KLS Selectie PO1 - deel 2

Als je voor één onderdeel een 2 scoort is dat blijkbaar nog geen probleem. Ik had dit op het eerste onderdeel omdat ik me echt vergist had in de beschikbare tijd. Dus ik dacht echt dat ik niet door zou gaan en zeker omdat alle andere mensen achter mij hem al wel helemaal af hadden...

Voor die ruimtelijk inzicht vragen krijg je zo'n opgevouwen figuur met stippen en strepen te zien en je moet de juiste oplossing kiezen uit 4 opties.
Met het rekenen: Je moet verbanden kunnen zien (ook kwadratisch 9-36-?-100)
En inderdaad van die rekenvragen met ? erin. ( 3?78 x?19= 717 88?)
voor de rest zaten er niet echt moeilijke dingen in en je mag kladpapier gebruiken maar het meeste kan snel uit het hoofd
 
空ゲル;164129 said:
Als je voor één onderdeel een 2 scoort is dat blijkbaar nog geen probleem. Ik had dit op het eerste onderdeel omdat ik me echt vergist had in de beschikbare tijd. Dus ik dacht echt dat ik niet door zou gaan en zeker omdat alle andere mensen achter mij hem al wel helemaal af hadden...

Voor die ruimtelijk inzicht vragen krijg je zo'n opgevouwen figuur met stippen en strepen te zien en je moet de juiste oplossing kiezen uit 4 opties.
Met het rekenen: Je moet verbanden kunnen zien (ook kwadratisch 9-36-?-100)
En inderdaad van die rekenvragen met ? erin. ( 3?78 x?19= 717 88?)
voor de rest zaten er niet echt moeilijke dingen in en je mag kladpapier gebruiken maar het meeste kan snel uit het hoofd

Als eerste, gefeliciteerd met het halen van PO2!!

Nou ik was zo "bang" voor de ? vragen maar deze zag ik meteen! Als ze ongeveer deze moeilijkheidsgraad zijn moet dat geen probleem zijn. Toch is de korte tijd de factor die ervoor zorgt dat het zeker niet makkelijk is allemaal.. Ik moet 4 oktober voor mijn PO1 ben erg benieuwd.
 
Kan iemand uitleggen hoe je snel kunt zien welk cijfer er op de plaats van het vraagteken moet staan? Ik heb nog niet helemaal een goede manier hiervoor gevonden.
Voorbeeld: 3?64 x 2?9 = 692916.
 
Kan iemand uitleggen hoe je snel kunt zien welk cijfer er op de plaats van het vraagteken moet staan? Ik heb nog niet helemaal een goede manier hiervoor gevonden.
Voorbeeld: 3?64 x 2?9 = 692916.

Wij kregen ze niet in X sommen. Alleen met aftrekken en optellen.

zoiets:

4?9
04?
------- +
?04

Ik schreef de mogelijkheden heel snel op een kladblaadje, dat weet je het antwoord in een paar seconden.

Succes met je PO1.
Morgen moet ik voor de GVSS, hopen dat ik daar doorheen kom. Twee mensen die ik ken zijn daar niet doorheen gekomen, maar 3x is scheeprecht :D

jesper
 
Wij kregen ze niet in X sommen. Alleen met aftrekken en optellen.

zoiets:

4?9
04?
------- +
?04

Ik schreef de mogelijkheden heel snel op een kladblaadje, dat weet je het antwoord in een paar seconden.

Succes met je PO1.
Morgen moet ik voor de GVSS, hopen dat ik daar doorheen kom. Twee mensen die ik ken zijn daar niet doorheen gekomen, maar 3x is scheeprecht :D

jesper


Ook deze zag ik gelijk, als ze dit niveau zijn moet het wel goed komen *afkloppen:rolleyes:*! In ieder geval veel succes met de GVSS he, schijnt erg tegen te vallen soms.
 
Mijn KLS aanmelding zit op de bus! Nu maar afwachten wanneer ik PO1 heb.


Die sommen zoals hierboven (3?64 x 2?9 = 692916) worden wel erg lastig als je aan een tijdslimiet vastzit denk ik. Heeft iemand hier ze ooit zo gekregen?
 
Mijn KLS aanmelding zit op de bus! Nu maar afwachten wanneer ik PO1 heb.


Die sommen zoals hierboven (3?64 x 2?9 = 692916) worden wel erg lastig als je aan een tijdslimiet vastzit denk ik. Heeft iemand hier ze ooit zo gekregen?


Goedzo! Ik hoop niet dat dit het niveau is bij PO1 aangezien dit mijns inziens wel een tandje hoger is voor het tijdslimiet, er zijn ook meerdere voorbeelden (Uit PO1) gegeven die duiden op een veel beter te doen niveau. Toch wil ik op deze vraag, zover het kan, ook een antwoord.
 
Last edited:
Goedzo! Ik hoop niet dat dit het niveau is bij PO1 aangezien dit mijns inziens wel een tandje hoger is voor het tijdslimiet, er zijn ook meerdere voorbeelden (Uit PO1) gegeven die duiden op een veel beter te doen niveau. Toch wil ik op deze vraag, zover het kan, ook een antwoord.

En ik heb nu DAT-boekjes gekregen, ik hoorde dat de KLS/IAP deze boekjes ook gebruikt bij PO1?

Joey check je PM!;)
 
3?64 x 2?9 = 692916.
Antwoord is 1.


Zou je mij ook nog kunnen vertellen wat ''DAT-boekjes'' zijn?

Dit zijn testboekjes die toetsen op verschillende capaciteiten zoals ruimtelijk inzicht, woordanalogiën ed.

Nog een vraagje over de invulsommetjes: Is het slim om de 3 (of 4?) antwoordmogelijkheden lukraak in te vullen, of kom je er achter door middel van een bepaald trucje?

Grt.!:)
 
Ik ben gelukkig aangenomen bij stella en ik moet 13 november beginnen kan iemand mij helpen met het vinden van een kamer dichtbij de luchthaven???
 
DAT-boekjes zijn Differentiëel Aanleg Toetsen en worden bij verschillende psychologische instanties of dergelijke gebruikt. Ik meen me te herinneren hier ooit gelezen te hebben dat de KLS/IAP (PO1) deze methode ook hanteerd?

Weet jij dan waar je DAT-boekjes kan verkrijgen, heb gezocht op internet maar heb niet iets gevonden.
 
Even een vraag tussendoor.

Heb je met vwo een groot voordeel om de hele selectie door te komen,
of maakt het voor de KLS niet veel uit omdat je bij PO1 getest wordt op je IQ?

Vwo is eerder een nadeel kan ik je vertellen, ik ben afgekeurd bij PO2 mede omdat ik "te slim" zou zijn en me daardoor wel eens zou kunnen gaan vervelen:bwah:
 
Vwo is eerder een nadeel kan ik je vertellen, ik ben afgekeurd bij PO2 mede omdat ik "te slim" zou zijn en me daardoor wel eens zou kunnen gaan vervelen:bwah:

Max,
Wat is dit een complete onzin.
Ok, statement gemaakt, toelichting; In een ander topic zeg je dat jij niet de boze gefrusteerde jongen wilt zijn die alleen maar afgeeft op de KLS. Toch ben je aardig op weg. Daar komt nog bij dat je nog steeds afvraagt waarom je bent afgewezen, terwijl ik al minimaal drie grondige redenen heb kunnen vinden in je posts.
Waarom zou VWO een nadeel moeten zijn? Er lopen genoeg mensen op de KLS rond met een universitaire opleiding, jongens uit het leger met genoeg dynamiek in hun leven. Die zouden dan toch ook allemaal afgewezen moeten worden omdat ze het beroep te saai zouden gaan vinden? Als jij je volgens hen wel eens zou gaan kunnen vervelen is dat een andere manier om te zeggen; wij zijn bang dat jouw motivatie niet helemaal klopt, of voldoende is.
Omdat jij afgewezen bent met je VWO wil nog niet zeggen dat iedereen met VWO het moeilijk gaat krijgen hoor. Ik denk toch echt dat je misschien eerst even naar jezelf moet gaan kijken in plaats van dit soort statements hier neer te gaan zetten die andere mensen behoorlijk in de stress kunnen gaan laten schieten...
 
Vwo is eerder een nadeel kan ik je vertellen, ik ben afgekeurd bij PO2 mede omdat ik "te slim" zou zijn en me daardoor wel eens zou kunnen gaan vervelen:bwah:

Ook deze uitspraak laat zien dat het misschien maar goed is dat je bent afgekeurd. Als je zo onprofessioneel met je afkeuring omgaat ben je de KLM FA niet waardig.

@ Chappy:
VWO kan een voordeel zijn maar dat hoeft zeker niet. Er zijn genoeg mensen met een havo diploma op de KLS. Wel kan het in je zoektocht naar een baan een voordeel opleveren (sommige airlines eisen vwo).
 
Back
Top