kwaken onder Schiphol TMA1

mooi dus die transpondertjes gaan eindelijk overal aan...
maar is het dan ook de bedoeling dat ie onder de 1200 ft aan gaat... dus ook bij uncontrolled aerodromes gewoon bij oplijnen op c of mode s?

zou wel lekker zijn met die laagstaande zon af en toe :)
(ja je hebt ook kleine kisten met tcas)
 
Als ik zie hoeveel prive-vliegers er zonder toestemming en zonder radio-contact door de Maastricht TMA vliegen (classificatie DELTA), .....

Wat mij betreft, kunnen/mogen de sancties m.b.t. het zonder toestemming binnen vliegen van controlled airspace niet hoog (€ 5.000,-- tot € 10.000,--) genoeg zijn :p:

hoe weet jij de registratie nou?
Mode S heeft errug veel voordelen :D

uncontrolled aerodromes gewoon bij oplijnen op c of mode s?
Neen
 
Taildragger, mag ik je vragen waarom jullie gewoon de regels die er zijn negeren? Het minste wat je kunt doen is toch ams info op te roepen en even te vragen wat zij willen, lijkt me wel zo duidelijk en voor je eigen gemoedsrust ook wat beter!
 
Taildragger, mag ik je vragen waarom jullie gewoon de regels die er zijn negeren? Het minste wat je kunt doen is toch ams info op te roepen en even te vragen wat zij willen, lijkt me wel zo duidelijk en voor je eigen gemoedsrust ook wat beter!

Ja kwam op mij ook al vreemd over. dat je hem vergeet uit te zetten tot daar aan toe. maar wetende dat hij uit moet, toch aan laten staan. dan ben je niet handig bezig... (zeker niet met mode S omdat ze precies weten wie je bent;))
 
mag ik je vragen waarom jullie gewoon de regels die er zijn negeren

Precies ;)

Het (VFR) gebruik (lees: nut) van een transponder in uncontrolled airspace, onder de 1200' ziet ik (35 jaar GA luchtvaartervaring) niet zitten (common sense) :p:

Opm. F16's vliegen (tegenwoordig) buiten de de gepubliceerde laagvlieggebieden op 1200 of hoger :kiss:

I'm really getting to old for this ......
 
Taildragger, mag ik je vragen waarom jullie gewoon de regels die er zijn negeren? Het minste wat je kunt doen is toch ams info op te roepen en even te vragen wat zij willen, lijkt me wel zo duidelijk en voor je eigen gemoedsrust ook wat beter!

Maar natuurlijk mag je dat vragen. Het zat zo (mijn leg dan he, EHTX-EHGR): Ik besloot crossing EHKD te vragen meteen na afmelden bij Mike de Bruijn van TX. Dat mocht, maar transponder moest wel aan van ze. Netjes gedaan, lekker gecrosst, nog 360 over rechts moeten maken vanaf de vuurtoren van Den Helder omdat er twee kisten opstegen, allemaal in pais en vree!
Afgemeld buiten de CTR en toen: gewoon vergeten dat ding op STBY te zetten!
Dat is alles, later bij crossing Rotterdam CTR kwam ik daar achter. Stom, maar die dingetjes gebeuren wel eens (bij mij althans :rolleyes:).

Mijn opmerking was dan ook daarom gemaakt omdat AMS Info niets heeft gezegd over het kwaken toen ik langs de kust vloog.
Dus óf ze lopen op de zaken vooruit óf ik was geen pain-in-the-ass voor ze op dat moment. BTW, natuurlijk heb ik me tijdig bij ze aangemeld voor Flight Information Services, zoals gewoonlijk.

Leermoment? Natuurlijk, maar elke vlucht is voor mij een leermoment.

Greetz.:biertje:
 
kijk vergeten kan inderdaad. maar in je eerdere bericht leek het net alsof hem xpress aan had laten staan. dat klonk een beetje raar.

@great balls of fire

Ook in de Ga zie je nu steeds meer glass cockpits en ook vaker een tcas aan boord van een kleine kist. als iedereen gewoon zijn TP aan zet bij oplijnen (wat een kleine moeite is toch?) wordt het langzaam in nederland net ietsje veiliger.
Niet dat die apparatuur je ervan moet weerhouden om goed je ogen open te houden. je bent immers VFR. maar als ik door laagstaande zon net die en kist mist die me van voren nadert. en ik dan wel een piepje in mijn oor krijg en een melding op mijn scherm... zeg ik daar geen nee tegen.

De enige reden die ik kan bendenken dat veel GA niet zijn TP aan wil doen, is dat ze dan mischien ergens mee bezig zijn, waar ze niet bezig mee zouden moeten zijn.
 
Last edited:
Ok, ja uit de post kwam het op mij over dat je hem bewust aan had gelaten, vergeten kan altijd, ben ik zelf ook erg goed in!
 
Kan ook wel lastig zijn met zo'n nieuwe transponder die automatisch op ALT springt bij take-off, niet verkeerd natuurlijk, maar je kan het makkelijk vergeten als je vanaf bijv. EHHV (wat in de TMA ligt) vertrekt.
 
Kan ook wel lastig zijn met zo'n nieuwe transponder die automatisch op ALT springt bij take-off, niet verkeerd natuurlijk, maar je kan het makkelijk vergeten als je vanaf bijv. EHHV (wat in de TMA ligt) vertrekt.

GBOF heeft wel gelijk, het ligt inderdaad daaronder, maar je punt snap ik wel.
Trouwens leuke nickname, ik leg installaties aan in vliegtuigen, gebruik die dingen dus te pas en te onpas (hoewel een CB, nee geen meteo, eigenlijk nooit te onpas kan worden aangebracht)
 
Ja goed, het ligt in het gebied waar de SPL TMA 4 (& 1 waar ik dan meestal onder vlieg) klasse A boven ligt/hangt, daaronder G. U snapt 'm waarschijnlijk wel...

Nu nog een leuk plaatje van een circuitbreaker :biertje:.
 
Nu nog een leuk plaatje van een circuitbreaker

At Your Service ;)

circuitbreakernormal.jpg
 
Back
Top