KLS Selectie PO1 - deel 2

Je zegt dat in het geheel PO1 moeilijker is dan de testen op de kennisbank!! Mag ik vragen hoe jij je dan hebt voorbereid op PO1??

Als iemand nog meer reacties of ervaringen heeft hoor ik die graag!
 
Dat het moeilijker is komt dus (naar mijn mening) voornamelijk omdat de tijdsdruk tegenvalt als je PO1 daadwerkelijk zit te maken. Ook vond ik zelf de vragen bij PO1 wat moeilijker dan dat ze in de kennisbank staan.
Ik heb me voorbereid door heel en heel veel te oefenen met rekensommen, staartdelingen, iq testen maken, logisch inzicht testjes maken. Tja eigenlijk heb ik alles wat in PO1 voorkomt heel vaak geoefend. Maar als je daar zit bijvoorbeeld tijdens rekenvaardigheid, realiseer je je opeens dat je helemaal geen tijd hebt om staartdelingen te gaan doen. Het gaat allemaal in een sneltreinvaart. Voor je het weet is de tijd weer om, en moet je weer met de volgende opdracht beginnen.
 
Dat het moeilijker is komt dus (naar mijn mening) voornamelijk omdat de tijdsdruk tegenvalt als je PO1 daadwerkelijk zit te maken. Ook vond ik zelf de vragen bij PO1 wat moeilijker dan dat ze in de kennisbank staan.
Ik heb me voorbereid door heel en heel veel te oefenen met rekensommen, staartdelingen, iq testen maken, logisch inzicht testjes maken. Tja eigenlijk heb ik alles wat in PO1 voorkomt heel vaak geoefend. Maar als je daar zit bijvoorbeeld tijdens rekenvaardigheid, realiseer je je opeens dat je helemaal geen tijd hebt om staartdelingen te gaan doen. Het gaat allemaal in een sneltreinvaart. Voor je het weet is de tijd weer om, en moet je weer met de volgende opdracht beginnen.

Ja, dat heb ik gister ook ondervonden -.-

Verwings, ik zou je aanraden gewoon alles uit de kennisbank te oefenen. En voor het onderdeel rekenen... tja, ik kreeg gister veel rekenen met breuken (vergelijkingen vooral) en relatief veel optellen/aftrekken met '?' die je moet invullen.
Van dat
118
?2-
------
86
gedoe.
 
Ook vraagteken sommen met 'maal/keer' komen er in voor. Het is handig ook deze van te voren te oefenen.
 
en alles is multiple choice? Waar moet ik precies aan denken bij vergelijkingen?

Alles is indd multiple choice, wat bedoel je precies met vergelijkingen rekenvaardigheid of analogiëen? Het staat beide best duidelijk omschreven in de kennisbank. Ook kan ik je aanraden om eens te kijken in dit draadje naar pagina 4, (als ik het me goed herinner) daar staat de informatie over PO1 goed en netjes beschreven.

Gr
 
tja, ik kreeg gister veel rekenen met breuken (vergelijkingen vooral) en relatief veel optellen/aftrekken met '?' die je moet invullen.
.

De vergelijkingen waar deze man het over heeft. Ik vraag mij af in welke moeilijkheidsgraad.
 
... staat tot elftal als spelers staat tot ...
a) keeper - team
b) team - club
c) keeper - club
d) team - keeper

(denk zelf C)

GR. Ritesh
 
Last edited:
... staat tot elftal als spelers staat tot ...
a) keeper - team
b) team - club
c) keeper - club
d) team - keeper

Hoe moet je hier tegenaan kijken?? (denk zelf C/D)

GR. Ritesh

Ik had hier ook moeite mee, heb dit ook tot in den treure geoefend. Een handigheidje is om te kijken naar de woordsoort.
.. staat tot bakker als koken staat tot ...
koken = werkwoord; dus dan weet je dat het eerste woord ook een werkwoord is. Hetzelfde geldt voor bakker. (dit gaat voor jouw vraag overigens niet op ritesh)

Verder kan ik jullie nog aanraden het boek 'Alles over psychologische tests' te lezen. Hier staat geloof ik ook nog een hoofstuk in over woordanalogiën

Ik heb overigens voor C gekozen omdat een keeper een onderdeel is van een elftal, net als de spelers een onderdeel zijn van de club.
 
Het is C inderdaad. Ik dacht er een verklaring voor te hebben, maar die ben ik kwijt :)
 
Last edited:
Oke dat is mooi, ze staan namelijk wel genoemd in het boek de lucht in maar waarom met u?

iemand nog tips om technisch inzicht te oefenen?
 
In welke trend kan ik de vragen verwachten?
Iemand die kort geleden nog deze selectie ronde heeft gehad?

Tandwielen, bal gooien, hefbomen...
 
Back
Top