BA shorthaul rooster

Super Grover

New member
Zijn er hier mensen die me kunnen vertellen hoe het BA shorthaul rooster op LHR er ongeveer uitziet met 0 senioriteit? Veel stopjes? Veel in het weekend werken? Moeilijk vrij/vakantie te krijgen? En wat hou je netto per maand ongeveer over in paypoint 1?

SG
 
hmmm heb een paar maten op shorthaul, maar zijn al op pp6 en dus top kwartiel van de lijst op de 320.
zo te zien is het alle weekenden werken. veel nacht moskou's en mix van nachtstops en 2/4 sector dagen. nachtstops zijn nog wel leuk maar steeds meer min rest nachtstops dan een paar jaar geleden.
je gaat wel snel de lijst op, (100 per jaar op het moment) dus de pijn is tijdelijk

heb je de sollicitatie al gedaan?
 
Thanks voor de info, ik begin eind mei op de A320. Ben alleen aan het kijken of het te doen is vanuit Brighton. Als het veel tripjes zijn is het nog wel aan te rijden maar met 2/4 sectordagen wordt het een beetje teveel van het goede. Toch maar eens in het noorden kijken ;)

SG
 
SG kijk het inderdaad aan joh. Moet wel te doen zijn denk ik zo uit Brighton.
Het is de last wel waard, tis maar een kleine tijd voordat je hoog genoeg op de lijst staat om meer lange trips of daytrips te bieden.

btw Buzzer, ben jij RS?
 
Was in december bij BA en wat ik toen begreep is dat veel residents iedere avond thuis willen zijn zodat er via het biddingsysteem toch wel voldoende mogelijkheden zijn om je rooster dusdanig te manipuleren dat je veel nachtstops hebt. In het begin zal het wat lastiger zijn maar je klimt snel genoeg op dus het zal tijdelijk zijn.

Idd zijn min.rest nachtstops niet ideaal maar je zal dat voor jezelf af moeten zetten tegen het heen en weer rijden van en naar Brighton.

Good luck!

GF.
 
Whoop Whoop: ... nee.. ben grodn ;)

SG: Ben je aangenomen op de A320 LHR base? Per Sept (2008) komt er ook een Airbus LGW base..

Mocht het LHR zijn en je vindt het te veel op en neer rijden kan je in het volgende Training jaar op LGW base bieden (biedronde opent in October geloof ik).. (er is n.l. geen freeze voor een base transfer .. kost je dus geen extra tijd om door te stromen naar longhaul..)
 
Buzzer, ga jij naar de linkerstoel op de bus in LGW? Dat gerucht ving ik op tijdens een avondje eten in BOM. ;)
 
....ik zit in Jubilee House te wachten op mijn report voor ATL...ben er dus ook niet bij....

Succes!

P.S> Ik geloof dat de NL-rep van BALPA Nick T. binnenkort een meeting in NL gaat organiseren voor alle NL-members.....
 
Buzzer, ga jij naar de linkerstoel op de bus in LGW?

Yep.... wel eerst nog de command course halen... :eek!:

Dat gerucht ving ik op tijdens een avondje eten in BOM.

Uh oh.... nooit goed als er over je gepraat word in de bar :D:D

Hard genoeg gewerkt zie ik zo
2 dagen thuis uit de laatste 23... maar nu wel 32 uur in de bank... komt goed uit als die kleine komt in mei...

p.s. gefeliciteerd kermit... (met de verwachte komst van je 2e)...

Kan HELAAS ook niet naar de Rally komen....

p.s. squawk ident ? (misschien via pm.... hoeft natuurlijk niet...;):D
 
DOKMT is de squawk ident.

Rally was top, politie zegt dat het in totaal 1150 personen aan de mars hadden deelgenomen. Erg goed resultaat.

Command op de Bus vanuit Gatwick zal wel okay zijn denk ik zo.
Ken je James Storm? FO op de 777 gaat ook voor zijn command op de bus uit gatwick aan het eind van het jaar. Toffe gast.
 
Back
Top