Tegensprekende oogartsen

Airlusts

New member
Ik heb selecties met goed gevolg afgelegd en enkel een medische keuring staat mij in de weg om met de bank in onderhandeling te gaan.

Nou bleek, volgens de optometrist van Aeromedical expert center, dat ik een lui linker oog (+ 1.25) had en niet aan de eisen zou voldoen om minimaal 70% te kunnen zien incl. correctie (met zo'n apparaat op je hoofd). Hij adviseerde mij om een maand met lenzen te lopen, met de hoop dat mijn linker oog weer geactiveerd zou worden, om vervolgens een vervolg afspraak bij hun te maken.

Nu was ik vandaag bij een erkende opticien, waar hun eigen gediplomeerde optometrist mij vertelde dat ik met beide ogen, gecorrigeerd met mijn eigen bril 100 tot 120 % zag. Daarna had hij de JAR/FAA eisen voor een klasse 1 keuring van de ogen gedownload en toonde aan met zijn metingen dat hij geen rede zag dat ik afgekeurd zou kunnen worden. Het klopte ook wel want ik kon met zijn afstelling zelfs een paar 120% regels lezen van het cijferboard. Dus ik heb ogen die gecorrigeerd meer dan goed functioneren. Hij vond het dan ook erg vreemd dat er is verteld dat ik een lui oog had... (ook zag hij geen rede om een nieuwe bril/lenzen te kopen bij hun aangezien mijn bril voldoende functioneerde)

Ik weet nu niet precies wat i moet doen. Is er bij die Aeromedical instituut een rapport opgemaakt dat bindend is en al verspreid is onder verschillende instanties??? Of zou ik terug moeten gaan voor een tweede keuring (met mijn eigen bril) om aan te tonen dat ik wel 100-120% gezichtsvermogen heb met mijn linker oog. Of natuurlijk gewoon een ander instituut zoeken voor een keuring.

Graag advies / opmerkingen a.u.b.
 
Goedemorgen,

ik zou gewoon een testuitslag van jouw eigen optometrist uitdraaien en die doorfaxen naar jouw aeromedisch instituut.. laat hem desnoods een breif opstellen en ondertekend opsturen. klaarblijkelijk staat jou niets in de weg om te gaan vliegen. onafhankelijke oogspecialisten mogen een oordeel vellen. en als die akkoord gaan is er eigenlijk niets aan de hand, mits het aan de jar/fcl voldoet.. en dat doe je!

iig goed nieuws dat dit niet een belemmering hoeft te zijn!
gr martijn
 
Het moet een vliegmedische keuringsarts zijn, dus aan een oordeel van een opticien of oogarts (die niet de vereiste vliegmedisch papieren heeft) heb je niks volgens mij. Dat werd mij door het Aviation Medical Centre verteld.
 
Klopt! Nu zijn de uitslagen van Aeromedische keuringen vaker tegenstrijdig...Bij 3 verschillende keuringsartsen 3 verschillende resultaten....eentje zei zelfs dat ik geen bril nodig had terwijl ik een lui rechteroog heb!

Dat met het 'corrigeren' van een lui oog met tijdelijke lenzen is BS....in geen 25 jaar is mijn oog ooit weer naar 100% gegaan! Mijn andere oog ziet ook 120%
Die flapper wilde je gewoon een paar lenzen en een extra consult verkopen...

Je zit binnen de limieten, dus zorgen zou ik me niet maken....en ja als je je medisch laat keuren is er een medisch rapport dat bindend is
 
Heb net te horen gekregen van de betreffende optometrist, die mij afgekeurd had, dat mijn ogen weer een gezichtsvermogen hebben van beide 100%. Wonsderbaarlijk hoor, en dat in een week!

Die vent wil gewoon niet toegeven dat hij hoogst waarschijnlijk in het begin een verkeerde meting had gemaakt!

Anyway, ben ik goedgekeurd en kan ik een afspraak maken met de bank :)

Bedankt voor alle reacties, jongens.
 
Goed om te horen.......maareh hoe is dat nou om 120% te kunnen zien?

Wat betekent dat precies?? Röntgen ogen, ingebouwde zoom of 360 graden vision ofzo?? :grijns:
 
Back
Top