NLS en HS Inholland?

EmeX

New member
Geachte airworkers,

Ik heb via via vernomen dat de NLS bezig is met een samenwerkingsverband met Hoge School Inholland om een traject op te zetten.
Eerst een teschnische opleiding daarna vliegschool... A la KLS (AP&M) en Stella (Aviation Studies). AP&M is trouwens meer gericht op bedrijfskunde geloof ik...
Op de site van de NLS heb ik hierover nog niks kunnen vinden.

Nou is mijn vraag: Zijn er nog mensen of misschien NLS'ers zelf, die mij hier meer over kunnen vertellen vertellen?
En zou dit traject dan bedoeld zijn voor mensen die van het MBO af komen en HAVO leerlingen die eerst nog een ander diploma willen behalen?

Bij voorbaat dank voor reakties

greetz

EmeX
 
Geachte airworkers,

Ik heb via via vernomen dat de NLS bezig is met een samenwerkingsverband met Hoge School Inholland om een traject op te zetten.
Eerst een teschnische opleiding daarna vliegschool... A la KLS (AP&M) en Stella (Aviation Studies). AP&M is trouwens meer gericht op bedrijfskunde geloof ik...
Op de site van de NLS heb ik hierover nog niks kunnen vinden.

Nou is mijn vraag: Zijn er nog mensen of misschien NLS'ers zelf, die mij hier meer over kunnen vertellen vertellen?
En zou dit traject dan bedoeld zijn voor mensen die van het MBO af komen en HAVO leerlingen die eerst nog een ander diploma willen behalen?

Bij voorbaat dank voor reakties

greetz



EmeX

Uiteraard is Aviation Studies nogal meuii!! :p:

traject is niet alleen voor mbo'ers of havisten, ook vwoérs. Zoals je kunt lezen op het forum beginnen veel studenten en aspirant vliegers aan deze opleidingen omdat ze in eerste instantie te jong worden bevonden voor de vliegopleiding. En dan is zo'n traject erg aantrekkelijk omdat je binnen 2 jaar weer mag solliciteren en je ook nog eens een titel krijgt.

De keuze Aviation, Hanze of Inholland (laatste hoor je trouwens helemaal niets over) hangt vaak van de keuze van de vliegschool af. studenten die naar de Hanze gaan hebben vaak niets met Technische Bedrijfskunde maar de aansluiting naar de KLS is natuurlijk weer erg aantrekkelijk. Aviation studies is nogal praktisch en logisch maar heeft een samenwerkingsverband met Stella waar niet iedereen van gecharmeerd is.

Dus kijk in eerste instantie waar je graag wilt gaan vliegen en bedenk dan of je de studie aanspreekt..2 jaar door taaie stof heen bijten terwijl je er eigenlijk helemaal geen zin in hebt is natuurlijk ook geen optie..

gr flying
 
mee eens, mee eens...

NLS of Inholland vinden het beide in iedergeval nog niet nodig om het van de daken te schreeuwen (mocht er een dergelijk samenwerkingsverband zijn).
Het zou in ieder geval nog een deur betekenen, om de weg richting de cockpit te vergemakkelijken...

Mocht iemand nog iets horen, laat het weten...

gr, EmeX
 
Dat is zeker waar! Extra ingangen zijn nooit weg. Ikzelf heb eerst Aviation Studies gestudeerd en helemaal afgemaakt met extra bestuursjaar. Toen selecties KLS gedaan omdat ik altijd graag naar de KLS wilde. Heb neit alleen een mooie titel maar ook een berg kennis en theorie meegekregen. Dus als ik eventueel nevenfuncties wil gaan bekleden naast het vliegen heb ik nu genoeg kansen gecreeerd. Daar valt ook zeker wat voor te zeggen, 4 jaar studeren feesten ervaring op kamers etc.

Ik kan sowieso iedereen aanraden om eerst een vliegtuig gerelateerde opleiding te volgen. Nu heeft natuurlijk niet iedereen de motivatie omdat iedereen enorm graag wilt vliegen. Achteraf absoluut geen spijt van mijn keuzes. Moet ik wel zeggen dat er nog geen combi opleidingen bestonden toen ik begon met studeren anders had ik het misschien ook anders gedaan. Weet wel zeker dat ik Aviation studies was geaan studeren..Inholland is met name het ontwerpen van onderdelen en ontwerpen van systemen, erg droog en taai... Hanze Technische bedrijfskunde,, heb ik niets mee,, en Aviation is vlieg operationeel gebasseerd en dat benaderd het vliegen het meest!

Kan je aanraden om wat open dagen te bezoeken en kijk op t forum of je studenten van de opleidingen kunt vinden die hun ervaringen met je willen delen.
over aviation studies kan je me altijd even mailen etc.

fijn weekend, gr martijn
 
Het verbaast me dat je de afstudeerscriptie moet doen tussen het theorie en het praktijkgedeelte van de nls in...
 
Zijn er toevallig ook airworkes die zich hebben ingeschreven voor deze opleiding, of zelfs al bezig zijn met de opleiding?
 
- Hoe bevalt de opleiding je persoonlijk?

- Is het behalen van je P in een jaar goed mogelijk als je gewoon de stof goed bestudeerd en je best doet `zeg maar´ of heeft de meerderheid van de studenten meer tijd nodig? (Gezien de Hoeveelheid stof die je in het begin op je af zult krijgen...)

- Hoe is de begleiding? en bijv. de mogelijkheden tot bijles e.d.?

- In welk jaar zit jij zelf?

- En hoe bevalt de omgeving je? -> Mijn eigen indruk was dat het erg rustig is zodat je makkelijker kunt consentreren op je studie... Hoewel er in delft ook wel de nodige afleiding zal zijn ;):biertje:

- Woon je zelf in Delft? Zo ja, Hoe is het aanbod van kamers? Is er genoeg voor iedereen of is het vechten geblazen?

- Is het ongeveer wat je ervan verwacht had? Wat had je er dan van verwacht?

- enz. enz. Laten we hier maar mee beginnen :p:
 
Back
Top