KLS Selectie PO1 - deel 2

Dag mensen, bedankt voor de enorme hoeveelheid informatie. Zoals ik begrepen heb ik dus de eerste selectiefase van de KLS in Driebergen, zoals de site van de KLS ook zegt.

Het lijkt mij handig om daar een dag van tevoren in een hotel te kruipen, dit omdat ik uit Friesland kom. Heeft iemand een tip voor een hotel daar? Ben er namelijk helemaal niet bekend.

Regards :radar:

Ik woon naast Driebergen en kom er ook best vaak maar na mijn inzien is er niet echt een hotel daar, er zitten wel Hotels in Zeist maar het OV van zeist naar driebergen is niet echt ideaal.
Ik weet niet welk adres dit instituut is dat moet je maar even zeggen kan ik kijken of het makkelijk bereikbaar is dmv lopen( Driebergen is heel bosrijk dus zeer onoverzichtelijk vanaf het station)

makkelijker

Maak een aantil IQ testen
en echt... als je die gewoon goed maakt (125 of hoger denk ik)
dan is het echt een eitje.

Dat lijkt me dus inderdaad aan de hoge kant, meende ooit te zien dat rond de 110 HBO niveau was.
 
PO1 is goed te doen als je van te voren op internet even bekijkt wat voor soort vragen je krijgt.
Oefenen er een stel, desnoods met tijdsdruk alvast want dat is bij PO1 ook zo.
Daarnaast als tip: stres niet als je een paar vragen niet af hebt, je kan het nog steeds halen!
 
Ik ga denk ik een paar IQ test boekjes kopen en eens flink oefenen.
Stel je voor dat de KLS weet dat je aan het voorbereiden bent, zouden ze dit dan erg vinden of is dat alleen maar een pluspunt?
 
Dat maakt hen niet uit, lijkt me.
Je zou jezelf echter lelijk in de vingers snijden, als je er onvoorbereid heen zou gaan ;)
 
De kls weet ook dat er genoeg vergelijkbare testen op internet staan, vergelijkbare testen inderdaad.
Je krijg nooit dezelfde vragen, alleen wel het type vraag.
Ben het eens met miko, neem je voordeel ervan en oefen op internet, dan weet je ten minste echt waar je aan toe bent.
succes!
 
Ik woon naast Driebergen en kom er ook best vaak maar na mijn inzien is er niet echt een hotel daar, er zitten wel Hotels in Zeist maar het OV van zeist naar driebergen is niet echt ideaal.
Ik weet niet welk adres dit instituut is dat moet je maar even zeggen kan ik kijken of het makkelijk bereikbaar is dmv lopen( Driebergen is heel bosrijk dus zeer onoverzichtelijk vanaf het station)

Hmm, ik weet het adres nog niet, heb net de papieren op de bus. Zodra ik dat weet post ik het wel weer, of ik google zelf even naar een hotel ;) maar bedankt voor het zoeken!
 
Net gisteren PO1 gehad en ben door naar PO2!:D Moet 28 juli PO2 doen. Als voorbereiding had ik op internet geoefend maar ik had van school ook "DAT" boekjes. (differentiele aanleg toets) Ik had een oudere verzie. Tijdens PO1 kregen we ook DAT boekjes alleen was dit de nieuwe versie toch was ik al voorbereid op de manier van vragen stellen. Dus als je je nog moet voorbereiden is het misschien handig om te kijken of je DAT boekjes ergens kunt krijgen.(geschreven door Arne evers en Wouter Lucassen) Naar mijn idee heb ik er wel veel aan gehad om te oefenen. Tip: Let heel erg op je tijd want ik hield hem bij maar werd bij de 1e 2 testen toch verrast en had deze dus niet helemaal af. Maar ben wel door dus als je een paar vragen niet hebt is er gewoon nog hoop ;). Laterz
 
Last edited:
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren ook PO1 gehaald met volgens mij een diepte record van 22 punten. Ik denk dat niet alle onderdelen even zwaar meetellen. Voor woordanalogieën had ik bijvoorbeeld heel laag maar voor het praktisch inzicht weer hoog.
 
Ik heb ook gisteren PO1 gehaald :D
Het is een gewogen gemiddelde geloof ik. En daarnaast hebben alle tests een andere minimumscore. Een 2 bijvoorbeeld is dus niet fataal (zie ondergetekende...).
 
ooh oke! wat voor een scores had je precies voor de onderdelen?
want ik dacht ook dat als je voor 1 onderdeel lager dan een 3 had je ook niet door was.
 
Ik moet 4 oktober voor PO1!! Zijn er nog meer hier die op deze datum PO1 hebben, in de ochtend? Zijn er nog rekenopgaven met deze vorm: 4??2+34?14=8?66 in die trant, aangezien ik deze opgaven toch wel lastig vindt!
 
Even een vraag tussendoor.

Heb je met vwo een groot voordeel om de hele selectie door te komen,
of maakt het voor de KLS niet veel uit omdat je bij PO1 getest wordt op je IQ?
 
Lijkt me niet dat dat zozeer uitmaakt. Het gaat erom of je INZICHT hebt in bepaalde dingen. Niet of je slim bent of veel weet. Je moet de capaciteiten bezitten om de stof snel genoeg op te kunnen nemen. Maar ook samenwerking en motivatie is belangrijk. Mijns inziens heeft een kandidaat met een havo / vergelijkbaar diploma net zoveel kans.
 
Even een vraag tussendoor.

Heb je met vwo een groot voordeel om de hele selectie door te komen,
of maakt het voor de KLS niet veel uit omdat je bij PO1 getest wordt op je IQ?

Voor de psychologische keuring, vliegsimulator en medische keuring zal het niet uit maken wat voor vooropleiding je hebt gehad. Misschien de COVA, maar daar word volgens mij ook meer naar jou als persoon gekeken dan naar je vooropleiding. (als je altijd in de boeken zat, en daarmee je VWO diploma hebt gehaald maar verder niets hebt beleeft in je leven, zal dit niet veel indruk maken.)

Misschien levert het je een voordeel bij PO1, maar ik moet nog overtuigt worden dat het behalen van een VWO diploma je extra goed maakt in bijvoorbeeld ruimtelijk inzicht of rekenvaardigheid (zoals 258/6=... dus niets van hoog wiskundig niveau).
 
In het algemeen, en dat wil niet zeggen dat het altijd zo is, zijn de mensen die naar he VWO gaan beter in dit soort dingen, omdat ze beter op de cito (of isi) toets scoren, waardoor ze naar het VWO mogen. Daarnaast is de manier van les geven ook anders op het VWO dan op de HAVO, waardoor die eigenschappen beter ontwikkeld worden.
 
Zou zeggen, ga er gewoon voor de volle 100% voor. Ze maken in ieder geval geen onderscheid tussen HAVO en VWO bij aanname, wellicht zit het boven "iets beter" in elkaar waardoor jij er profijt van kan hebben als VWO-er. Zelf heb ik Havo en heb ik 4 oktober PO1, time will tell :rolleyes:!
 
Back
Top