KLS Selectie PO1 - deel 2

Vrijdag ga ik ook voor PO1, om kwart voor 1 in Den Haag.
Alle posts uit deze serie doorgelezen en zeer veel nuttige info opgedaan, dank daarvoor!

Ik heb nog wel even een vraag, iemand gaf het voorbeeld: ?/3=3/7. Is dit ook letterlijk het niveau van sommige sommen, want hier ben je wel eventjes mee aan het rekenen namelijk ;).
 
Heeft iemand hier nog een goede tip om woord analogieën op te lossen?
Ik vind ze aardig lastig, maar misschien doe ik te moeilijk.. Iemand tips?

B.v.d. :)

PS: Vandaag mijn inschrijfformulier op de post gedaan, dus zal gauw posten wanneer mijn PO1 datum bekend is.
 
Hey allemaal,

Kheb me ook aangemeld en heb al de mail gehad dat mijn aanvraag in behandeling is. Ik zit nu alleen te wachten tot het geld wordt afgeschreven.
Maar heb wel een vraag vooraf. Ik heb deze ook al aan het medical centre gestuurd, alleen lekker geen antwoord gehad, dus hoop dat iemand hier antwoord kan geven!
Worden rokers hierop afgerekend tijdens de psychologische test of kunnen ze zelfs hierop afgekeurd worden tijdens de medische test?
Als dat zo is moet ik maar is gaan stoppen:p

Dankje, Ramon
 
En @ Leonidas.

Probeer ze te oefenen met iemand die er wel goed in is, en laat diegene je uitleggen waarom bepaalde woorden dan bij elkaar horen. Net zoals je inzicht kunt krijgen in het maken van examenopdrachten. Dat lijkt mij het beste werken.
Succes ermee!
 
Er zijn genoeg vliegende rokers. Medisch is het natuurlijk altijd beter om niet te roken, maar voor zover ik weet is er nog nooit iemand afgekeurd omdat hij of zij rookt. Bij de psychologische testen wordt er ook niet naar gevraagd ;).

Succes met de selectie!
 
Dat heb ik me nou eigenlijk altijd al afgevraagd. Ik rook zelf niet, maar zijn er hier mensen die roken en ook nog ICA vliegen ? Worden die mensen niet gillend gek als ze voor 8+ uur geen sigaret kunnen opsteken ? :grijns:
 
Nou ik vlieg natuurlijk nog niet, maar ik kan best zo lang zonder sigaret. Mja ik ben dan ook weer niet zo erg verslaafd.
 
Misschien een stomme vraag, maar ik vind het niet terug op IAPonline.nl en in de brief die ik thuisgestuurd kreeg.
Moet ik voor mijn eigen lunch zorgen bij PO1 morgen, of krijg ik net zulke heerlijke bolletjes als bij de open dag van de KLS voorgeschoteld?
Ik heb er zin in!
 
Misschien een stomme vraag, maar ik vind het niet terug op IAPonline.nl en in de brief die ik thuisgestuurd kreeg.
Moet ik voor mijn eigen lunch zorgen bij PO1 morgen, of krijg ik net zulke heerlijke bolletjes als bij de open dag van de KLS voorgeschoteld?
Ik heb er zin in!

PO1 duurt maar 2 uurtjes, ik weet niet hoelaat je moet maar lunch krijg je in ieder geval niet. Succes alvast!
 
Hey Jeeha nog veel geluk morgen !! En je komt er heus wel door heen!!

Is het nou beter om van af PO1 in pak te komen of vanaf PO2!!Om voor PO1 in pak te gaan om een paar testjes te doen...
 
Ik zit wat testen te doen via internet en zo, en ik vraag me af of je bij ruimtelijk inzicht ook gewone kubussen krijgt en dat je dan moet kiezen welke kant je te zijn gaat krijgen als je hem op een bepaalde manier draait. Of krijg je alleen maar uitgevouwen kubussen, dat vind ik trouwens veel makkelijker!!
 
@ Verwings:
Je krijgt alleen maar uitgevouwen kubussen en in een zaal van 40-50 man vind je bij PO1 een enkeling zonder pak. Beter van wel dus.

Verder wilde ik even melden dat er kennelijk wat veranderingen zijn doorgevoerd bij het IAP betreft het PO1.

Twee dingen die mij opvielen:

1) De toetsen van Ruimtelijk Inzicht, Technisch Inzicht en Figuurreeksen duurden een kwartier. De toetsen voor Analogieën en Rekenkundig Inzicht duurden 20 minuten. Je krijgt eerst de 3 testen van een kwartier achter elkaar. Na een korte pauze volgen dan de 2 testen van 20 minuten

2) Je krijgt niet meer meteen te horen of je door bent naar PO2. Ik heb vandaag PO1 gedaan en iedereen krijgt aanstaande woensdag pas een belletje met het behaalde resultaat.

Misschien dat dit eenmalig was, maar ik was erdoor verrast. Ik zal woensdag laten weten of ik door ben.
 
Ook ik heb zojuist PO1 gedaan en ik moet zeggen dat de vragen goed te doen zijn en dat oefenopgaven zoals vermeld in de kennisbank overeenkomen met de vragen zoals we die vandaag hebben gehad.

Wat betreft de groep: ik neem aan dat ze niet iedere week een grote groep hebben zoals vandaag. Van wat ik hier lees is er ook een aantal mensen, dat op de hoofdlocatie van het IAP PO1 heeft gehad, wel direct op de hoogte gesteld van het resultaat.

Nu inderdaad wachten tot woensdag; we worden gebeld tussen 13.00 en 18.00 met de uitslag en mogelijk ook voor het maken van de afspraak voor PO2.
 
Waar heb je PO1 gedaan Rippie? En je gaat me toch niet serieus vertellen dat je met 40-50 man PO1 hebt gedaan? Toen ik een maand geleden PO1 deed waren we met 12 man en we kregen direct de uitslag. Ik denk dat je daarom pas woensdag krijgt te horen of je door bent, rippie. Als jullie met 40 man waren is dat onmogelijk om na te kijken in zo'n korte tijd.

PS: Pauze? Dat kenden ze bij mijn PO1 niet..
 
we waren zeker met 40 man. en de pauze was 5 min, tussen toets 3 en 4 in, zoals Rippie ook al beschreef.
 
we waren zeker met 40 man. en de pauze was 5 min, tussen toets 3 en 4 in, zoals Rippie ook al beschreef.

Waren er ook niet mensen die selectie doen voor andere vliegscholen? Wellicht dat andere scholen hun kandidaten ook bij het IAP laten testen.
 
Dat kan, er was 1 jongen die weg ging na de eerste of tweede test. De rest maakte exact dezelfde testjes.

edit:

Rippie: even een inhoudelijke vraag: bij technisch inzicht lieten ze op een gegeven moment 2 tandwielen zien, 1 grote en een kleine. Er werden geen pijlen aangegeven. De vraag was welk tandwiel draait het hardst? aangezien hier geen pijlen getekend waren heb ik C geantwoord omdat beide tandwielen of stil stonden, of het was onduidelijk. Heb jij dit ook zo geïnterpreteerd?
 
Last edited:
Back
Top