Bankrekening openen in UK/IE

Epoch

New member
Beste workers... heeft iemand ervaring hoe het beste een bankrekening te openen in het buut'nland?

De meeste banken waar ik binnen gestapt ben hebben een proof of residense nodig (electrical bill oid)... maar waarschijnlijk ga ik naar hahn oid, dus hoe werkt dat dan?

En wat is het slimste, IE rekening ivm euro's?

Groeten
 
well, als je in HHN of welke andere EUR base dan ook) komt moet je sowieso een Ierse rekening openen...aan de UK-rekening heb je dan niets.....gunstig want dan zit je ook niet aan de klote-pond vast....

1. Ga naar het rovershol....euh Hoofdkantoor van RYR in DUB...
2. Vraag voor een brief met proof of residence/employment...noem even dat het voor een bankrekening is...
Dan is jouw adres tijdelijk het adres van RYR in DUB...
3. Loop hiermee naar de Bank of Ireland desk bij departures
4. en voila je rekening wordt geopend...

geloof mij je bent niet de enige die die route loopt, dus de Bank of Ireland weet precies wat nodig is.

UK-rekening: backoffice in STN....zelfde drill (tenzij je een adres in de UK hebt), en hup naar Barclays....Zij werken nl met RYR dus accepteren tijdelijke oplossing...kan je daarna wel weer overstappen naar HSBC of anderen..

Groet
 
Last edited:
Yep!
Trouwens, als je Euri's hebt zou ik die graag tegen de middenkoers zonder commissie om willen ruilen! Iedereen geholpen...
 
Yep!
Trouwens, als je Euri's hebt zou ik die graag tegen de middenkoers zonder commissie om willen ruilen! Iedereen geholpen...



Uhm, ik kan met mijn EMA pas op EMA zonder commissie valuta wisselen..
Dacht dat het op ieder airport met airport-pas kon...

Heb je dat al is geprobeerd ?

Groetjes,

P.s. Volgens mij moet je een Engelse account openen tijdens je trainingscontract.
Je krijgt in EMA een brief van de Chiefground-instructor.. Daarmee kan je er 1 openen.
 
Ja natuurlijk

Je betaalt 1 Pond commissie en niet de middenkoers....Zou de eerste bank zijn die nergens op wil verdienen
 
Back
Top