ABN AMRO PAS OP!

dodo

New member
Quote:
GRONINGEN - Het eindeloze luchtruim altijd als jongensdroom gehad? De cockpit altijd als mooiste kantoor gezien? Maar piloot worden kan niet, want, tja, beetje duur hè? Verkeerde gedachte, vindt Hans Edens, hoofd van ABN AMRO’s Pilotendesk. “Papa en mama hoeven helemaal niet garant te staan, die dekking is niet nodig. Piloot worden is absoluut niet alleen weggelegd voor de elite.”

Goed nieuws, gezien de enorme vraag naar nieuwe vliegers. De groei van de luchtvaart leidt op verschillende plaatsen in de wereld al tot problemen. Vliegtuigen staan aan de grond omdat er onvoldoende opgeleid personeel is om ze te besturen.

Toch is de Pilotendesk van ABN AMRO geen nieuwkomertje die hoopt in te spelen op een toeloop van nieuwe studenten.

Oppassen! In het verleden heeft ABN AMRO wurg contracten gehad, geld lenen zonder aflossingsregeling. Kwam je zonder werk te zitten kon je kiezen Failiet of alles wat je verdient aan de bank dokken, en oh ja de rente was 9,4% maar zolang je aan de aflosing voldoet hoef je geen rente te betalen, hou je je niet aan de aflossing, dan alle rente met terugwerkende kracht alsnog even betalen

Ga eerst eens shoppen bij andere banken etc!!!

Dodo "Zalm"
 
Pas ook ontzettend op voor de ING... die hebben geen idee van de luchtvaart en naaien je waar je bij staat.
 
Zorg ervoor dat je naar een degelijke school gaat waar je garantiefonds overneemt na de opleiding indien geen werk...
 
is het zo erg dan?
Toch hebben heel veel scholen nu een garantiefonds
bv de NLS, KLS en STELLA met banken zoals ING en ABN AMRO
 
Met elke financiële instelling is het (tegenwoordig) :bwah:

Anderzijds, is er het vraag en aanbod spelletje ;)

Iemand die graag piloot wil worden, de opleidingsmunten NIET heeft, zal toch ergens moeten cashen :p: om zijn/haar droom waar te maken.

De ABN-AMRO (of ING) is geen filantropische instellingen.
 
Nee het zijn zeker niet filantropische instellingen... maar de ING heeft tijdens het verstrekken van het geld voor mijn typerating zodanig arrogant en onprofessioneel opgetreden dat mijn carriere aan een zijden draadje heeft gehangen.

Meteen besloten niets, maar dan ook NIETS meer met die gasten van doen te willen hebben en naar de ABN-AMRO gegaan.
Die hebben mij geholpen, zij het met een paar slordige 'rekenfoutjes' die mij uiteindelijk zon 5000 euro hebben gekost.

Nergens is het perfect, maar op sommige plekken nog iets erger dan bij andere.
 
Pas ook ontzettend op voor de ING... die hebben geen idee van de luchtvaart en naaien je waar je bij staat.

Daar ben ik het ERG mee oneens. Ze zijn mij erg behulpzaam, ik heb eigenlijk nooit problemen met ze en als ik het heb over een "typerating" dan snappen ze wel degelijk wat ik bedoel.
 
Daar ben ik het ERG mee oneens. Ze zijn mij erg behulpzaam, ik heb eigenlijk nooit problemen met ze en als ik het heb over een "typerating" dan snappen ze wel degelijk wat ik bedoel.

Ja ze snapten ook heel goed wat ik bedoelde met het woord typerating.

Tot ze mij ineens belden terwijl ik in grondschool zat en meldden dat ze het bedrag toch wel iets te hoog vonden en dus niet wilden helpen, ondanks eerdere toezeggingen.

Een bank die in je nek staat te hijgen en een airline die zegt dat je niet meer welkom bent als binnen 48 uur het geld niet is overgemaakt.

Ik ben mijn vertrouwen in de ING meer dan kwijt.
 
PH-JPC je laat me toch wel erg twijfelen over die "mooie" verhalen over garantiefondsen.
Nu hoor ik het verhaal is van de andere kant.
 
Hoi Sebastiaan,
Dit was nog vóór de garantiefondsen. Mijn ouders stonden toen nog voor mij garant en zouden zelfs hun garantstelling verhogen met het bedrag van de typerating.
Al met al dus geen enkele reden voor de ING om te zeggen dat ze het teveel geld vonden.

Nog voor ik was aangenomen bij die airline was ik al met mijn ouders én de bank overeengekomen dat ik die typerating zou kunnen en willen betalen. Alles was dus op zich geregeld totdat.... (zie vorige post)

Pas ontzettend goed op met banken... ik vertrouw ze voor geen cent/meter meer!
 
ah oké. Toch blijft het gewoon een grote risicovolle onderneming.
Ik denk verder dat de banken toch op hun manier winst willen maken. En dan kunnen ze vieze spelletjes spelen.
 
Ik heb bij ING een hypotheek genomen, staat helemaal los van luchtvaart. Behalve dat ik het voor mijn opleiding gebruik.
 
Om een hypotheek te kunnen nemen is wel een hypothecaire zaak vereist lijkt mij. Niet iedereen zal dit even interessant vinden. Of werkt dit tegenwoordig anders?
 
Ik heb bij ING een hypotheek genomen, staat helemaal los van luchtvaart. Behalve dat ik het voor mijn opleiding gebruik.

Uhm, hoe heb je dat voor elkaar gebokst dan? Huis met een waarde van 250.000 voor 100.000 euro op de kop weten te tikken?! :rolleyes:
 
Back
Top