EPST OXFORD vs. EPST DANFLY vs. FTE

EPST OXFORD vs. EPST DANFLY vs. FTE


  • Total voters
    48
  • Poll closed .
zowel ik als skywalker zijn enorm overtuigd over de kwaliteiten van deze opleiding. al moet ik bevestigen dat het moeilijk is om te weten welke informatie relevant is en dewelke niet. Maar Dhr. Verburg is duidelijk een betrouwbare bron die sterke argumenten naar voor kan brengen. En dat kan je volgens mij enkel als je heel sterk in je schoenen staat.

Over FTE, deze opleiding kan blijkbaar niet dezelfde referenties op tafel leggen in de benelux als bijv. Epst [FTE is een v(r)aagteken, EPST een zekerheid]. En wat is het belangrijkst ? Een job vinden later en die later dan ook goed doen. Dus de kwaliteit moet voorrang krijgen. en ik vind het fantastisch hoe epst erin geslaagd is zulke opleiding te kunnen aanbieden EN zulke interessante prijs heeft kunnen organiseren.

Bedankt iedereen voor uw reacties op deze topic. Mij heeft ze alles nog duidelijker gemaakt en elk vraagteken weggenomen.

Nogmaals vele groeten uit Oost-vlaanderen

(e-mail : vasmann@skynet.be)
 
Het is geen "slapende" F16 basis, maar een volledige actieve F16 basis met alle daarbij behoorende voordelen.

En nadelen, op sommige momenten (als je aan het studeren bent) kan zo een F16 die opstijgt toch verdomt storend zijn, niet?

Vraagje voor Verburg: als ik in april mijn application instuur (ben wel pas in juni afgestudeerd met een ASO-getuigschrift), wanneer zouden selecties dan beginnen en wanneer zou ik dan aan de opleiding beginnen (Denemarken) als alles goed gaat tijdens de selecties?
 
rmoller;143066]En nadelen, op sommige momenten (als je aan het studeren bent) kan zo een F16 die opstijgt toch verdomt storend zijn, niet?

Als je dit als storend ervaart, moet je misschien een ander beroep uitzoeken...
 
rmoller;143066]En nadelen, op sommige momenten (als je aan het studeren bent) kan zo een F16 die opstijgt toch verdomt storend zijn, niet?

Als je dit als storend ervaart, moet je misschien een ander beroep uitzoeken...

Een voordeel is als je aan het studeren bent je af en toe zo'n stoere F-16 mag zien langs razen!
 
rmoller;143066]

Als je dit als storend ervaart, moet je misschien een ander beroep uitzoeken...

dit vind ik nu eens een flauw argument, ik denk ook niet dat een bouwvakker graag de drilboor hoort boren om 5u snachts (als hij probeert te slapen) als zijn bouwvakker maatjes op een nachtmissie zijn....
Maar het is niet omdat hij de drilboor op dat moment haat omdat het hem wakker houdt dat hij daarom de volgende dag niet met plezier zijn drilboor weer bemant...

;)
 
Overigens moet ik wel zeggen dat de website van Danfly (niet die van epst) erg slecht is.

Ik twijfel al lang niet meer aan de opleiding an sich maar voor een organisatie die zich professioneel wil profileren mag je toch meer verwachten dan een website met heel weinig informatie (er is echt niks te vinden over verblijven e.d.) en daarnaast bevat de site ook nog eens heel veel spel en grammatica fouten.

Een website is toch vaak de eerste kennismaking met een dergelijke organisatie en op deze manier schrik je potentiele klanten gewoon af doordat ze niet echt serieus overkomen omdat ze kennelijk niet echt hebben nagedacht over de inhoud en de functie van de website of de impact ervan onderschatten. In deze tijden gaat een aspirant student eerst naar een website voordat ie gaat bellen of naar een info avond gaat .

Dus nogmaals, ik heb niks negatiefs over de opleiding zelf maar meneer Verburg als u dit leest, misschien een handige tip om door te geven aan uw Deense partners. Levert je zo een paar extra aanmeldingen per jaar op.
 
Ik ben het met je eens dat een goede website een mooi visitekaartje is, maar persoonlijk laat ik mijn keuze niet bepalen door de kwaliteit van de website. Veel goede bedrijven hebben een beroerde website, omdat ze die niet laten maken door een professional maar door een zoontje van de baas of zo die beweert websites te kunnen bouwen.
 
Heren, het is zeer interessant om dit te lezen gezien de EPST bij mij zeer hoog al dan niet boven aan op het lijstje staat. Na het lezen van dit topic is mijn mening toch wel veranderd. Ik was eerst 100% gericht op oxford maar nu lijkt mij de opleiding in Denemakren toch interessanter.

Ik ga komende zatedag naar een ´´open dag´´ van de EPST in verband met de Ifly regeling. Hierbij gaat deheer Verburg een welkomswoordje houden. Het lijkt mij dat er daar op volgend de mogelijkheid is om vragen te stellen. Gezien ik menegeen hier met vragen zie voor meneer Verburg wil ik voorstellen om deze aan mij door te geven, zodat ik deze aan meneer Verburg kan voorleggen. Als jullie mij deze vragen in een persoonlijk bericht of via email willen doorgeven ga ik voor een antwoord proberen te zorgen.
 
Ja ok dat is misschien ook een beetje gecharcheerd. Maar als ik de foto´s naast elkaar leg dan wint Oxford het toch qua ´luxe´ ;)

Luxe? Welke luxe zie jij die ik niet zie?

Ik moet er wel bij zeggen dat de kamers die de EPST-ers krijgen er wat gelikter uitzien dan die van mij.
 
Ik geloof dat Dick verburg dat zaterdag had vertelt met de ifly regeling.
Iemand achteraan vroeg:'' hoe zat dat dan met Danfly?''
was jij dat kaasman:p

ieder voordeel heeft zijn nadeel en andersom, neem je Danfly dan zul je eerder bij de Oost-europeese airlines worden aangenomen en bij Oxford zul je meer in de westerse Airlines komen.
Zo iets zei Dick Verburg.
 
Last edited:
wat firekiddo en kaasman zeiden klopt, ik zat er ook bij ;).

alhoewel hij het niet letterlijk zei, kwam het er ongeveer wel op neer.
 
EPST Denemarken

EPST Denemarken

Voor de duidelijkheid:
• Iedere afgestudeerde van het EPST First Officer (Denemarken) programma kan bij iedere airline aangenomen worden (moet wel door de selectie komen en aan de airline voorwarden van leeftijd enz voldoen).
• Alhoewel het traject oorspronkelijk bedoeld was voor Centraal Europese studenten, om een kostefficiënte opleiding aan te bieden is het niet juist dat EPST FO afgestudeerden uitsluitend bij airlines uit deze regio kunnen vliegen. Iedereen is welkom in Nederland (als je de taal spreekt), de UK, Duitsland, enz. en de limieten zijn de toegangsregelingen van de luchtvaartmaatschappij.
• Nu er vanaf 1/2/2008 een volledige financiering is voor deze opleiding is het niet onmogelijk dat dit de primaire EPST opleiding zal worden.
• Alle EPST leerlingen zijn vrij om te kiezen. EPST heeft geen belang in de keuze aangezien beide opleidingen het door EPST gewenste resultaat leveren.
• Het prijs verschil komt voornamelijk door de lokale steun om de burgerluchtvaart op deze F16 basis sterk uit te breiden (zoiets als Twente was). Er moet lucht-taxi operatie komen enz. De gebouwen, grond, hangaar enz zijn daarom door de lokale overheid gesubsidieerd hetgeen de kosten van de opleiding (in de eerst komende jaren) ten goede komt. Waarom zouden wij iets aanbieden wat we zelf niet moeten betalen?
• Wij verwachten nog wel een prijsverhoging te moeten doorvoeren vanaf 1/1/2009.
Iedereen die meer wil weten over dit onderwerp kan ons een E-mail sturen of naar onze presentatieavond komen. Er wordt door mij niet verder gereageerd op dit onderwerp op dit forum.
Dick Verburg
 
Heel helder verhaal als ik dat zo lees. Op die manier kan ik me inderdaad voorstellen dat in de toekomst meer mensen van Denemarken kiezen ipv Oxford gezien het verschil aan kosten.

Beetje off topic maar:
en de limieten zijn de toegangsregelingen van de luchtvaartmaatschappij.

Weet iemand of deze limieten erg verschillen. Zijn er bijv. airlines met een maximum leeftijdsgrens? Hoorde ooit dat Transavia alleen mensen onder de 25 aanneemt? Is dat nou zo want officeel mag dat toch niet van Brussel?

En kijken ze bijv ook naar je schooldiploma´s of alleen naar je resultaten van je ATPL studie? Hoe erg verschillen airlines daarin?
 
En dan nu eindelijk een reactie van iemand die ook daadwerkelijk in Denemarken vertoeft.
Normaal reageer ik niet op airwork maar maak bij deze een uitzondering.

Eerst mijn uitleg waarom ik voor Dan-fly in Denemarken gekozen heb. Aangezien ik al wat meer op leeftijd ben en thuis een vrouw en kind heb is Denemarken voor mij de uitkomst. Als je goede resultaten behaald en je hebt een weekend over is er een mogelijkheid om naar huis te rijden. Ik doe daar persoonlijk ruim zes uur over. Vanuit Engeland (of je moet vliegen) is dit geen optie. Daarnaast maak je je vlieguren ook in Denemarken inplaats van Amerika. Dus wederom dichterbij huis.
En dan natuurlijk het prijsverschil. Voor het geld wat je in via EPST bij Dan-fly kwijt bent ten opzichtne van Oxford zou je bij wijze van spreken nog een Type rating kunnen halen wat je kansen op de arbeidsmarkt behoorlijk verbeteren. Maar zelfs al wil je dat niet wordt je af te sluiten lening minder fors.

Nu is het zo dat Oxford een goede naam heeft en Dan-fly zijn naam nog moet maken maar laten we eerlijk zijn iemand als Dick Verburg zal zijn goede naam niet te grabbel gooien.
Het is zo dat er natuurlijk wat opstart problemen zijn geweest maar minimaal. En zeker als ik soms hoor hoe het in andere scholen toe gaat dan is het goed geregeld.

Mijn klas (tweede van de drie nu aanwezige klassen) is hier vanaf 4 augustus 2007. We hebben over vier weken de laatste theorie examens en gaan dan over naar de praktijk. We hebben les van, naar mijn mening, heel goede instructeurs, waarvan er zelfs een de testpiloot van de deense luchtmacht is. Oftewel heel veel praktijk ervaring.

Het is wel even wennen om op een luchtmacht basis te wonen maar als je elke ochtend de straaljagers hoort opstijgen dan weet je wel weer waarvoor je al die maanden binnen zit te studeren. Daarnaast mag je hier gebruik maken van de faciliteiten op het terein zoals de mess (voor een goedkoop biertje) en een uitgebreide sportschool waar je zelfs les kan krijgen in boxen of kickboxen. Er is een grote sprortzaal waar we 's avond een potje voetballen. In Vojens zelf is niet heel veel behalve het benodigde, maar je kan goed avondje stappen in Harderslev of Kolding.

Ik ben zeer tevreden over Dan-fly en EPST tot nu toe en kan het een ieder aanraden om in ieder geval niet zomaar voor Oxford te kiezen maar ook een goede blik op Dan-fly in Denemarken te richten. En ga zeker naar een open avond/dag van EPST.
Mocht er iemand nog vragen hebben zal ik proberen deze te beantwoorden maar wat ik al zei ik heb binnenkort examens dussss....
 
Ha eindelijk een wat uitgebrieder verhaal van iemand die er zit. Zeer bruikbaar voor de afweging.

Vrouw en kind?

Wow....kan alleen maar zeggen: respect!

Dank je wel teunemanski en heel veel succes daar.
 
Back
Top