EPST OXFORD vs. EPST DANFLY vs. FTE

EPST OXFORD vs. EPST DANFLY vs. FTE


  • Total voters
    48
  • Poll closed .
Ik wil graag even reageren op het leeftijden en de aanname van maatschappijen. Alle airlines waarmee EPST contact heeft nemen aan tot 35 jaar, daarom is de max leeftijd voor het Denemarken programma 33 jaar. Het schijnt in andere landen niet raar te zijn om op een latere leeftijd te beginnen vanwege het ontbreken van financieringsregeling. Verder gaan idd europese regels veranderen, er mag niet meer op leeftijd gediscrimineerd worden.

Wat niet wil zeggen dat het in de praktijk niet meer gebeurd.
 
En dan nu eindelijk een reactie van iemand die ook daadwerkelijk in Denemarken vertoeft. Normaal reageer ik niet op airwork maar maak bij deze een uitzondering...
Hoi Teunemanski,

Bedankt voor je heldere uitleg! Zelf heb ik eigenlijk al gekozen voor Denemarken, maar jouw verhaal maakt me extra enthousiast! Omdat ik ook al wat ouder ben (bijna 29) en al een behoorlijke studieschuld heb opgebouwd, is het wel fijn dat het bedrag dat je van de ABN moet lenen bij de FO-opleiding niet zo hoog is als bij het EP-program.
Nu nog "even" afstuderen en dan op naar Vojens!

Oh ja nog een vraagje: wordt er op die luchtmachtbasis in het weekend toevallig ook aan zweefvliegen gedaan??
 
Voorlichtingsavond

Voorlichtingsavond

Nee, was daar in het najaar van 2007. Heb 10 januari de herkansing van fase 3 gedaan.
 
Oh ja nog een vraagje: wordt er op die luchtmachtbasis in het weekend toevallig ook aan zweefvliegen gedaan??

Ja er zit een zweefclub op de basis. Een aantal EPST jongens die er al zitten, zitten er al aan te denken om daar te gaan zweefvliegen.

Ik hoop eind dit jaar ook naar Denemarken te gaan en om mijn hobby daar af en toe te kunnen uitoefenen lijkt me wel erg leuk en ontspanend tussen het leren door.
 
Last edited:
Hoe kan het dat zoveel mensen oxford opteren boven danfly in de poll ? het is 37 000 euro verschil voor dezelfde brevetten ... zelfde begeleiding ..
 
Heeft iemand een idee waar ik beeldmateriaal van de accomodaties in Vojens kan vinden? En ervaringen van epst-studenten die nu in Denemarken zitten wordt zeer op prijs gesteld! :)
 
Hoe kan het dat zoveel mensen oxford opteren boven danfly in de poll ? het is 37 000 euro verschil voor dezelfde brevetten ... zelfde begeleiding ..

Simpel, Oxford heeft zichzelf al bewezen, Vojens nog niet, daar zijn de eerste klassen nu pas aan het vliegen maar er is nog niemand afgestudeerd. En ook al zijn de boeken en de opzet van de lessen hetzelfde dat er een verschil is blijft een feit.

Maatschappijen weten Oxford te vinden. Nog even afwachten of ze ook weten waar Vojens ligt.
 
Last edited:
Wat ik me afvraag is vooral het verschil na de opleiding. Zijn de mogelijkheden tot solliciteren bij Engelse maatschappijen vooral mogelijk gemaakt vanwege de ervaringen die zij al hebben bij Oxford ("OAA is one of the largest and best known Flight Training Schools in the world") of (ook) door EPST? Krijgen alle Danfly studenten dus na hun opleiding exact dezelfde selectie kansen in de UK als de Oxford mensen? Kan me voorstellen dat de meeste onder ons liever een shot willen nemen op een baan bij de BA dochters of FlyBe dan bij de LOT of Lithuanian Airlines...
 
Als je het mij vraagt is een groot voordeel van EPST dat zij bekend zijn (en 'geaccepteerd' worden) bij Nederlandse maatschappijen. Denk bijv. aan het KLM traject, wat niet open staat voor studenten rechtstreeks van Oxford...
 
Impressie van Danly

Impressie van Danly

Hallo iedereen,

Ik zal deze week wat foto's maken van de faciliteiten op de basis (kamers, woongebouw, mess en de school + vliegtuigen). Ik probeer ze hier dan zo snel mogelijk te plaatsen.

Bij deze alvast het eten dat we nu iedere dag krijgen. We kregen eerst eten op het vliegveld, maar sinds deze week eten we op de basis. Niet slecht he!

Groet flexman
 

Attachments

  • eten 02-04-2008.jpg
    eten 02-04-2008.jpg
    89.6 KB · Views: 0
Ziet er goed uit, hoorde van iemand die er ook zit dat het er inderdaad flink op vooruit is gegaan qua eten. Ziet er niet ui dat ik me dus zorgen hoef te maken over mijn strakke figuurtje als ik naar Vojens ga;)

@ Flexman
Als je die foto´s hier zou kunnen zetten zou ik dat erg waarderen.
 
Website Danfly

Website Danfly

Hallo iedereen!

Ik had beloofd wat foto's hier te plaatsen mbt de facilliteiten hier bij Danfly.

Nu zie ik dat ze de website hebben geupdate...

Hier de link: http://www.danfly-aviation.dk/df_pilotGB/gbpilotintro.html

Kijk dan onder het kopje Flight Academy.
Ze hebben mijn foto van het eten zelfs gebruikt hahaha.

Als je nog vragen hebt zie ik ze hier wel staan.

Greets flexman
 
Kijk dat geeft gelijk veel meer duidelijkheid.

Kennelijk heeft Dick Verburg mijn (onderbouwde) opmerkingen over de Danfly website doorgegeven aan zijn Deense partners :grijns:
 
ik heb nu horen zeggen (uit betrouwbare bron) dat epst zijn opleiding zo hoog Laat raten..

dat het uiteindelijk een verlies operatie is waarbij je de hoge kosten niet kan terugbetalen.
 
Back
Top