waarom zo graag Niet KLM

Larspl

New member
ik ben van mening dat iedereen gewoon een baan zoekt, bij een maatschappij die hem/haar genoeg betaald om in z'n vrije tijd te doen wat hij wil, in een operatie waar hij zich prettig in voelt, op een type wat iemand aan spreekt.

wat dan ook de functie is van het thread waarom klm snap ik niet zo goed maar ik krijg bijna het idee dat ik me moet schamen om bij de klm te werken..

dus de vraag; waarom niet bij de KLM?
puur en alleen een raar aanname beleid kan t niet zijn natuurlijk

ps,. antwoorden als; ik heb het hartstikke naar mijn zin bij mijn huidige mij. dus ik hoef niet naar de klm geef ik dan meteen eventjes weg
 
Heb jij enig idee hoelang het naar SPL is op een trekker?!

Veurts : salaeris is ruk als ik de vertrokken CLH-collega's mag geloven , ook met ervaering zal je moeten beginnen op zo'n truttenschudder , en dan op de ICAe zo'n opblaesbaron Van Hier tot Gunder naest je met z'n door pae bij elkaer gesjoemelde vmbo-diplomae annex brevet.

Nee dude, dan nog liever zo'n correcte oosterbuur.Kan je nog eens op academisch niveau converseren( mits je Duits goed genoeg is natuurlijk).

Auf wiedertschüss!

(PS , natuurlijk alles afgezien van het feit dat ik niet kan vliegen)
 
Last edited:
Ik heb altijd gedacht dat SO bij KLM de beste baan in de luchtvaart ter wereld is, want je krijgt in principe nooit de schuld als het fout gaat en toch goed betaald. Als ik me nog kon veroorloven om van een Coco salaris te leven, zou ik zo de overstap maken en levenslang Coco worden.
Ik dacht overigens dat JAR-OPS dr tegen was en alleen nog volledig gebrevetteerde mensen als cruise relief wilde en dat de Coco functie daarmee zou komen te vervallen????
 
Coco functie daarmee zou komen te vervallen????

JAR OPS 1.940 Composition of Flight Crew

"All flight crew members hold an applicable and valid licence acceptable to the Authority and are suitably qualified and competent to conduct the duties assigned to them;"
 
Als ik me nog kon veroorloven om van een Coco salaris te leven, zou ik zo de overstap maken en levenslang Coco worden.


Laatst nog met iemand gevlogen die uit eigen vrije wil 10 jaar!! co-co is geweest. Hij was nog een vrije markter ook.
 
Laatst nog met iemand gevlogen die uit eigen vrije wil 10 jaar!! co-co is geweest. Hij was nog een vrije markter ook.

:passed:
Die zouden ze ter plekke moeten ontslaan. Ambitieloos gedoe.
Deze persoon voldoet trouwens helemaal niet aan het klm profiel dat ze alleen maar mensen zoeken die voor het hoogst haalbare willen gaan. Foutje van de COVA......
 
misschien dat het wel niet met ambitie te maken heeft maar met andere situaties(bv wonen in buitenland en daarom wachten op FO ica functie...)

moet er zelf ook niet aan denken, maar s/o voor aantal jaar is zeker niet verkeerd:)
 
S/O entry op ica is écht wel een relaxte instapfunctie hoor...geloof mij!

Zijn dat die jongens die ik altijd in het crewcentre zie lopen met een bruine kop en een surfboard onder hun arm ?:cool:

eens met Overload, ik teken wel voor een paar jaartjes :biertje:
 
Natuurlijk, vers van de kls is een paar jaar coco natuurlijk hardstikke mooi. Beetje de wereld over, weinig verantwoordelijkheid en je kan lekker even wennen aan de cultuur en de operatie voordat je je er echt mee mag gaan bemoeien. Maar 10 jaar....... :wegkwijt:

Ik kan me idd ook niet voorstellen dat je een positie als coco verkiest boven een shorthaul rechterstoel. Je bent toch verdeurie niet gaan leren vliegen om op de jumpseat te belanden. Ik kan me er iig niks bij voorstellen.
 
Beetje de wereld over, weinig verantwoordelijkheid

Ik kan me er iig niks bij voorstellen.

Zo zijn er wel meer opmerkelijke ...... ;)

Bijvoorbeeld: tot je 50e rechts blijven zitten (ICA) om de laatste paar jaar (professionele vliegcarrière) ICA baas te zijn.
 
Nee kermit daar heb je gelijk in. Maar misschien wel om mooie bestemmingen aan te doen en af en toe eens een lekker nachtstopje te hebben?

Moet zeggen 10 jaar lijkt me wel erg lang, weet niet wat sneller is, als CO-CO wachten tot je FO long haul bent, of na paar jaa CO-Co zijn naar FO Short Haul en dan naar FO Long Haul.

Het is dan ook vrij ver van mijn bedshow, CO-CO bij KLM (nee FO en Capt ook niet :grijns:) behoort voor mij toch niet tot de mogelijkheiden voor mijn toekomst.
 
Kermit -

Ben het 200% met je eens hoor. Ben ook gaan fladderen omdat ik aviator (is iets anders als piloot) wilde zijn. Niet een professional coco.

MAAR, wat ik me na een paar jaar wel kan voostellen, is dat iemand coco wil blijven als deze in het buitenland woonachtig is en niet in NL wil wonen.

Ieder zn ding.
FD
 
Back
Top