Eenmaal als piloot aan het werk

Heerlijke discussie!

Nog ff wat olie op het vuur gooien: stel je vliegt naar Kuwait o.id., en je krijgt de clearance: 'XXX123, cleared to land runway XX, inshallah'.

En dan?

@KL: Helaas was ik broodnuchter, het is hier 8 uur later...
 
Zo, dr gebeurt wel een hoop daar op de nachtstop Maastricht, Eindhoven en Groningen tegenwoordig Iz, nodig mij volgende keer ook ff uit!:p:
 
Inshallah = als God het wil.

Nieuwe Airwork borrel locatie in Maastricht?

gr

Q-Nimbus (voor de 2e keer zondag vrij dit kalenderjaar)
 
Heerlijke discussie!

Nog ff wat olie op het vuur gooien: stel je vliegt naar Kuwait o.id., en je krijgt de clearance: 'XXX123, cleared to land runway XX, inshallah'.

En dan?

Als je om een shortcut vraagt is het ook inshallah, gebeurd dan nooit. Ik hoop dus altijd dat ie welwillend is dat ik wel kan landen en er geen kameel op de baan staat ;)
 
Ik denk dat je jezelf de volgende vraag moet stellen. Ben je een slechtere Christen als je wel op zondag gaat werken?

Kleine verhaaltje:
Toen ik laatst een moslim vroeg hoe dat zat met vijf keer bidden per dag en of ie het kon combineren met z'n werk zei hij: "mijn baas ziet me aankomen. Het feit dat ik niet vijf keer per dag bid, maakt me geen slechte moslim, dat maakt me een hard werkende moslim".

Ik denk dat daar de essentie van het verhaal in zit...

In weze is dit nog de beste reply uit deze thread. Mooi verhaal, Beer!

Ik ben zelf compleet atheïstisch, maar kan natuurlijk wel begrijpen waar je vandaan komt, Rubeng90. Het antwoord is simpel: als jij zo'n harde werker bent dat jij zelfs op zondag nog je vak moet uit oefenen, zou Hij jou doordoor "slechter" of minder eerbiedig vinden? Ik denk dat het alleen maar aantoont dat je een doorzetter bent die leeft volgens Zijn Weg en volledige respect heeft voor Zijn overtuigingen en je ding voor de medemens wilt doen. Denk hier goed over na! Ik zou het zowieso er met jou kerkleider over hebben of hier op een andere manier je invulling in vinden.

Ik heb zelf trouwens geen enkele ervaring met de burgerluchtvaart (begin 21 april op de KMA voor de RNLAF), dus kan je in dat aspect weinig bijstaan.

Succes in ieder geval met je eventuele sollicitatie en vergeet nooit dat je je dromen moet naleven. Jouw Heer heeft je dromen gegeven niet om ze te negeren, maar om er iets mee te doen. Als je vliegaanleg hebt (dus een baan kan krijgen in de burgerluchtvaart) heeft dit zo moeten zijn.

Groeten!
 
Back
Top