Logboek

unXpected

New member
Hey,

even een vraag voor de ex-nls'ers onder ons. Hoe vullen jullie je jet uren in, in het NLS-logboek. Of gewoon niet uitgezocht en een nieuw logboek gehaald waar gewoon co-piloot uren in geschreven kunnen worden?

bvd
 
Je naam bij ''dual'' en je uren bij ''Multi Engine Multi Pilot SIC''.

Als je voorin de ''instructions for use'' leest, staat daar precies in hoe je het allemaal moet invullen ;)
 
damn, dan moet ik mn naam ff 100en keren gaan schrijven onder dual, heb ik ff geen zin in, naam van de capt. is toch al voldoende bij pic?

Ik zet altijd mijn naam aan de bovenkant van de pagina en daaronder gewoon "

Anders blijf je bezig.
 
Hoe doen jullie het verschil tussen dag en nacht dan? Geen verschil maken of de helft van de vluchten opsplitsen ofzo?
 
Hoe doen jullie het verschil tussen dag en nacht dan? Geen verschil maken of de helft van de vluchten opsplitsen ofzo?

Officieel is de hele vlucht een nachtvlucht als een deel buiten UDP is.

Maar zelf vind ik dat maar een idioot iets - als je vijf min voor zonsopkomst weggaat voor een vlucht van vier uur naar Tenerife dan ga ik dat niet als vier uur nachtvliegen loggen.

Ik schat in wanneer het ongeveer nacht was en splits de vlucht in zo veel uur dag, zo veel uur nacht.

Ik log wel wat minder nachturen, maar het is wel een veel realistischer beeld.
 
Fish heeft gelijk.
Maar aangezien dit dus inderdaad nogal scheef kan gaan, gezien zijn voorbeeld, doe ik het volgende; Als de landing in de nacht is, is de vlucht in de nacht (het gaat tenslotte om de nachtlandingen, vind ik) en andersom. Ik denk dat dit, statistisch gezien over een hele carriere wel aardig uitkomt.
Behalve als er zo'n groot deel van de vlucht in de dag is (zie Fish z'n voorbeeld) dat het onrealistisch wordt om alles als nacht te loggen, dan log ik hem als dag, zelfs als het donker was bij de touch...

Overigens is alles IFR, dus dag of nacht is over het algemeen niet zo heel relevant, denk ik...
 
Deze idioot :stapelge: heeft z'n logbook spreadsheet zo gemaakt dat hij aangeeft of een take-off en/of landing binnen of buiten UDP was. Voorwaarde is dan wel dat je de begin- en eindtijd van de vlucht invoert. En in de sheet voor luchthavens de coordinaten van de ARP's zijn ingevoerd.:blabla:
 
Vandaag van captain gehoord dat als turnaround minder dan half uur is dat je dan 1 vlucht kan filen ipv 2. Iemand ervaring mee.
Wil zeggen bijvoorbeeld Stansted-Faro-Stansted als een vlucht STN-STN van 5 uur ofzo...
 
Last edited:
Het is misschien een nacht vlucht, maar niet de nacht tijd om te loggen...


Fish heeft gelijk.
Maar aangezien dit dus inderdaad nogal scheef kan gaan, gezien zijn voorbeeld, doe ik het volgende; Als de landing in de nacht is, is de vlucht in de nacht (het gaat tenslotte om de nachtlandingen, vind ik) en andersom. Ik denk dat dit, statistisch gezien over een hele carriere wel aardig uitkomt.
Behalve als er zo'n groot deel van de vlucht in de dag is (zie Fish z'n voorbeeld) dat het onrealistisch wordt om alles als nacht te loggen, dan log ik hem als dag, zelfs als het donker was bij de touch...

Overigens is alles IFR, dus dag of nacht is over het algemeen niet zo heel relevant, denk ik...
 
Back
Top