EPST OXFORD vs. EPST DANFLY vs. FTE

EPST OXFORD vs. EPST DANFLY vs. FTE


  • Total voters
    48
  • Poll closed .

Vasco Marin

New member
EPST – OXFORD Aviation Academy / Phoenix

In Oxford + Goodyear

116 000e All in


EPST – DANFLY

In Vojens (Denemarken)

79 000e All in !


FTE – JEREZ Flight Training Europe

In Jerez (Andalusie, Spanje)

104 000e All in


Wat verklaart het prijsverschil van beide EPST opleidingen ?

Is er een groot verschil que waarde als referentie tussen deze drie opleidingen ?

Heeft iemand ervaringen / aanbevelingen over FTE ?

Hoe is FTE als referentie bij luchtvaartmaatschappijen ? Is danfly een goede referentie om mee te solliciteren ?

Deze drie hebben alledrie een kredietregeling bij ABN-AMRO met garantiefonds en duren tussen 14mnd en 16mnd.
 
Nou ik ben er ook erg benieuwd naar. Ik ben vooral geïnteresseerd in het verschil tussen de beide EPST varianten. Je wordt opgeleid voor verschillende maatschappijn, maar is dit de belangrijkste reden voor het prijsverschil? Ik vraag het mij af?
 
Ik heb over Oxford Aviation Academy enkel maar positieve dingen gehoord en in mijn ogen spreekt de site voor zich.

Ik zou als ik jou was de Skills Directory gratis bestellen op hun site http://www.oxfordaviation.net/ en ook eens doorklikken naar de Seminar Open-Days en ze eens een bezoekje brengen.

Als je naar de Employment Statistics kijkt (http://www.oxfordaviation.net/employment_stats.htm) zie je dat het grootste deel van de studenten goed terecht zijn te komen.

Ik zal hopelijk binnen een paar jaar bij OAA de opleiding APP First Officer volgen :)
 
Als je naar de Employment Statistics kijkt (http://www.oxfordaviation.net/employment_stats.htm) zie je dat het grootste deel van de studenten goed terecht zijn te komen.

In 2007 zijn er 9 bij de KLM aangenomen. Weet iemand of dat diegene zijn die €10.000 voor een bridgecourse moesten betalen en dan konden solliciteren bij de KLM? Als ik mij niet vergis was dat een proef met maximaal 10 personen. Klinkt wel positief voor de EPST'ers mocht dat zo zijn.
 
In 2007 zijn er 9 bij de KLM aangenomen. Weet iemand of dat diegene zijn die €10.000 voor een bridgecourse moesten betalen en dan konden solliciteren bij de KLM? Als ik mij niet vergis was dat een proef met maximaal 10 personen. Klinkt wel positief voor de EPST'ers mocht dat zo zijn.


Allen hebben CBC gedaan en er zitten en nu nog 6 in de sollicitatieprocedure. Dat was de proef met 15 studenten. KLM was hier zeer tevreden over en alle EPST studenten (Oxford) die in 2008 klaar zijn met de opleiding (en aan de KLM aanname eisen voldoen) hebben zich al kunnen opgeven voor de CBC later dit jaar.
 
Allen hebben CBC gedaan en er zitten en nu nog 6 in de sollicitatieprocedure. Dat was de proef met 15 studenten. KLM was hier zeer tevreden over en alle EPST studenten (Oxford) die in 2008 klaar zijn met de opleiding (en aan de KLM aanname eisen voldoen) hebben zich al kunnen opgeven voor de CBC later dit jaar.

Klinkt erg positief! Zijn er nog plannen om meer EPST studenten toe te laten?
 
EPST Denemarken

EPST Denemarken

Gezien wat ik hier lees kunnen wij beter de prijs van het EPST First Officer (Denemarken) programma verhogen naar EURO 112.000,-- want blijkbaar wordt dat meer op prijs gesteld dan onze inzet om samen met deze FTO een kost effectieve oplossing voor dure trainingen aan te bieden.

Overigens gaat het wat de airlines betreft om EPST studenten en niet om Oxford of DanFly-Aviation studenten. Immers wij (EPST) doen de selectie en de AJFC (MCC plus JOC). De airlines houden EPST verantwoordelijk voor de kwaliteit van wat wij aan die airlines leveren.

Vriendelijke groet,
Dick Verburg
EPST
 
Interessante stelling mijnheer Verburg. Ik ben alleen bang dat wanneer de prijs gelijkgetrokken wordt aankomende leerlingen nog eerder zullen kiezen voor Oxford vanwege de bekende naam in luchtvaart opleidingen.
 
EPST Denemarken

EPST Denemarken

Immortal,

Zoals ik het begrepen heb zit de kern van het bericht van Dhr. Verburg , in de tweede paragraaf, het gaat immers uitsluitend om EPST en niet de opleider. De aanpak die wordt voorgesteld stel ik zeer op prijs ( kosten efficient en kwaliteits opleiding), ik ben dan ook overtuigd en zou deze aanpak aanbevelen.

B.
 
Wanneer zijn eigenlijk de eerste mensen klaar met het Denemarken traject? Als mensen uit deze groep snel aan de bak komen denk ik dat er ineens een heel stuk meer mensen geinteresseerd zijn in dit aantrekkelijk geprijsde traject. De reden dat mensen voor EPST/Oxford kiezen is denk ik bewezen succes en dit kun je ze moeilijk kwalijk nemen als het om zulke bedragen gaat.

SG
 
Immortal,

Zoals ik het begrepen heb zit de kern van het bericht van Dhr. Verburg , in de tweede paragraaf, het gaat immers uitsluitend om EPST en niet de opleider. De aanpak die wordt voorgesteld stel ik zeer op prijs ( kosten efficient en kwaliteits opleiding), ik ben dan ook overtuigd en zou deze aanpak aanbevelen.

B.

Dat klopt als je het bekijkt vanuit de kant van de airlines: EPST is EPST. Maar weten aankomend studenten dat ook? Als aankomend student zou ik kijken naar hoe de opleiding in elkaar zit. Vanuit Denemarken is nog niemand klaar, dus zeggen dat de opleiding net zo goed is (kijkend naar de aanname cijfers) is dus nog niet mogelijk. Alhoewel ik de kans groot acht dat de opleiding net zo goed is, gezien het feit dat je je MCC en JOC weer in Nederland bij EPST zelf doet.

Verder is het FO programma in beginsel ontwikkeld voor studenten uit Centraal Europa. Als je naar epst.nl surft is er ook niets te vinden over het FO programma, ga je echter naar epst.com, dan vind je ineens informatie over nog een opleiding die de EPST aanbied. Dit suggereert dat deze opleiding "minder" toegankelijk is voor mij als Nederlander. Misschien kan dat verklaren waarom zoveel mensen in deze poll kiezen voor Oxford in plaats van DanFly, maar dat is mijn nederige opinie hierop.

Immortal
 
Beste Medevliegliefhebbers,

Ik denk dat eenieder hier zoekt naar antwoorden op vragen en dat dit goed is. Het beste zou zijn dat iedere school net als Dhr. Verburg de mensen hier van antwoord zou dienen. Zo gaan geruchten en onwaarheden weg en blijft er enkel waardevolle informatie over. Naar mijn mening (die ook berust op dit forum en enkele andere sites) is de Dan-fly school de beste prijs-kwaliteitsverhouding zeker met EPST achter je. Indien de luchtvaartmaatschappijen kijken naar welke basisvliegschool je hebt gevolgd los van waar je je ATPL en dergelijke hebt gedaan (in dit geval EPST dus) dan lijkt OAT me beter. Maar Vasco Marin vertelde me dat dit project via DAN-FLY zo goedkoop kon zijn door de steun van Denemarken en de uitzonderlijke locatie waar bepaalde kosten wegvallen. En dit dus geen besparing is op de kwaliteit van de opleiding! En zoals eerder aangehaald, de EPST zou zijn naam niet riskeren voor een minderwaardig project. Men heeft een zeer goede (in mijn ogen de beste) opleidingsmogelijkheden en begeleiding, dus risico's nemen daarin zou men zeker niet doen. Ik persoonlijk ben ook enorm te vinden voor FTE omdat dit ook de volledige opleiding aanbiedt inclusief levensonderhoud en de locatie mooi is. Al valt dat zeker ook te zeggen over Phoenix dat weer mooier is. Ik las onlangs op een site dat in de UK drie opleidingen eruit springen en dat zijn OAT (zoals EPST), FTE (Jerez) en nog een (kende ik niet).

Ik zou het fantastisch vindn mochten er hier mensen zijn die mijn illusies (?) kunnen ontkrachten of een waardevolle reactie hierop kunnen geven.

Groeten uit Oost-Vlaanderen,

Skywalker
 
Beste Medevliegliefhebbers,

Ik denk dat eenieder hier zoekt naar antwoorden op vragen en dat dit goed is. Het beste zou zijn dat iedere school net als Dhr. Verburg de mensen hier van antwoord zou dienen. Zo gaan geruchten en onwaarheden weg en blijft er enkel waardevolle informatie over. Naar mijn mening (die ook berust op dit forum en enkele andere sites) is de Dan-fly school de beste prijs-kwaliteitsverhouding zeker met EPST achter je. Indien de luchtvaartmaatschappijen kijken naar welke basisvliegschool je hebt gevolgd los van waar je je ATPL en dergelijke hebt gedaan (in dit geval EPST dus) dan lijkt OAT me beter. Maar Vasco Marin vertelde me dat dit project via DAN-FLY zo goedkoop kon zijn door de steun van Denemarken en de uitzonderlijke locatie waar bepaalde kosten wegvallen. En dit dus geen besparing is op de kwaliteit van de opleiding! En zoals eerder aangehaald, de EPST zou zijn naam niet riskeren voor een minderwaardig project. Men heeft een zeer goede (in mijn ogen de beste) opleidingsmogelijkheden en begeleiding, dus risico's nemen daarin zou men zeker niet doen. Ik persoonlijk ben ook enorm te vinden voor FTE omdat dit ook de volledige opleiding aanbiedt inclusief levensonderhoud en de locatie mooi is. Al valt dat zeker ook te zeggen over Phoenix dat weer mooier is. Ik las onlangs op een site dat in de UK drie opleidingen eruit springen en dat zijn OAT (zoals EPST), FTE (Jerez) en nog een (kende ik niet).

Ik zou het fantastisch vindn mochten er hier mensen zijn die mijn illusies (?) kunnen ontkrachten of een waardevolle reactie hierop kunnen geven.

Groeten uit Oost-Vlaanderen,

Skywalker

Skywalker,

Aangaande FTE. Locatie is inderdaad erg mooi, alhoewel het mooi meegenomen is gaat het mij echter nog steeds om de kwaliteit van de opleiding. Kan zelf geen uitspraken doen over OAT/EPST dus dat zou je aan andere mensen moeten vragen maar ben zelf erg te spreken over de kwaliteit die FTE biedt.

Zal vast ook zo zijn bij Oxford maar in feite wordt hier alles uit handen genomen zodat je je volledig kan richten op je studie. Niveau van instructeurs is goed, en nemen goed de tijd om je dingen uit te leggen. Ook buiten lestijden om en van wat ik heb gehoord soms ook in het weekend of 's avonds mocht je echt meer instructie nodig hebben.

Ook buiten de lessen om is er genoeg te doen. op de campus (Bar, zwembad, voetbal, tennis, etc). Jerez centrum zelf is ongeveer 10-15 minuten. En bijkomend voordeel is dat dingen hier spot goedkoop zijn. Taxi's , bussen, drank etc. Denk dat je je daar nogal snel op kunt verkijken, aangezien je 97k betaalt (en 5k als je via ABN Amro wilt lenen), scheelt dus over de lange termijn denk ik wel meer in je portemonnee dan wanneer je in Engeland je opleiding zou doen.

Hoop dat dit je een beetje een indruk geeft over FTE. Als je nog meer wilt weten PM maar.
 
Gezien wat ik hier lees kunnen wij beter de prijs van het EPST First Officer (Denemarken) programma verhogen naar EURO 112.000,-- want blijkbaar wordt dat meer op prijs gesteld dan onze inzet om samen met deze FTO een kost effectieve oplossing voor dure trainingen aan te bieden.

Overigens gaat het wat de airlines betreft om EPST studenten en niet om Oxford of DanFly-Aviation studenten. Immers wij (EPST) doen de selectie en de AJFC (MCC plus JOC). De airlines houden EPST verantwoordelijk voor de kwaliteit van wat wij aan die airlines leveren.

Vriendelijke groet,
Dick Verburg
EPST


Beste Dick,

Kun je me vertellen waarom het niet mogelijk is enkel het praktische deel van de opleiding in Denemarken te volgen wanneer men reeds in het bezit is van een PPL brevet en de ATPL theorie opleiding succesvol afgerond heeft?
Ik vind het First Officer Program in Denemarken namelijk erg interessant, maar ik zou graag enkel het praktische deel van de opleiding daar willen volgen. De theorie en bijbehorende examens zijn toch gelijk? Dan zou het toch niet uit mogen maken of dat nu in Denemarken afgelegd wordt of in Nederland?
Graag een reactie, alvast bedankt.

Groet,
PH-FLY
 
@ Basic Six en Skywalker87, jullie zijn allebei nieuw op dit forum en reageren met jullie allereerste bericht op dit onderwerp. Misschien is een kleine introductie handig.
 
Als aankomend student zou ik kijken naar hoe de opleiding in elkaar zit. Vanuit Denemarken is nog niemand klaar, dus zeggen dat de opleiding net zo goed is (kijkend naar de aanname cijfers) is dus nog niet mogelijk. Alhoewel ik de kans groot acht dat de opleiding net zo goed is, gezien het feit dat je je MCC en JOC weer in Nederland bij EPST zelf doet.

Het verschil qua geld wordt ook gedeeltelijk verklaard door de faciliteiten heb ik begrepen. In Oxford zit je simpelweg wat luxer en dat kost ook geld. In Denemarken zit je op een oude/slapende luchtmachtbasis in the middle of nowhere met minder faciliteiten dan in Oxford.
Big diff, ik hoef geen pub om de hoek want je moet toch leren leren leren.

Ik weet dat ze in Denemarken dezelfde syllabus gebruiken als in Oxford dus het materiaal is precies hetzeflde. Daarnaast is het AFJC gedeelte voor beide trajecten in Utrecht. Denk je nu echt dat EPST zijn naam gaat vergooien met een of andere crappy opleiding in Denemarken?? Lijkt me sterk nu ze net binnen zijn bij KLM. Sprak van de week een jongen die vanuit EPST naar de KLM gaat. Geloof dat ie wel zijn bridge course moets betalen. " gooi het maar op de rekening" zei hij :grijns:

Anyway, als ik kon kiezen dan was ik lekker naar Denemarken gegaan. Je kunt met de auto een keertje terug naar NL en scheelt je bijna een halve ton. Slechts een klein detail.

(en nee ik ben geen familie van Dick Verburg en heb ook geen aandelen;))
 
Het verschil qua geld wordt ook gedeeltelijk verklaard door de faciliteiten heb ik begrepen. In Oxford zit je simpelweg wat luxer en dat kost ook geld.

Big diff, ik hoef geen pub om de hoek want je moet toch leren leren leren.

Haha het is niet bepaald een 5 sterren hotel waar je zit in Kidlington (Oxford), bovendien heb je daar nou ook niet echt een pub om de hoek, dus laten we die droom even uit de wereld helpen. De leraren zijn er gewoon erg goed, en Engeland is relatief gewoon duur.
Maar de kwaliteit zal in Denemarken ongetwijfeld ook prima zijn.
 
Last edited:
Haha het is niet bepaald een 5 sterren hotel waar je zit in Kidlington (Oxford),

Ja ok dat is misschien ook een beetje gecharcheerd. Maar als ik de foto´s naast elkaar leg dan wint Oxford het toch qua ´luxe´ ;)

En inderdaad, Engeland is een heel duur land oh en vergeet Phoenix niet, dat maakt het denk ik ook wel wat duurder. In Denemarken zit je voor zowel theorie als praktijk.
 
Last edited:
EPST Denemarken

EPST Denemarken

Skywalker87 said:
.... Het beste zou zijn dat iedere school net als Dhr. Verburg de mensen hier van antwoord zou dienen. .....
Skywalker

Het probleem is dat de meeste lezers een statement van een Opleidingsinstituut niet geloven en zien als marketing, en dat is waarschijnlijk ook vaak juist.

In grote lijnen is jouw bericht correct. Het is geen "slapende" F16 basis, maar een volledige actieve F16 basis met alle daarbij behoorende voordelen.

Het beste is dat iemand die hier meer over zou willen weten naar onze presentatie avonden komt (zie onze site voor inschrijving) en daar wordt alles in detail uitgelegd en zijn alle vragen publiekelijk mogelijk.

Vr.gr.
Dick Verburg
 
Back
Top