Astronaut worden?

Diana

Active member
Van de Volkskrant banen-site: "Altijd al gedroomd van een ruimtereis? Nu is je kans. De Europese Ruimtevaartorganisatie ESA gaat op zoek naar nieuwe astronauten en de selectieprocedure begint over een paar weken." Zie de site voor de rest van het artikel.
 
Ach ja, iets dergelijks was er pakweg 18 jaar geleden ook al.
Liefst een combinatie van fast jet (F16)en heavy (B747) ervaring. Ik ken een paar mensen die toen hebben gesolliciteerd. Er is uiteindelijk allemaal niets van gekomen.
 
hehe. toch lijkt het me stiekem wel gaaf om de shuttle te besturen!

Daar moet je tenminste een mooie glide in maken! :D
 
De kans dat je het haalt is 0.0181818181882%! Geen 0%, dus zeker de moeite waard! Zorg wel dat je testvlieger bij de luchtmacht bent geweest :grijns: :grijns: :grijns: :grijns:
 
Hé Diana, dat is pas zweefvliegen:grijns:

Zweefvliegervaring komt altijd van pas! :)

Ach ja, iets dergelijks was er pakweg 18 jaar geleden ook al.
Liefst een combinatie van fast jet (F16)en heavy (B747) ervaring. Ik ken een paar mensen die toen hebben gesolliciteerd. Er is uiteindelijk allemaal niets van gekomen.

Al zou de kans 1 op een miljard zijn, dan nog zou ik het proberen als ik een kans maakte. Wat heb "je" te verliezen? Dit is zoiets supergaafs.
 
Ach, tegenwoordig geven ze ruimtereizen weg bij een pakje boter. Oh nee, het was een radio station.

Als je de tijd hebt, zeker inschrijven voor de selectie. En mocht je jezelf op het allerlaatste moment bedenken en toch piloot willen worden kun je altijd nog afslaan bij FlightLevel 190. :D
 
Last edited:
Diana,

De kans is groter dan 1 op de Miljard.... ze zoeken er 8, op deze aardkloot leven nog niet eens 8 miljard mensen, laat staan alleen Europa... Ik stem op je!!!

HELP DIANA DE RUIMTE IN!!
 
sorry jongens, maar er zijn nog maar 7 plekken over, alleen solliciteren als je kls/nls of ex luchtmacht bent.:)

Gaan we weer......:blabla::D

Moet btw wel een steekje bij je loszitten om met een spaceshuttle de ruimte in te willen. Verhouding crashes : succesvolle landingen is niet zo groot meen ik....

Quote van Chuck Yeager, nadat de tweede bemande Amerikaanse ruimtevlucht van Gus Grissom in het kader van het Mercury-project heeft plaatsgevonden en waarbij hij bijna verdronk doordat z'n luik opensprong bij de landing in de Atlantic:

Monkeys? You think a monkey knows he's sittin' on top of a rocket that might explode? These astronaut boys they know that, see? Well, I'll tell you something, it takes a special kind of man to volunteer for a suicide mission, especially one that's on TV. Ol' Gus, he did all right.

From: The Right Stuff

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=jlsWD1-fmIk[/YOUTUBE]
 
sorry jongens, maar er zijn nog maar 7 plekken over, alleen solliciteren als je kls/nls of ex luchtmacht bent.:)

En weer wordt de enige echte vlieger ondergewaardeerd en vergeten...
de NAVAL AVIATOR.
Als Tommie C hier van af zou weten tsjk tsjk tsjk :grijns:
 
Zijn er ook oefenprogrammatjes om te oefenen:grijns:?

Een van de eisen is dat je de Shuttle bij FSX foutloos moet kunnen landen :grijns:. Pas dan kan er gesproken worden over een eventuele kans voor de tweede ronde :grijns::D
 
Back
Top