Lufthansa flight academy?

Status
Not open for further replies.
Klopt Capri!

Op dit moment kun je ook wisselen van clh naar dlh als je een propedeuse hebt. Weet dat er een aantal mee bezig zijn. Denk dus dat dit ook wel voldoende is om als direct entry naar dlh te gaan.

Cheers!
 
Hm, ik ben eenbeetje in de war.

Als GWI op die LH 'KTV' staat en iedereen dus op een common seniority list staat (Dit is wat ik er van begrijp), waarom kan je dan met HAVO wel solliciteren voor German Wings?
 
Oostblokker, bij GWI kan je ook met HAVO binnenstromen, maar dan kom je (naar mijn info) niet op de KTV-senioriteitslijst te staan en heb je dus niet de mogelijkheid om ooit "weg te wisselen" naar de moeder. Je krijgt dus een "Germanwings Arbeitsvertrag" en geen "Germanwings KTV Arbeitsvertrag" aangeboden. Het zijn slechts 3 lettertjes verschil, maar let wel op !
 
`t zelfde geldt voor Condor en Condor Berlin. Die zitten nu nog wel in het KTV van Lufthansa (dit heet Konzern Tarif Vertrag) maar je hebt er nu geen Abitur of Fachgebundene Hochschulreife (oftewel vwo of hbo) meer nodig om er te solliciteren. Je krijgt namelijk bij aanname daar nu ook GEEN KTV contract meer, wat betekent dat je idd, zoals Herma zegt, NIET naar DLH (idd Lufthansa Mainline) kan wisselen! Condor is namelijk verkocht aan Air Berlin en German Wings gaat binnenkort enkel nog buiten het KTV vluchten uitvoeren samen met TuiFly en Euro Wings. Dit alles is een truuk van de Lufthansabazen om het "te dure" KTV te omzeilen.

Cheers!
 
Dat moet je maar vragen aan Lufthansa zelf of je moet een hoge man daar aanspreken o.i.d.
 
Dat moet je maar vragen aan Lufthansa zelf of je moet een hoge man daar aanspreken o.i.d.

Waarom zeg je dit tegen deoostblokker terwijl jij hier welgeteld 7 keer dezelfde vraag stelt voordat je eindelijk het antwoord aanneemt?! Je had dat dan toch zelf ook bij 'een hoge man daar' kunnen doen :passed:
 
Stella Academy wilt dus veel piloten leveren aan Lufthansa alleen mij staat eigenlijk wel één ding in de weg => VWO. Of kan het ook gewoon via de weg van Stella?

Dat geloof ik graag dat ze dat willen, maar doen ze het ook, en hebben ze wel een contract zoals ze beweren dan? :naund:
 
Heel Nederland kan daar solliciteren, als een school dat als contract wil claimen .. sterk verhaal. Overigens leuk, zag laatst op ppjn bij Cityline of GWI (niet zeker) dat het pilotentekort van een van die bedrijven op is gelost door een 'contract met stella'. Is intussen alweer weg gehaald.

Ook met een korreltje zout nemen dus. Hoe je het ook wendt of keert zal je bij de Duitsers die DLR moeten doen, het enige wat ik mij afvroeg is wat het verschil was tussen LH main en GWI m.b.t. HAVO/VWO. Want volgens alle sites die ik zag kwam je gewoon op KTV bij GWI als je diploma goedgekeurd was door de Duitse autoriteiten.

Dit staat dan weer op de officiele site:

Schulabschluss:

Für die LH Passage, LH Cargo und Germanwings: Allgemeine oder
fachgebundene Hochschulreife (Fachhochschulreife reicht nicht aus)
Für die LH CityLine: Allgemeine oder fachgebundene Hochschulreife oder
Fachhochschulreife

Maar wat ik hier hoor is dat je simpelweg geen KTV contract krijgt als je binnen komt met HAVO. Wat ik mij dan afvraag is waarom ze dan een HAVO goedkeuren met die vorausszetzungen? Beats me.
 
Overigens leuk, zag laatst op ppjn bij Cityline of GWI (niet zeker) dat het pilotentekort van een van die bedrijven op is gelost door een 'contract met stella'.

Als die pipo van stella niet hier z'n eigen toko probeert op te leuken dan doet hij dat wel op andere websites. Kortom.. ver weg blijven van deze zeer onbetrouwbare opleiding.

Als je naar Lufthansa of een van haar dochters wil doe je er zeer slim aan IN DUITSLAND je opleiding te volgen bij de Lufthansa Schule in Bremen of bv. de RWL in München-Gladbach indien de Lufthansa Schule je niet aanneemt.

Für die LH Passage, LH Cargo und Germanwings: Allgemeine oder
fachgebundene Hochschulreife (Fachhochschulreife reicht nicht aus)
Für die LH CityLine: Allgemeine oder fachgebundene Hochschulreife oder
Fachhochschulreife
 
Zie eerst de DLR testen maar te halen om bij LH toegelaten te worden tot de opleiding. Mocht het je lukken, scheelt het je veel duiten. De kans dat het lukt is echter een stukje kleiner dan bij reguliere (NL) maatschappijen.

Kleine indicatie: KLS wil dit jaar 180 studenten aannemen, LH 360. Vergelijk dit eens met aantal 'abiturienten' tussen beide landen en de zwaarte van de DLR test.
 
Ik was nieuwschierig geworden en heb het even uitgezocht. Navragen bij de IB-Groep leerde mij dat een HBO-propedeuse omgezet kan worden in een certificaat/geschrift die internationaal erkend wordt als op het niveau van "VWO". En VWO staat dan dus weer gelijk aan Allgemeine of
fachgebundene Hochschulreife in Duitsland.

Dus Safa als je van je ouders toch ver van huis mag studeren, dan kan je na het behalen van je propedeuse op de HvA solliciteren in Bremen voor de Lufthansa Flight Training! ;)
 
Lufthansa, Lufthansa, Lufthansa, Lufthansa, Lufthansa, Lufthansa, Lufthansa, Lufthansa, Lufthansa, Lufthansa, Lufthansa en British Airways.

Iets met oog en kleppen
 
@Immortal: Propedeuse halen is niet iets dat je elke dag doet hoor :radar: . Daarvoor moet je vechten, tja dan moet ik maar lekker gaan vechten :airforce:
 
Safa als ik jouw was zou ik ''piloot worden'' uit mn hoofd zetten. Sorry, maar met zo'n instelling kom je er gewoon niet... De eerste keer wil je naar British Airways, dan Lufthansa... dan weet je zelf niet of je nog de VWO moet doen of gewoon ''lekker'' op de HAVO kan blijven (andere thread). Dan geloof je de Stella, ik ken je zelf persoonlijk niet en ben zelf ook geen psycholoog of wat dan ook. Maar als ik zo je berichten lees, die je allemaal hier neerknalt... nee sorry
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top