Aah dat is balen. Had je je wel goed voorbereid?
Ja ik had me goed voorbereid!
Dat is dus het vervelende want ik voel me nu echt een domme aap :wegkwijt:
Aah dat is balen. Had je je wel goed voorbereid?
Tugbis: Je had PO1 op 22 december ik moest ook op maandag in Houten!! Waar zat je ergens!! Ik ben helaas niet door!! Het is echt balen !!Ik ben wel teleurgesteld want ik dacht dat ik beter zou scoren!! Hoe is het bij jou gegaan??
Ik zou niet investeren in die boeken. De meeste informatie die in de boeken staan zijn niet van toepassing bij PO1 en/of PO2. Ik heb een training gedaan bij Schellinger. Kost wat, maar j krijgt daar de juiste informatie voor PO1 / PO2 (die ik gehaald had met dank aan die trainingen) en het COVA gesprek. Dat zijn dus 3 van de 4 onderdelen van de selectie die getraind worden. Dus echt de moeite waard. Je voelt hem misschien al aankomen, maar ik ben helaas afgekeurd bij de GVSS. Ik raad iedereen aan, die vooral de selectie van de KLS gaan volgen, om bij schellinger een training te volgen. Duurt maar 1 dag. Ik ben trouwens later wel aangenomen bij de NLS.! (moest ik toch even melden)
Bedankt voor de nuttige informatie, bolo! Heb al meteen het handboekje besteld.
Een vraagje over de GVSS, zou ik een goede kans maken met veel hardcore Flightsim ervaring op mijn PC thuis?
Een vraagje over de GVSS, zou ik een goede kans maken met veel hardcore Flightsim ervaring op mijn PC thuis?
Bedankt voor de nuttige informatie, bolo! Ik heb al meteen het handboekje besteld.
Een vraagje over de GVSS, zou ik een goede kans maken met veel hardcore Flightsim ervaring op mijn PC thuis?
De selectie heeft toch ook een aspect als: iemand tegen zichzelf in bescherming nemen. Als je afgewezen wordt, is dat niet omdat ze je het niet gunnen, je haar de verkeerde kant op staat of je fiets een verkeerde kleur heeft, als je afgewezen wordt, hebben ze kennelijk redenen die erop wijzen dat je niet geschikt bent voor het beroep verkeersvlieger.
Je kan dan wel allemaal dure trainingen gaan volgen zodat je die selectie toch haalt. Maar met gevolg dat je met een mega schuld van je opleiding komt en geen baan kan krijgen omdat je niet geschikt bent...
Hey RockG,
Ik ben het een beetje met je eens. Je hebt vliegaanleg of niet. maar dat wordt niet meegegeven tijdens zo'n training. Het is voorbereiden op het capaciteitenonderzoek en het sollicitatiegesprek. Daar wordt de nadruk op gelegd. Of je vliegaanleg hebt kan je niet voorbereiden door bijv. flightsim te spelen. Daarom wordt dat niet behandeld tijdens een training. Maar zo'n training is echt wel de moeite waard voor bijv het COVA gesprek dat zwaar is. Ook krijg je een visie op PO1 en PO2. Je moet het alleem echter wel zelf doen, maar je krijgt een voorsprong, omdat je weet wat je te wachten staat.
klopt maar iemand die zich goed voorbereid op wat komen gaat(*dus weet wat er die dagen getest gaat worden, laat gewoon een goede eigenschap van zichzelf zien. En misschien hebben sommige mensen een gehele training nodig om zichzelf te informeren over hoe de selectie in elkaar zit, ik denk dat je die informatie ook heel goed zelf kan vinden. Daar heb je geen dure trainingen voor nodig...
Ik ben het eens dat je veel informatie zelf kan vinden op bijv. Airwork en door gewoon te googlen.
Maar bijv. een training kan je helpen net die lelijke kreukels eruit te strijken zodat je in ieder geval het beste uit je zelf haalt tijdens een selectie. Ik zie het zelf absoluut niet als een "truukje" om door de selectie te komen. Ik zie het zelf als een hulpmiddel hoe je je het best kan presenteren en hoe je goed kan overkomen met je motivatie etc.
- Slipstream