de selectie?


Dersim
 
Last edited:
en wat houd de NLC in?
ik heb het op google ingetikt met een paar trefwoorden maar ik krijg helaas iets heel anders te zien.

heb je meschien een paar links voor me? of meer info?
alvast bedankt


Dersim
 
ik wil niet aandringen ofzo, maar is dat geen opleiding om steward te worden?
ik weet wel dat ROC amsterdam een goede school zal zijn.
 
ik vind het systeem wel oneerlijk. ik deed meschien niet mijn best vroeger, maar daarvoor moet ik toch niet gelijk 8 jaar meer studeren omdat ik 2 jaar heb ''gemist''

Sorry hoor, maar hier sla je niet alleen de plank mis, maar mis je de complete houtzagerij!

Dus jij vindt dat het niet uit zou mogen maken of iemand nou aan zit te kloten op school of keihard z'n best doet?
Gebrek aan motivatie misschien (of moet ik zeggen "meschien"?)? Ik kan je verklappen dat met "niet je best doen" je het in de luchtvaart waarschijnlijk ook niet gaat redden. Daar zul je wel wat meer moeten doen dan "je best".

Ook hier gaat het aloude gezegde op; "wie z'n r**t brand, moet op de blaren zitten".
Doordat je vroeger hebt lopen kloten, zul je er nu harder aan moeten trekken, of je het er nu mee eens bent of niet.
 
Sorry hoor, maar hier sla je niet alleen de plank mis, maar mis je de complete houtzagerij!

Dus jij vindt dat het niet uit zou mogen maken of iemand nou aan zit te kloten op school of keihard z'n best doet?
Gebrek aan motivatie misschien (of moet ik zeggen "meschien"?)? Ik kan je verklappen dat met "niet je best doen" je het in de luchtvaart waarschijnlijk ook niet gaat redden. Daar zul je wel wat meer moeten doen dan "je best".

Ook hier gaat het aloude gezegde op; "wie z'n r**t brand, moet op de blaren zitten".
Doordat je vroeger hebt lopen kloten, zul je er nu harder aan moeten trekken, of je het er nu mee eens bent of niet.



hey doe is rustig man, ik weet dat ik fout zat, het was maar een stelling.......
 
hey doe is rustig man, ik weet dat ik fout zat, het was maar een stelling.......

Hij probeert je alleen te waarschuwen dat je met eenzelfde mentaliteit niet ver zal komen in de luchtvaart. Bovendien zou ik anders antwoorden om mensen hier niet tegen je op te jagen.
 
@Erwonio:

Waarschijnlijk was het toen nog 8 jaar.. want uit mn hoofd was het dat.
Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben;)
 
misschien eerst je ppl halen ofzo en dan verder zien...? zo kan je aan je punten daar zelf zien of je jouw genoeg kan motiveren om piloot te worden...

Ik heb mezelf dit opgedragen: vanaf nu alleen 7 of meer op toetsen/taken/... voor wiskunde/fysica en engels anders gaan we volgend jaar vuilniszakken ophalen in plaats van leren vliegen, en ik zeg het je, het werkt :p
 
Back
Top