Type B737 en nu?

hj_konig

New member
Mensen,

Wie weten er maatschappijen waar je terecht kunt met een type B737 300-900 in een straal van 500 NM van NL...

uren op type zijn nog weinig.. ongeveer 150. Heb al flink lopen zoeken.
Wie weet er nog wat naast: sky europe, ryanair (maar dan moet je de type opnieuw doen... zucht) air berlin, brusselsairlines, jetair, TNT, DHL...

Zijn er nog maatschappijen wel of niet vliegend met de 737 die aan het aannemen zijn? Heb al meer dan 15 sollicitaties de deur uit maar na 2 maand nog niks gehoord..

tips?:bwah:

greetz
 
Beetje verder weg maar garantie dat ze je aannemen Jet Airways in India, even 500 uur (op B737- 4/7/8/9) bij elkaar vliegen en je kunt bijna overal solliciteren....
Tui, Hapag, Astreaus, Jet2.com, Thompsonfly, Excel, Globespan, Germania, Easy, BMI baby etc etc etc
 
Inderdaad, 500 uur is the magic number, dus nog een paar maandjes doorsprokkelen.

Air Berlin breidt nog steeds erg veel uit. Gewoon achter je sollicitatie aanbellen...
 
Je hebt of nog 350 uur extra nodig op de 737 of je moet de typerating over doen bij de meeste maatschappijen. Aan een typerating zonder ervaring heb je denk ik niet zoveel.
Hoe kom je aan een type zonder uren als ik mag vragen?
Succes in elk geval.
 
Je bent net klaar met je opleiding? hebt vrolijk 35K in euro's voor een type zitten lappen zonder baangarantie, en je wilt niet verder dan 500NM van paps en mams aan de bak komen !??!?!

En na 2 maanden nog niks gehoord !? jemig....

anyway, inderdaad achter je resume aanbellen, emailen etc etc

I'm getting to old for this shit.
FD
 
Transavia?...... Als je een rating koopt zonder garanties, dan kan die sollicitatiebetaling van 65 euro er ook nog wel vanaf.

Bovendien, 15 sollicitaties is niet erg extreem hoor... Twee maanden niets gehoord?--> Je bedoelt dat je 2 maanden niet achter je sollicitaties aan hebt gezeten. Je had natuurlijk 2 weken na het opsturen van je cv een keertje kunnen bellen. (kan alsnog natuurlijk)
 
Ik kreeg toevallig vandaag deze email:

Dear B737-EFIS First Officer,

Please find attached brief and application form for Pacific Airlines, based in Vietnam.

This is your chance to upgrade to Captain as there is an ongoing upgrade programme in place. There are limited positions available to join Pacific Airlines over the next few months and the sooner you start the closer in line you will be to the Captain upgrade.

The airline currently operates an all-Boeing B737-400 jet fleet, and plan to have 8 x B737 aircraft by the end of 2008.

There are some exciting changes taking place at Pacific Airlines. Qantas are major shareholders in the airline, and Pacific Airlines plans to become part of the Jetstar group in mid 2008 - with a planned name change to Jetstar Pacific. This should mean additional benefits to you including staff travel benefits. The B737 fleet will remain at Pacific Airlines for some years, with A320 aircraft also being introduced from around mid 2008.

If you are interested please complete the attached application form and email it back to me by Friday 21 March. I will then contact you to discuss your application. If you would like more information on the upgrade please let me know.

Apologies for those who have received this email in error, this is the result of a database mail out.

Note: If you wish to unsubscribe to our mailing list please advise by return email with the word “UNSUBSCRIBE” in the email subject line.


I look forward to hearing from you!

Kind regards

Kim Bell, Recruitment Consultant

Ik heb geen idee wat je minimum experience on type moet zijn en moet er dus ook voor naar Vietnam verhuizen, maar ja...welcome to aviation. ;)

Verder ben ik eens iemand tegen gekomen die ooit bij Air Asia (Malaysia) met nul uren is begonnen, probeer daar eens.

Dichter bij huis: Air Baltic in Riga misschien?

in een straal van 500 NM van NL...
Probeer het gewoon eens bij de KLM! :D
 
HJ, hoe vaak moet ik nog zeggen dat je niet onder je eigen naam moet posten!

Verder moet je zoals ik al eerder zei niet binnen Europa blijven kijken. Je zit redelijk in de shit, dus je moet alle opties open houden.
 
Zucht, gaan we schelden?! THOMSONFLY. En hier staat alles momenteel stil, minstens tot na de merger met firstchoice!

:eek:fftopic:
Krijg je met die buitenlanders Level 2 Engels !!

sorry mijn nederige excuses :kiss: :eek:
 
Air Baltic. Iets verder dan 500 NM. Vliegen is gaaf en het bedrijf wordt met de dag beter.
Meeste mensen beginnen hier met 1 uur on type. Anderhalf jaar vliegen en je kunt naar de linker stoel van de fokker 50 (of volgend jaar Dash 8-Q400) als je dat wilt.

En ze kunnen de mensen niet aanslepen. Komen in het voorjaar 2 737's en 2 757's bij.
 
India kan je op dit moment even vergeten. Er schijnt net een nieuwe wetgeving doorheen dat er vanaf 1 Juni 2008 geen Expat F/O's meer mogen vliegen. Weet op ditm oment niet of dit alleen voor nieuwe expat F/O's geldt of ook voor de al gevestigde orde.

Maar als dit inderdaad waar is en er vanaf 1 Juni geen expat F/O's meer vliegen dan zullen er veel kisten aan de grond blijven. De nodige mensen zullen dan omgekocht worden en het vliegen gaat weer vrolijk verder met expat F/O's.

Maar ja, India is toch ietsje verder dan 500 mijl van Nederland dus je zal toch wel niet geintresseerd zijn.

Trouwens enige reden waarom het per se binnen een straal van 500nm van nederland moet zijn? Ik zie je die 500nm namelijk niet elke dag van Nederland naar je werk en terug rijden.
 
TNT Airways heeft veel mensen nodig, typerated 737, 146 en 744 kunnen "meteen" beginnen.

Ook non-type rated kunnen makkelijker binnenkomen. Voorkeur gaat uit naar mensen die "lokaal" wonen, dwz binnen ca 100 tot 150 km.
Frans is absoluut niet nodig.
 
Air Baltic. Iets verder dan 500 NM. Vliegen is gaaf en het bedrijf wordt met de dag beter.
Meeste mensen beginnen hier met 1 uur on type. Anderhalf jaar vliegen en je kunt naar de linker stoel van de fokker 50 (of volgend jaar Dash 8-Q400) als je dat wilt.

En ze kunnen de mensen niet aanslepen. Komen in het voorjaar 2 737's en 2 757's bij.

Zijn er airworkers die bij Air Baltic vliegen?
 
Back
Top