KLS Selectie PO1 - deel 2

Hangt van de persoon af. Is het je sterke kant: Jazeker. Heb je er moeite mee: Tandje erbij.
(mooi ingedekte reactie by the way hehe :D)
 
Hangt van de persoon af. Is het je sterke kant: Jazeker. Heb je er moeite mee: Tandje erbij.
(mooi ingedekte reactie by the way hehe :D)

Mooi. Ik denk dat ik me meer zorgen moet maken over ruimtelijk inzicht:niet_bli:. Hoeveel vragen krijg je bij rekenvaardigheid, hoelang heb je daar de tijd voor? Veder neem ik aan dat ze in het begin makkelijk zijn en daarna steeds moeilijker worden?
 
Voor het antwoord daarop moet je even in 'het archief' kijken van PO1. Ik meen me te herinneren dat het 60 vragen waren voor in 25 minuten.
 
Voor het antwoord daarop moet je even in 'het archief' kijken van PO1. Ik meen me te herinneren dat het 60 vragen waren voor in 25 minuten.

60 vragen in 20 min zie ik net in de kennisbank. Dat is dus 20 sec per vraag. Moet te doen zijn:)
 
Laatste vraag: Krijg je ook dit soort analogieen?

rekenen : delen ALS ? : ?
a. optellen, wiskunde
b. aftrekken, doceren
c. grammatica, ontleden
 
Laatste vraag: Krijg je ook dit soort analogieen?

rekenen : delen ALS ? : ?
a. optellen, wiskunde
b. aftrekken, doceren
c. grammatica, ontleden

Absoluut en die vond ik de lastigste!
Je krijgt weinig tijd!

En de vorm is zo:

X staat tot Bakker als Vlees staat tot Y

En dan X en Y raden dat was best een pittige opgave vond ik.
 
Misschien is de vraag al gesteld, maar als je bijvoorbeeld te horen krijgt je hebt nog 2 minuten en je moet er nog 5. Ga je die dan gokken omdat het op goede antwoorden geteld wordt of ga je er nog 1 serieus maken en de rest laten zitten omdat het om percentage goed gaat?
 
Bij mij in de groep was er een jongen die van de mevrouw daar niets meer mocht invullen en dus ook de laatste paar vragen niet kon gokken..Maar volgens mij kwam ze niet 2 minuten voor het einde binnen...
 
http://www.mensa.nl/lid-worden/thuistest-op-internet
Deze test staat in de kennisbank als "pittig", toch kwam ik boven het gemiddelde uit:). Mijn vraag is dan ook of de logisch redenatie test van PO1 hier op lijkt. Of is PO1 moeilijker/makkelijker?

777-200 wat zei hij tegen jou? Ik kreeg dit

Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende. Wanneer u wat "beter in vorm" bent, zult u wellicht toch een kans maken te slagen voor de Mensa-eindtest. U moet bovendien bedenken dat de thuistest geen officiële, geijkte test is maar slechts een indicatie geeft. Daarom is voor toelating tot Mensa het afleggen van de Mensa-eindtest nodig, onder toezicht van een psycholoog.

Ik snap het niet helemaal, eerst zeggen ze dat ik dicht bij het 98 percentiel zit, daarna zeggen ze dat het de bovenste twee procent is. Daarna is het niet voldoende? Wat moet ik hiermee je kan namelijk ook niet je vragen nakijken.

En Coco, ik moet nog lang niet maar ben zeker van plan wanneer ik oud genoeg ben de test te doorstaan:)


EDIT: Ik deed overigens 12 minuten over de 33 vragen dus het moet nog iets sneller
 
Last edited:
777-200 wat zei hij tegen jou? Ik kreeg dit

Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende. Wanneer u wat "beter in vorm" bent, zult u wellicht toch een kans maken te slagen voor de Mensa-eindtest. U moet bovendien bedenken dat de thuistest geen officiële, geijkte test is maar slechts een indicatie geeft. Daarom is voor toelating tot Mensa het afleggen van de Mensa-eindtest nodig, onder toezicht van een psycholoog.

Ik snap het niet helemaal, eerst zeggen ze dat ik dicht bij het 98 percentiel zit, daarna zeggen ze dat het de bovenste twee procent is. Daarna is het niet voldoende? Wat moet ik hiermee je kan namelijk ook niet je vragen nakijken.

En Coco, ik moet nog lang niet maar ben zeker van plan wanneer ik oud genoeg ben de test te doorstaan:)


EDIT: Ik deed overigens 12 minuten over de 33 vragen dus het moet nog iets sneller

Bij mij werd gezegd dat ik ''beslist boven het gemiddelde'' zat. Wat jij heb is helemaal goed geloof ik.

Verder wil ik iemand vragen die PO1 al heeft gedaan om even naar de test te kijken en daarna te zeggen of PO1 op hetzelfde niveau is. Hieronder de link:
http://www.mensa.nl/lid-worden/thuistest-op-internet
 
@Labo
Er staat in feite dat je niet slim genoeg bent om bij die verenging te mogen. Het is immers een club voor hoogbegaafde personen. Je mag er alleen bij als je tot de 'slimste' 2 % hoort. Je hoort hier blijkbaar niet bij (ik ook niet). Je zit echter wel in de buurt en zou het misschien onder optimale omstandigheden wel halen. Ze laten je de vragen waarschijnlijk niet nakijken omdat je anders net zo lang kan proberen en dus bij die club te komen. Het resultaat is overigen niet geldig (mocht je het wel gehaald hebben) aangezien je hiervoor een officiële test moet maken. Het geeft echter wel een goede indicatie.
 
Absoluut en die vond ik de lastigste!
Je krijgt weinig tijd!

En de vorm is zo:

X staat tot Bakker als Vlees staat tot Y

En dan X en Y raden dat was best een pittige opgave vond ik.

Dat is het leuke van dit soort vragenforums. De één vindt dit weer pittig, de ander vindt dat weer pittig. Ikzelf vond de woord analogieën erg makkelijk, het is maar net waar je sterke kant ligt.

Tip: Laat je niet leiden door de 'dat was erg moeilijk/makkelijk'-tips, lees daar doorheen en hoop op het beste tijdens je test. Lees gewoon de feiten, wat mattvanwyk bijv. ook aangaf, en doe er je voordeel mee!
 
Ik heb aankomende woensdag (21 mei) mijn PO1.. Best wel wat geoefend maar ben wel bezorgd over het rekenkundige deel aangezien ik daar niet echt goed in ben... om het zacht uit te drukken haha.. Maar ik ga mijn best doen meer kan je ook niet..

Maargoed ik hoop dat ik er door kom..!

Andere vraag.. de PO2 kan je die ook zelf een beetje inplannen netzoals de PO1? aangezien ik nu bezig ben met een HBO afstudeerstage (nog 4 weekjes) en ik dus het liefst de PO2 daarna wil doen (ivm met verslagen en eind presentaties)

ps. weet iemand hoe het is met de spits rond houten? Aangezien ik met de auto ga.. ik moet er 10 uur zijn en wil uiteraard niet te laat zijn
 
YES! PO1 gehaald! 36 puntjes.. ben er dus dik tevreden mee.. Had een 5 voor rekenkundiginzicht en verder twee 7ens een 8 en een 9. We waren maar met z'n tweeen en hebben het allebij gehaald. op naar PO2 dus!

ik wil alleen wel ff opmerken dat de tijd en aantal vragen in iedergeval in Houten veranderd is.

1e test Logisch redeneren 40 vragen 15 minuten
2e test Anologieen 60 vragen 20 minuten
3e technisch inzicht 50 vragen 15 minuten
pauze 10 min
4e ruimtelijkinzicht 40 (of 50) vragen 15 minuten
5e rekenkundiginzicht 34 vragen 20 minuten
 
Last edited:
YES! PO1 gehaald! 36 puntjes.. ben er dus dik tevreden mee.. Had een 5 voor rekenkundiginzicht en verder twee 7ens een 8 en een 9. We waren maar met z'n tweeen en hebben het allebij gehaald. op naar PO2 dus!

ik wil alleen wel ff opmerken dat de tijd en aantal vragen in iedergeval in Houten veranderd is.

1e test Logisch redeneren 40 vragen 15 minuten
2e test Anologieen 60 vragen 20 minuten
3e technisch inzicht 50 vragen 15 minuten
pauze 10 min
4e ruimtelijkinzicht 40 (of 50) vragen 15 minuten
5e rekenkundiginzicht 34 vragen 20 minuten


Gefeliciteerd! 36 punten is zeker wel netjes.
Top dat je ook even neer heb gezet hoelang elke test duurt en hoeveel vragen je krijgt. Kan dat eindelijk eens correct in de kennisbank worden gezet.
Succes verder met de selectie!
 
Hoe gaat die puntentelling dan want ik zie dat er 234 vragen zijn en je hebt 36 punten, dan is het per 4 vragen 1 punt ofzoiets? Of je krijg voor elk onderdeel een cijfer en dat bij elkaar is je puntenaantal?

Je krijgt voor elk onderdeel een cijfer. Alle cijfers moet je bij elkaar optellen om tot je totale punten aantal te komen, wat minimaal 24 moet zijn. Je kunt voor elke test maximaal 9 punten halen en minimaal 1.
Wanneer je een 3 of lager haalt voor een test, ben je sowieso gezakt, ook al heb je meer dan 24 punten.
 
Back
Top