Ryanair van de runway na landing

Super Grover

New member
LIMOGES - Een vliegtuig van de Ierse Luchtvaartmaatschappij Ryanair is vrijdag bij de Franse stad Limoges van de landingsbaan geraakt, meldden lokale autoriteiten. Daarbij raakten zes van de 186 passagiers gewond.

Het vliegtuig, een Boeing 737, landde bij hevige regen waardoor de baan vermoedelijk glibberig was. Het toestel kwam veertig meter na het einde van de baan tot stilstand. Passagiers en bemanning hebben het toestel via de glijbanen verlaten.

Het toestel was vertrokken uit het Belgische Charleroi en de meeste passagiers waren Belgen.

Bron: nu.nl


http://shutter02.pictures.aol.com/d...3/48/wS0p8f6-HtGiWuAMTn4G0BqTc5z5lTf20300.jpg
 
Heb 'm ff hier gepost:

I just heard on the BBC that the crew asked the evacuating pax for £5 each to use the sides.

The first ones to book their escape got out for £80 each (£5 slide use and £75 tax and charges) the last ones off paid closer to £600.

On reaching the bottom of the slide they were asked for a further £50 to walk to the terminal as they were about 1 km closer to arrivals than FR usually park.

:D :D :D
 
Op de baan krijgen zal niet eenvoudig worden...volgens de engineers hangt ie tot de onderkant van de motoren in de modder
Weet wie de baas was...aardige peer...

edit: toestel is alweer op zn poten en de baan is weer open...

VWB de nieuwsvoorziening: geen 186 pax maar 175 aan boord en niemand was gewond...alleen een zwangere vrouw die voor de zekerheid even in het ziekenhuis uitgecheckt is
 
Ja vandaag ook weer vanaf crl gevlogen. Helaas niks bijzonders te weten gekomen behalve de crew. Technics op crl weten nog niets over de staat van de kist. Hebben helaas ook nog niets doorgekregen. Ben nu alleen weer 4 days off...Maarja
 
De kist stond in hele zachte aarde. Is met twee kleine graafmachientjes wat uit gegraven. Om de ondergrond wat te verharden grind erbij en soort van buizen of matten gebruikte en toen hebben ze hem terug de baan op getrokken. Kist had eigenlijk helemaal geen schade. Hij is natuurlijk geheel geinspecteerd. Schoon gespoten, voor de zekerheid 6 nieuwe banden erop en weg kon ie weer. De crew was (geen verrassing) CRL based en vliegt inmiddels alweer. Captain was een Belg. Naam is bekend, maar ga deze hier niet noemen voor privacy.
 
Nee commander was een NLer...niet dat dat uitmaakt, maar feiten zijn feiten...namen hier bekend idd
 
Was het nou aquaplanning? Hoorde iets van dat ze geen echte info hadden over de runway status en dat als ze deze wel hadden gehad de landing een no go zou geweest zijn.
Zou ook helemaal wat anders kunnen zijn, maar ja het verhaal doet nou eenmaal de ronde van persoon tot persoon.
 
Het was Overload niet, gelukkig.
Overload was er even niet. Ik zag dat Art me al miste.
Tzt post ik hier wel wat meer info, maar nu nog even niet.
 
Da's ook wat, dacht altijd dat dat een Belg was. Waarom weet ik eigenlijk ook niet. Maar is dus blijkbaar een NL-er. Ken hem ook niet persoonlijk, zal daardoor dus wel komen. Staat er één gespeculeerd feit in mijn post en heb ik het meteen weer mis. Typisch.
 
;) Geen probleem CH....just facts...was idd niet overload maar een andere goeie vent....zo zie je maar dat t iedereen kan gebeuren
 
Vliegtuig vliegt weer als nooit ervoor, zat gister van stansted naar eindhoven achterin. leuk om met zo'n graafmachine mee te vliegen. Je kunt ze dus overal voor gebruiken, die vliegtuigen. scheelt voor limoges ook heel wat. het graafwerk is al gedaan voor de baanverlenging
 
2inch water op de baan dus volgens laatste onderzoek. Niet zo gek dat je dan van een baan afgleid.
 
Last edited:
Huishoudelijke mededeling: heb alle discussie rond Capt. Antonio verwijderd. S.v.p. niet de discussie opnieuw aanwakkeren. Het gaat hier immers om een kind.
 
De kist stond in hele zachte aarde. Is met twee kleine graafmachientjes wat uit gegraven. Om de ondergrond wat te verharden grind erbij en soort van buizen of matten gebruikte en toen hebben ze hem terug de baan op getrokken. Kist had eigenlijk helemaal geen schade. Hij is natuurlijk geheel geinspecteerd. Schoon gespoten, voor de zekerheid 6 nieuwe banden erop en weg kon ie weer. De crew was (geen verrassing) CRL based en vliegt inmiddels alweer. Captain was een Belg. Naam is bekend, maar ga deze hier niet noemen voor privacy.

Hoezo was dat geen verrassing dat de crew CRL based was?
 
Back
Top