Lufthansa flight academy?

Status
Not open for further replies.
Safa als ik jouw was zou ik ''piloot worden'' uit mn hoofd zetten. Sorry, maar met zo'n instelling kom je er gewoon niet... De eerste keer wil je naar British Airways, dan Lufthansa... dan weet je zelf niet of je nog de VWO moet doen of gewoon ''lekker'' op de HAVO kan blijven (andere thread). Dan geloof je de Stella, ik ken je zelf persoonlijk niet en ben zelf ook geen psycholoog of wat dan ook. Maar als ik zo je berichten lees, die je allemaal hier neerknalt... nee sorry
maar gelukkig hebben we jou nog :grijns:
 
maar gelukkig hebben we jou nog :grijns:

Nee hoor, ik ben ook nog bezig met de selecties (weliswaar alleen nog een afspraak maken voor de COVA van de KLS), maar het lijkt erop dat er hier mensen rondlopen, die de waarheid gewoon niet durven te vertellen... ik geloof er heilig in, dat je er met een instelling, als die van Safa er gewoon niet komt (misschien ook niet met mijn instelling). Het lijkt er gewoon op, dat hij hier en daar een beetje loopt rond te lezen en erg snel conclusies trekt; en gewoon niet goed kan communiceren (o.a lezen). Maar wie ben ik? :p:
 
Misschien wel verstandig om het aan de selecties zelf over te laten om te bepalen of iemand geschikt is of niet. We weten namelijk allemaal erg weinig over Safa, vind het dan eenbeetje voorbarig om aan een paar internetposts conclusies te trekken over eventuele 'juiste' instelling e.d.

Om maar even politiek correct te doen, ;). Veel succes met je COVA trouwens.
 
Misschien wel verstandig om het aan de selecties zelf over te laten om te bepalen of iemand geschikt is of niet. We weten namelijk allemaal erg weinig over Safa, vind het dan eenbeetje voorbarig om aan een paar internetposts conclusies te trekken over eventuele 'juiste' instelling e.d.

Om maar even politiek correct te doen, ;). Veel succes met je COVA trouwens.

Uiteraard, ik heb ook al gezegd, dat ik geen psycholoog of wat dan ook ben. Ik baseer mijn conclusies voornamelijk op mensenkennis.
 
iemand al bekend met het rijtje:

- onbewust onbekwaam
- bewust onbekwaam
- bewust bekwaam
- onbewust bekwaam

Dit is vaak het ontwikkelingspad voor een bepaalde skill of eigenschap. Het wil zoveel zeggen dat je eerst niet weet dat je niks weet, en helemaal op het eind ben je je er niet eens meer van bewust wat je allemaal goed doet.

Vergelijk het met autorijden: als jochie/meisje achterin de auto bij pa/ma lijkt het allemaal heel simpel (onbewust onbekwaam). Dan, als je gaat lessen ontdek je dat je niks kunt (bewust onbekwaam). Bij het examen weet je wel hoe het moet, maar moet je bij alles nog goed nadenken (bewust bekwaam). Na 10 jaar in de file te hebben gestaan denk je er niet meer bij na en reageer je alleen nog bewust op uitzonderlijke situaties (hopenlijk) (onbewust bekwaam).

Vergeet niet dat dit board leden heeft uit alle 4 de groepen, en dat die groepen verschillen per onderwerp. Laten we elkaar daarom niet te zeer afkatten ;)
 
Last edited:
iemand al bekend met het rijtje:

- onbewust onbekwaam
- bewust onbekwaam
- bewust bekwaam
- onbewust bekwaam

Dit is vaak het ontwikkelingspad voor een bepaalde skill of eigenschap. Het wil zoveel zeggen dat je eerst niet weet dat je niks weet, en helemaal op het eind ben je je er niet eens meer van bewust wat je allemaal goed doet.

Very nice! Bij welke cursus leer je zoiets? Simpel, maar eenduidig.
 
Euhm...

weet ik eigenlijk niet meer. Ik werk in de IT als Service manager en Project leider, daar zat het ergens in.

Ik geloof dat dit in een Krauthammer communicatie kursus zat.
 
@doku: het kan allemaal kloppen met wat je zegt. Nog 3 maanden geledend wilde ik nog Architect worden. Maar daar moet je veel tekenen en toen kwam ik weer op het idee van 10 jaar geleden => piloot worden. Nu heb ik al een gesprek met mijn decaan gehad etc en hij vind het goed en dit wordt het helemaal naar mijn gevoel! Ik had dat piloot gewoon helemaal vergeten totdat ik 3 maanden geleden in schiphol was en zag allemaal Boeing's, Airbussen, McDonalds etc.. En nu twijfel ik over de maatschappijen. Maar het komt nog wel, als een maatschappij me wilt pak ik meteen de eerste kandidaat:D, want je wilt toch zo snel mogelijk je geleende geld terug betalen aan de bank? Oké ik pak niet de slechtste (slecht versta ik onder een maatschappij met alleen maar Fokker's (maar KLC, CLH (citylines)) vind ik oké maar zonder Boeings zoals Denim Air) maar een maatschappij met een A319 zal ik zeker niet gaan weigeren. Ik behandel zulke dingen op mijn rekening en sorry iedereen! Maar iedereen bedankt! En de opleiding in Duitsland klinkt me als muziek in de oren alleen daarvoor moeten we maar eens goed gaan groeien!:D :radar: :yeehaa:
 
Last edited:
@doku: het kan allemaal kloppen met wat je zegt. Nog 3 maanden geledend wilde ik nog Architect worden. Maar daar moet je veel tekenen en toen kwam ik weer op het idee van 10 jaar geleden => piloot worden. Nu heb ik al een gesprek met mijn decaan gehad etc en hij vind het goed en dit wordt het helemaal naar mijn gevoel! Ik had dat piloot gewoon helemaal vergeten totdat ik 3 maanden geleden in schiphol was en zag allemaal Boeing's, Airbussen, McDonalds etc.. En nu twijfel ik over de maatschappijen. Maar het komt nog wel, als een maatschappij me wilt pak ik meteen de eerste kandidaat:D, want je wilt toch zo snel mogelijk je geleende geld terug betalen aan de bank? Oké ik pak niet de slechtste (slecht versta ik onder een maatschappij met alleen maar Fokker's etc zonder Boeings zoals Denim Air) maar een maatschappij met een A319 zal ik zeker niet gaan weigeren. Ik behandel zulke dingen op mijn rekening en sorry iedereen! Maar iedereen bedankt! En de opleiding in Duitsland klinkt me als muziek in de oren alleen daarvoor moeten we maar eens goed gaan groeien!:D :radar: :yeehaa:

Ja de McDonald's op Schiphol is erg lekker! M'n bigmac was gewoon warm ipv koud :)
Ik heb in het verleden commentaar op mijn post gekregen ( vaak ook terecht ) maar dit slaat echt alles. Haha, een maatschappij met allemaal Fokkers is per definitie meteen slecht? Kom op man, wordt eens wakker!
Zorg nou eerst maar dat je aangenomen wordt, de opleiding goed doorloopt, en begin je tegen het einde van je opleiding maar druk te maken over een maatschappij. Denk je soms dat ze na je opleiding allemaal in de rij staan voor jou? Je zult keihard moeten solliciteren, en misschien wel bij een slechte maatschappij met fokkers moeten beginnen! :O
 
Safa,

Als jij eenmaal klaar bent met je opleiding..zul je zien dat je de éérste en de beste baantje gaat aannemen. Je wilt toch snel van je lening af?
 
Tuurlijk da's nogal duidelijk maar de tijd zal het leren. Ik moet maar eerst zien over te gaan naar Havo 4 en dan naar Havo 5. En daar vinden de belangrijkste periodes van mijn leven plaats;; eindexamen en vast wel enkele selecties. Maar de tijd zal het leren!:D
 
ondergetekende snapt het allemaal ook niet meer...

wat is nou German Abitur??
wat is nou Fachhochschulreife??

en wat is het verschil tussen fachgebundene Hochschulreife en
Fachhochschulreife??

volgens cityline moet je namelijk german arbitur en/of fachhochschulreife hebben.. en als je nou een bewijs van inschrijving kan laten zien van een nederlandse universiteit dmv bijv een 21+ toets. telt dat dan ook?? Waarom kunnen we in de EU niet gewoon allemaal de opleidingen samentrekken??

bij voorbaat dank
 
ondergetekende snapt het allemaal ook niet meer...

wat is nou German Abitur??
wat is nou Fachhochschulreife??

en wat is het verschil tussen fachgebundene Hochschulreife en
Fachhochschulreife??

volgens cityline moet je namelijk german arbitur en/of fachhochschulreife hebben.. en als je nou een bewijs van inschrijving kan laten zien van een nederlandse universiteit dmv bijv een 21+ toets. telt dat dan ook?? Waarom kunnen we in de EU niet gewoon allemaal de opleidingen samentrekken??

bij voorbaat dank

Naar mijn weten:

Abitur: VWO
Fachhochschule: HBO
(reife = reiping, weet niet of dit inhoudt dat een eindpapiertje verplicht is)
 
Ik had dat piloot gewoon helemaal vergeten totdat ik 3 maanden geleden in schiphol was en zag allemaal Boeing's, Airbussen, McDonalds etc..
Het is MCdonnell, tenzij je opeens bij McDonalds wilt werken.
En nu twijfel ik over de maatschappijen.
Twijfel eerst maar eens over of je wel goed genoeg bent.

slecht versta ik onder een maatschappij met alleen maar Fokker's etc zonder Boeings zoals Denim Air.
Sorry maar wat een gewank zeg. Jij wilt zeker je PPL halen op een Citation X of G550?
Ik zou vechten voor een plek voorin een Fokker, King Air, TBM of een Navajo, en jij? Wat een kutmentaliteit. Sorry voor mijn taalgebruik maar ik kan op dit niet anders reageren.
Ongelofelijk, hoe oud ben je?

Ik behandel zulke dingen op mijn rekening en sorry iedereen! Maar iedereen bedankt!
Geen dank.

daarvoor moeten we maar eens goed gaan groeien!:D :radar: :yeehaa:
Je luchtvaartmentaliteit zou dat inderdaad mogen doen als je een bedrijf met Fokkers vliegt een slechte maatschappij vindt. You piss me off.

Trouwens,

Wat vind je van KLC of VLM?
 
ondergetekende snapt het allemaal ook niet meer...

wat is nou German Abitur??
wat is nou Fachhochschulreife??

en wat is het verschil tussen fachgebundene Hochschulreife en
Fachhochschulreife??

volgens cityline moet je namelijk german arbitur en/of fachhochschulreife hebben.. en als je nou een bewijs van inschrijving kan laten zien van een nederlandse universiteit dmv bijv een 21+ toets. telt dat dan ook?? Waarom kunnen we in de EU niet gewoon allemaal de opleidingen samentrekken??

bij voorbaat dank

Abitur = VWO

Fachhochschulereife = HAVO

Hochschulreife = Uni = VWO of HBO (deels afgerond)

Reife staat vrij vertaald voor geschiktheid. Je vooropleiding bepaalt dus je 'reife'.

Interessant is wel: voor KLM/KLS heb ik aanvullend natuurkunde nodig, voor LH niet. Hier is mijn VWO diploma geschikt, terwijl de de Duitse cultuur en de DLR erg veel nadruk leggen op natuurwetenschappelijk kennis.
 
@ Naudjuh: Ik ben nu 15 jaar. VLM en KLS vind ik zeer goed om mee te beginnen. Maar om er mee te eindigen, neehh dat vind ik dan niet zo goed kunnen. Waarom wil je dit weten? En vechten voor een Fokker zou ik natuurlijk altijd doen!:D
 
@ Naudjuh: Ik ben nu 15 jaar. VLM en KLS vind ik zeer goed om mee te beginnen. Maar om er mee te eindigen, neehh dat vind ik dan niet zo goed kunnen. Waarom wil je dit weten? En vechten voor een Fokker zou ik natuurlijk altijd doen!:D

Ten eerste is VLM een maatschappij en KLS een school. Goed lezen dus, Naudjuh schreef KLC (KLM Cityhopper).

Vechten voor een Fokker? Zo net schreef je nog dat je een maatschappij met Fokkers en dergelijke (in ieder geval zonder Boeings en Airbussen) niet zag zitten :eek!:!

Je hebt mijn PM dus toch niet helemaal goed begrepen (en waarschijnlijk ook niet helemaal goed gelezen dus).

Tim
 
Nou Tim ik begrijp je PM en heb het ook helemaal goed gelezen. Om te beginnen vind ik het oké en de KLC is een onderdak van de KLM met allemaal Fokkers. Helemaal oké om ermee te beginnen, heb trouwens m'n andere bericht gewijzigd. Dus er mee beginnen vind ik helemaal oké, maar om er mee te eindigen => Nope, behalve als er geen keuze meer overblijft :yeehaa:
 
@ Naudjuh: Ik ben nu 15 jaar. VLM en KLS vind ik zeer goed om mee te beginnen. Maar om er mee te eindigen, neehh dat vind ik dan niet zo goed kunnen. Waarom wil je dit weten? En vechten voor een Fokker zou ik natuurlijk altijd doen!:D

Eindigen op de KLS is natuurlijk nooit goed...

Ik raad je aan om je de komende jaren breed te oriënteren en rond je 17/18e jaar een keuze te maken voor een school die het best bij je past. Als je graag Boeing of Airbus wilt vliegen kies dan een school met een goede reputatie op dit gebied.

Pas wel op dat je niet denigrerend gaat praten over (goede) maatschappijen die met andere kisten vliegen dan de eerder genoemde twee fabrikanten. Neem het je niet kwalijk i.v.m. je leeftijd, maar pas in de toekomst op met deze opmerkingen.
 
Eindigen op de KLS is natuurlijk nooit goed...

Ik raad je aan om je de komende jaren breed te oriënteren en rond je 17/18e jaar een keuze te maken voor een school die het best bij je past. Als je graag Boeing of Airbus wilt vliegen kies dan een school met een goede reputatie op dit gebied.

Pas wel op dat je niet denigrerend gaat praten over (goede) maatschappijen die met andere kisten vliegen dan de eerder genoemde twee fabrikanten. Neem het je niet kwalijk i.v.m. je leeftijd, maar pas in de toekomst op met deze opmerkingen.

Ik ben nu al een beetje begonnen met oriënteren maar zoals je het weet verloopt het niet zo soepel. Ik probeer het wel wat soepeler te maken:D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top