Douane en invoerregels

Dr. Feelgood

New member
Hallo mede aviateurs!

Ik heb een tijd geleden in een VNC blaadje een mooi overzicht gezien mbt regels en voorbeelden wat je als bemanningslid mag invoeren in Nederland. Ik kan mij herinneren dat je bijvoorbeeld 3 nepartikelen (horloge, kleding etc) mocht invoeren. Ook dvd's en andere geluidsdragers. Ik heb gekeken op douane.nl, maar kon niets vinden.

Kan iemand mij een overzicht en referentie geven met dit soort voorwaarden en regels? Is wel erg handig als ik met een beambte in discussie moet gaan over mijn dvd serie van "Lost" a 14 dollars ingekocht in Thailand :angel:

Bij voorbaat dank!


;) Doc.
 
Een crewmember zou illegale producten mogen invoeren?

Nou dat wordt mooi bijverdienen. Kan ik stoppen met de wietteelt.
 
Ik heb ook begrepen dat je beperkt nepartikelen kan meenemen. Zolang het maar aannemelijk is dat het voor eigen gebruik is. Dus geen 25 rolexen. en 80 dvd's.
 
Wat kinderachtig!
Ik kan toch gewoon Rolexen verzamelen en ik hou nu eenmaal van DVD's. Je mag ook helemaal niet meer tegenwoordig. ;)
 
Hello again......

Ik heb bij een aantal mensen nagevraagd en het volgende begrepen: de regels voor passagiers zijn hetzelfde als die voor crewleden. Dit geldt voor het invoeren van namaak-artikelen (zie hieronder). Voor het invoeren van drank en tabak gelden voor crewleden wel afwijkende regels. Lees, meer restrictief :niet_bli:

Gevonden op douane.nl

Namaak en piraterij

De Douane treedt op bij het aantreffen van nagemaakte artikelen. Volgens de richtlijnen van het Openbaar Ministerie mogen per passagier maximaal 3 nagemaakte artikelen, per vastgestelde categorie voor eigen gebruik worden meegenomen. U mag maximaal 3 nagemaakte horloges, dvd’s en cd’s, en overige goederen (bijvoorbeeld kleding en speelgoed) meenemen. De categorie 'overige goederen' is een restcategorie voor alle artikelen die niet onder een andere categorie vallen. Van deze artikelen kunt u dus maximaal 3 stuks invoeren. Als de Douane meer dan 3 nagemaakte artikelen van een bepaalde categorie aantreft, dan worden alle artikelen van de categorie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie kan u dan een boete opleggen.

Tabel: Hoeveelheden voor eigen gebruik reizigers
Soort goed Hoeveelheid
Horloges 3 stuks

Parfums / Eau de toilette 250 ml

Beeld- en geluidsdragers met uitzondering van master(s)* 3 stuks/dragers

(verschillende titels)

Datadragers Geen

Overige goederen 3 stuks/paar


Aandachtspunten voor het gebruik van de tabel
- Als beeld- of geluidsdragers worden aangetroffen met 2 of meer exemplaren van dezelfde titel, is de tabel niet van toepassing.

- Het aantal auteursrechtelijk beschermde werken op 1 DVD is van belang. Elke film telt: 1 DVD met 4 films wordt beschouwd als 4 dragers en is dus niet toegestaan. Het aantal titels op een CD is daarentegen niet van belang. Dit wordt als 1 drager gezien.

- Met het begrip master wordt bedoeld: een technisch product waarvan het doel is deze aan te wenden voor de productie van optische schijven zoals CD’s en DVD’s. Een gekopieerde film op DVD die in Nederland nog niet in de bioscoop draait, is geen master.

- Onder digitale datadragers vallen:

- businesssoftware

- overige software voor privégebruik, en

- entertainmentsoftware (games)


Gruezis,

:yeehaa: Doc.
 
Je kan inderdaad als crewmeber er een leuk handeltje van maken maar pasop, zelf als je je inkomsten netjes opgeeft bij de belastingdienst en belasting betaalt kan je je opgebouwde vermogen verliezen in Belgie als je je geld daar investeerd.

Lees onderstaande link eens wat er gebeurt als in Belgie bepaalde handelingen zijn verboden maar in NL legaal.

http://www.andrebeckers.nl/html/downloads/2004-06-beckers.doc

Wie investeerd er nou in België? Binnen 10 jaar is Vlaanderen toch Nederland.

Overigens is het wel zo dat inkomsten uit de illigaliteit verkregen zijn, gewoon opgegeven kunnen worden bij de Belastingdienst. De belastingdienst heeft namelijk een zwijgplicht tegenover Justitie.

Dit gaat tot in het bizarre aan toe: als jij als mega-drugsdealer een huurmoordenaar moet inhuren om iemand om zeep te helpen, zou je dit af kunnen trekken van de belasting. Als jij als coffeeshophouder coke verkoopt onder de toonbank, en dit netjes opgeeft, dan kan dat. Als je maar betaald, dan is het goed.

Dus mocht je illegaal bezig zijn, geef het netjes op, dan is er één opsporingsinstantie minder die achter je aan zit!

gr

Q-Nimbus (altijd goed om een advocaat als vriend te hebben).
 
Wie investeerd er nou in België? Binnen 10 jaar is Vlaanderen toch Nederland.

Overigens is het wel zo dat inkomsten uit de illigaliteit verkregen zijn, gewoon opgegeven kunnen worden bij de Belastingdienst. De belastingdienst heeft namelijk een zwijgplicht tegenover Justitie.

Dit gaat tot in het bizarre aan toe: als jij als mega-drugsdealer een huurmoordenaar moet inhuren om iemand om zeep te helpen, zou je dit af kunnen trekken van de belasting. Als jij als coffeeshophouder coke verkoopt onder de toonbank, en dit netjes opgeeft, dan kan dat. Als je maar betaald, dan is het goed.

Dus mocht je illegaal bezig zijn, geef het netjes op, dan is er één opsporingsinstantie minder die achter je aan zit!

gr

Q-Nimbus (altijd goed om een advocaat als vriend te hebben).

haha, belgie blijft gewoon een buffer voor ons! Investeren is dus juist wel goed!
 
Go-flight, zitten de eerste 2 letters van jouw nickname hier op Airwork ook in jouw echte voornaam?

gr

Q.
 
Back
Top