typerating bombardier of iets met meer baangarantie?

Erwonio

New member
hello all,

ik wil graag privepiloot worden. mooie kisten, je staat dichter bij je werkgever, en het stiekem natuurlijk wel leuk iets te doen wat niet heel veel andere piloten ook al doen.

the thing is:
straks zit ik met een typerating voor een bomb van 10.000 eu en niemand zoekt een iemand om zijn bomb te vliegen. Meer baankans heb ik dan met een wat meer gebruikte kist maar dat is natuurlijk ook een ander soort vliegbaan en levensstijl die erbij komt kijken (een die overigens ook wel goed te vertoeven is), maar dat lijkt me ook iets minder geweldig.

dus:
wel eens van iemand gehoord die opgeleid werd voor bombardier CRJ700 op kosten van zijn nieuwe werkgever. komt dat vaak voor?

Wat hadden jullie gedaan als je vanaf het begin aan (voordat je aan een vliegopleidng begint) op een bomb had willen vliegen?
 
Last edited:
Ik zou er geen rekening mee houden als ik jou was. Als je alleen op een bombardier wil vliegen zul je toch echt nog een paar keer goed moeten nadenken of je wel zoveel geld wil neertellen naar mijn mening. Je hebt niets te kiezen als aspirant vlieger.

Mocht je privejet piloot willen worden zoek dan eens op Netjets. Een bedrijf met uitsluitend privejets en tevens een baangarantie.
 
ik wil niet per se alleen bombs vliegen :). lijkt me gewoon leuker. airbus of boeing is ook leuk natuurlijk. ff kijke naar jou link het lijkt me heel vet om direct bomb te kunnen :D

edit: ik kan geen opleidingen vinden op hun site. hoe bedoel je die baan garantie dan? of heb ik iets gemist?
 
Last edited:
Misschien is het wel heel "vet" om eerst te leren spellen, daarna je CPL te halen en daarna allicht een werkgever te vinden die voor uw type rating wil betalen?

En ge zult (eerlijk waar) toch eerst uren nodig hebben voordat een potentiele werkgever u gaat overwegen op de CL65 in a corporate omgeving. Zelfs in Europa.

FD
 
the thing is:
straks zit ik met een typerating voor een bomb van 10.000 eu en niemand zoekt een iemand om zijn bomb te vliegen. Meer baankans heb ik dan met een wat meer gebruikte kist maar dat is natuurlijk ook een ander soort vliegbaan en levensstijl die erbij komt kijken (een die overigens ook wel goed te vertoeven is), maar dat lijkt me ook iets minder geweldig.

Hallo Erwonio,

Je hebt minder dan 10 uur vliegervaring en je hebt het nu al over zelf je typerating financieren? Dit vind ik schokkend!

Ben het met zweuvert eens. Kijk eens op: http://www.oxfordaviation.net/netjets/nj_main.htm Dit is denk ik een uitgesproken kans op op een bizzjet te komen.
 
dus:
wel eens van iemand gehoord die opgeleid werd voor bombardier CRG700 op kosten van zijn nieuwe werkgever. komt dat vaak voor?

Wat hadden jullie gedaan als je vanaf het begin aan (voordat je aan een vliegopleidng begint) op een bomb had willen vliegen?

Allereerst; stop eens met dat ding "bomb" te noemen, want daar moet ik van schubben en het is een CRJ, met een J

OK, verder ken ik maar heel weinig (1) CRJ700's in de corporate wereld hier, wat niet wil zeggen dat er niet meer zijn, maar het zijn vooral de CL-601, CL-604 en de Globals.

'Tuurlijk kan je je typerating betaald krijgen door je werkgever, maar dat gebeurt niet omdat je een leuke Bombardier pet met bijpassend leren jack hebt.

Kerel (vrouwke) ga eerst eens lekker een leuke vliegopleiding doen en vind eerst maar eens een baan en dan is er nog tijd zat om je druk te maken over welk type vliegtuig je wilt vliegen.
Maar ik kan je verzekeren dat als je eenmaal een leuke baan hebt, het toestel er niet al te veel toe doet.
 
De reden dat ik dat ding "bomb", vanaf heden naar verwezen als "Bombardier";), noem is omdat de mensen waar ik mee over vliegen praat dat altijd afkorten. Dat is er bij mij dus ook in geslopen. Een B757 is ook een B zeven-vijf-zeven hier en Boeing zevenhonderdenvijfenzeventig. De mensen die er eentje hebben (of er 4 hebben) noemen ze ook "bomb" maar zoeken geen mensen at time of writing.

De uren die ik heb zijn voor de hobby om het vliegen uit te proberen, het is toch een flinke investering. Gelukkig zegt men dat ik er wel aanleg voor schijn en heb het iedere minuut dat ik mijn handen op dat/die stuur/stick heb gehad uitstekend naar mijn zin gehad.

Ik vind dat ik zeker wel aan typerating moet denken: "ga nooit ergens waar je hoofd niet al is geweest", en zeker niet als het 100.000 euro kost terwijl je met dat geld achter af beter ergens anders heen kon gaan. Ik denk gewoon vooruit. Ik wil dit jaar aan een opleiding beginnen. Als ik bij de DFA ga dan hebben zij niet de _beste_ connecties om mij voor any random Bombardier op te laten leiden, maar wel goede, kosten drukkende, voor op een a320 of b737. Op de kennis van die connecties wil ik mijn zo goed mogelijk overwogen keuze gaan maken voor een vliegopleiding, en met welke opleiding ik het beste aan de type rating voor mijn favoriete jet kan komen. Dus als het gebruikelijk is dat een piloot van een (vliegtuig vaak gebruikt als) privejet zijn typerating van zijn baas krijgt is het beter niet aan connecties te denken maar puur aan kosten, les materiaal, uitval percentage en zoals ik al eerder zei: baanzekerheid. Daarom vraag ik naar jullie kennis (niet naar een mening over mijn hoeveelheid of type vlieguren of mijn manier van berichtjes posten op dit forum ;) ). Het is dus niet mijn bedoeling om binnen nu en 18 maanden aan een type rating te beginnen:). Iedereen bedankt voor jullie input. Misschien dat jullie nu een beter beeld hebben van mijn specifieke situatie en mijn gedachte gang hierachter.

en zeg maar je :)
 
Last edited:
Wat wil je worden, piloot of ''bomb'' piloot ? Als het tweede je antwoord is, zeg ik: ''Zorg lekker voor een goed betaalde baan om een eigen privéjet te kopen!''

Ik zou namelijk niet echt graag naast iemand zitten die gedurende de hele vlucht loopt te schelden, omdat hij is ''gedegradeerd'' naar een ''A320-piloot'' i.p.v een ''bomb'' piloot.
 
Erwonio: Volgens mij ben je veeeeeeeeeeeeeeel te specifiek bezig... Ik denk dat wanneer je klaar bent met je opleiding (welke dat ook mogen zijn) dat je jezelf zeer gelukkig kan prijzen als je een baan vindt (period.....niet waar, niet op een bepaalde kist, gewoon een vliegende baan en helemaal eentje waar jet type-rating word betaald)...

Tuurlijk is het leuk om een favoriete kist te hebben, maar echt, staar je er niet blind op.....

En zoals FD al zei: veel mensen denken dat het gewoon makkelijker is een baan te vinden op een business jet / cargo kist.... in werkelijkheid is het meestal veeeeeel moelijker dan een baan vinden bij een gewone airline en zijn de aanname eisen meestal hoger dan bij een Easy / Ryan / Trans etc...
 
Ja, en nogmaals, als je privejet piloot wil worden (zoals je zelf dus al aangeeft) ga dan eens kijken op deze site : http://www.oxfordaviation.net/netjets/nj_main.htm

nota bene MET een baangarantie!

Zoals hierboven nadrukkelijk is aangegeven, staar je niet blind op één type, als je echt van de job houdt maakt het absoluut niet uit op welke kist je vliegt. Want nogmaals, als beginneling heb je absolúút niet de banen voor het uitkiezen.

Trouwens, iederéén kan een typerating kopen. Daarbij maakt het absoluut niet uit bij welke school je je opleiding hebt gedaan. Als je zo goed vooruit denkt, denk er dan ook aan dat het waarschijnlijker is dat je NIET op een bombardier komt te vliegen dan wel en dat je niet 'zomaar' even ergens komt te vliegen. En denk er dan vooral aan dat je NIET piloot gaat worden omdat je zo graag op een bombardier wil vliegen.

mijn 0,02€
 
Is dit echt serieus, want als ik dit lees wordt ik toch knap melig. Misschien kun je eens met Vliegenier737 gaan praten. :D
 
Yeee-haa

Yeee-haa

070419top10_strangelove.jpg
:biertje:
 
om privepiloot te worden heb je toch alleen maar een private pilot licence nodig, scheelt je een hoop cash!

Heb je om betaald te mogen vliegen niet een CPL nodig? Bij ppl mocht je alleen de kosten met je passagier delen volgens mij. Het zou inderdaad al een hoop kosten sparen maar wie laat nu iemand zonder "echte" vliegopleiding zn dure bombarbier vliegen. Ik denk evengoed een hoop ervaring en vlieguren op (misschien) andere types te moeten hebben om op een privejet terecht te komen. Maar ik zal er toch echt een typerating voor moeten hebben :p. Dus wat is nou de beste manier om daar aan te komen ?

@Buzzer

Bedankt voor je feedback. Ik zou inderdaad al blij zijn met wat reguliedere baan als vlieger. maar ik zet altijd hoog in bij dit soort dingen (bij mijn stage van mijn huidige opleiding heeft het ook gewerkt:) ). Niet geschoten is altijd mis. Ik ben nu al zo specifiek bezig omdat ik onder de indruk ben dat ik voor een bepaalde type rating beter bij verschillende scholen terecht kan. Vind je dat ik beter bij een niet specifieke vliegopleiding kan gaan en later mijn TR voor een Bombardier kan halen, of dat ik beter naar Oxfort (die link) kan gaan voor meteen die specialisatie. Ik maakte me vooral zorgen of er wel zulke specialistische piloten nodig zijn. Jouw post heeft denk ik die zorgen wel bevestigt. Dank je wel voor je reactie.

InStijl ook bedankt. Daar ben ik me inderdaad van bewust.

ik hoop die iedereen die mij niet serieus neemt zich in ieder geval vermaakt ":yeehaa:"
 
Last edited:
Heb je om betaald te mogen vliegen niet een CPL nodig?
Denk dat je een stukje humor/sarcasme mist.

Wat jij wilt is niet privepiloot worden op de manier dat FK het bedoelt. Jij wilt piloot worden op een privebak, privepiloot volgens de FK definitie is een houder van een PPL. (private pilot license)
 
Wat jij wilt is niet privepiloot worden op de manier dat FK het bedoelt. Jij wilt piloot worden op een privebak

dat is precies wat ik bedoel
stukje termonologie dat ik nog eens door moet lezen :duh:. dank je wel:D
 
Last edited:
Back
Top