2D en de 3D test

Falcon16

New member
Hoe moeilijk is de 2D en de 3D test waarbjij, is er misschien een mogelijkheid om dat voor te bereiden en hoe gaat die test precies??
 
Hoe moeilijk is de 2D en de 3D test waarbjij, is er misschien een mogelijkheid om dat voor te bereiden en hoe gaat die test precies??

Als er iéts is wat er al honderdduizendkeer beanwoord is, is het dat wel. Gebruik de zoekfunctie eens ;)
 
Hoe moeilijk is de 2D en de 3D test waarbjij, is er misschien een mogelijkheid om dat voor te bereiden en hoe gaat die test precies??

Daar zijn al vele discussies over gevoerd...

Om het samen te vatten:

Het is een AANLEGtest. Kortom, heb je geen aanleg, dan haal je hem niet.
Heb je wel aanleg, dan is het te doen.

Volgens sommigen kun je je natuurlijke vaardigheden wat helpen door bijvoorbeeld te jongleren, drummen of iets anders waarbij hand/voet coordinatie belangrijk is.

Anderen vinden dat je er niet voor kunt oefenen.

Mijn persoonlijke ervaring is dat het prima te doen is, als je een beetje vaardig bent in hand en voetcoordinatie. Ik heb niet echt geoefend, en had volgens de testleidster een hoge score.

Volgens de luchtmacht zelf zijn het testen die je (als je geschikt bent) zonder voorkennis of oefenen haalt. Maak je niet teveel zorgen, ga er relaxed heen, slaap vantevoren goed en concentreer je. Heb je het? Dan haal je het. Heb je het niet? Dan kun je maar beter zo vroeg mogelijk afvallen.

Succes!
 
Gelijk afvallen of alle testen maken

Gelijk afvallen of alle testen maken

Daar zijn al vele discussies over gevoerd...

Om het samen te vatten:

Het is een AANLEGtest. Kortom, heb je geen aanleg, dan haal je hem niet.
Heb je wel aanleg, dan is het te doen.

Volgens sommigen kun je je natuurlijke vaardigheden wat helpen door bijvoorbeeld te jongleren, drummen of iets anders waarbij hand/voet coordinatie belangrijk is.

Anderen vinden dat je er niet voor kunt oefenen.

Mijn persoonlijke ervaring is dat het prima te doen is, als je een beetje vaardig bent in hand en voetcoordinatie. Ik heb niet echt geoefend, en had volgens de testleidster een hoge score.

Volgens de luchtmacht zelf zijn het testen die je (als je geschikt bent) zonder voorkennis of oefenen haalt. Maak je niet teveel zorgen, ga er relaxed heen, slaap vantevoren goed en concentreer je. Heb je het? Dan haal je het. Heb je het niet? Dan kun je maar beter zo vroeg mogelijk afvallen.

Succes!


bedank voor jou tips :) maar ik vroeg me ook af of je gelijk afvalt als je nie genoeg punten heb bij elk testjes, of moet je eerst alle testjes maken om je uiteindelijke uitslag te weten
 
bedank voor jou tips :) maar ik vroeg me ook af of je gelijk afvalt als je nie genoeg punten heb bij elk testjes, of moet je eerst alle testjes maken om je uiteindelijke uitslag te weten

Je kunt pas afvallen na alle testjes.
 
Hey, ik had vandag PO1 en ik had helaas niet gehaald.

Ik kwam tekort punten aan mn linkerbeen, ik had daar een 4 voor en moest minimaal en 5 hebben.

Naar mijn mening is het echt te oefenen, want ruimtelijk inzicht en luistervaardigheid had ik ook wel vor geoefend en scoorde wel een van de beste daarvan.
Maar voor 3D test had ik nog nooit geoefend, wel een beetje nagedacht hoe de test zou zijn.

Dus op zich is het wel te oefenen, alleen moet ik voor de volgende keer wel 7 7 7 punten minimaal staan voor mn l.- r. been en mn rechterhand.

Dus ik vroeg me af of jullie een site kennen waar je 3D hand- voet- oog coördinatie kunt oefenen, want ik hou pas op als ik ben gezak bij de GVSS, want dan is het echt OVER!!! :p
 
PS.

Voor diegene die ook is gezak voor PO1, laat die ervaring maar ook een test zijn of je je dromen opgeeft voor paar nuttelose testjes, want ik geef pas op als ik de GVSS niet heb gehaald, want dan staat het gewoon vast dat ik NIET KAN VLIEGEN :p
 
Iedereen kan vliegen! Je kunt zelfs een aap leren vliegen. Bij de KLu gaat het erom of je van vliegen je tweede natuur kunt maken. De missie is je taak en vliegen is het middel waarmee je de missie uitvoert.

Om jouw vraag betreffende 2d en 3d test te beantwoorden:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=3897&highlight=oog+co%F6rdinatie

@Falcon16, probeer de volgende keer je bericht te editen ipv een nieuwe te posten. Dat het programma anders is kan ik je niet vertellen, ik heb niet gebruikt. Je vroeg of er een manier was, ik wees je de weg naar de topic waar ze er iets over vertellen ;-).
 
Last edited:
Ja ik bedoel er gewoon mee, dat wanneer de GVSS het niet wordt, dat het dan gewoon over is met de Luchtmacht.
 
Echt , ik vind het nu al spannend, woensdag (niet morgen) maar over een week, 9 april dus heb ik Po1. Ik ga er zeker niet vanuit dat het een eitje word, ga er gewoon me uitsterste best voor doen en hopen dat ik er door kom. @ falcon , ja je kan het misschien wel oefenen maar is dat wel de bedoeling? zoals hk zei, je kan zelfs een aap leren vliegen, maar bij de luchtmacht gaat het erom hoe snel kan jij dat vliegen leren. Als jij nu donders hard gaat oefenen voor de po1 en je haalt hem zak je misschien als nog voor de gvss.(misschien ook niett), Het moet in je bloed zitten. Hiermee wil ik niet zeggen dat je het niet nog eens moet gaan proberen, maar ik zelf denk dat het ook uit jezelf moet komen, niet door keihard oefenen want anders val je later alsnog door de mand.
 
ook ik ben vandaag afgevallen op po1 :passed:
was erg hard want had voor beide pedalen een 9 en een 4 voor joystick.
zelf vind ik ook dat het goed te oefenen is mja zelf ga ik het niet meer opnieuw proberen.... (iig komende 2 jaar niet)
succes iedereen die deze test nog moet doen en denk om je joystick :grijns:
 
ook ik ben vandaag afgevallen op po1 :passed:
was erg hard want had voor beide pedalen een 9 en een 4 voor joystick.
zelf vind ik ook dat het goed te oefenen is mja zelf ga ik het niet meer opnieuw proberen.... (iig komende 2 jaar niet)
succes iedereen die deze test nog moet doen en denk om je joystick :grijns:

Kan je wat vertellen wat er moeilijk aan was? En hoe kwam het dat je het zo goed had gedaan met de pedalen? Gaven ze nog commentaar?
 
ik deed po1 voor de tweede keer, maar of dat veel scheelde weet ik niet. wel had ik van te voren geoefend... en ja ze vonden het erg zuur voor mij, omdat ik de eerste keer juist op één van de pedalen was afgekeurd. Dus ik heb me daar gewoon te veel op gefocust.
 
Hey Butterfly!

Wat jammer!! De vorige keer zat je een beetje in dezelfde periode als ik! Maar ja ik ben inmiddels ook alweer een tijdje geleden ontkoppeld!

Wat ga je nu doen? En ga je het over 2 jaar nog een keer proberen? Hangt er denk ik beetje vanaf hoe oud je bent lijkt me!

Succes in ieder geval met wat je gaat doen!

Groetjesssss!
 
Hé Airbabe,

bedankt voor je reactie! Was sowieso al bezig met selectie voor Landmacht dus ga daar nu zeker vol voor. Ben 18 dus heb nog een heel leven voor me :D Hangt er een beetj van af hoe en wat ik daar ga doen.. wanneer ik eerst 2,5 jaar voor soldaat ga kan ik het altijd daarna nog keer proberen!! jij ook je plek gevonden?
 
oow, das zkr wel mooi! Dus je kunt in ieder geval lekker aan de slag als alles goed gaat!

Ik ben nog aant studeren! Nog 2 jaartjes en dan ga ik ook weer solliciteren bij de KLu, maar dan voor een andere functie! De vooruitzichten daarop zijn wel goed, dus ik ga er voor 100% voor!
 
Slecht nieuws, Butterfly! :(

Leuk om te horen dat je in ieder geval wel verder wil gaan binnen defensie. Ga je voor officier Landmacht? Dan zie ik je met wat geluk wel op de KMA! Aan de andere ontkoppelden, veel succes met jullie volgende avontuurlijke baan/opleiding! Officier Vlieger is lang niet het enige leuke/spannende out there. Iemand nog plannen om op een andere manier het vliegbrevet binnen te halen, PPL of burgerluchtvaart? Veel succes in ieder geval!

Voor welke functie wil jij straks gaan, Airbabe?

Groeten!
 
Last edited:
Ja in eerste instantie ga ik voor OFF CAV, maar wanneer ik cluster nog niet haal of te licht ben ga ik waarschijnlijk eerst voor soldaat en dan later alsnog een keer proberen, voordeel daarvan is dat je al wat ervaring hebt.
En wie weet tot de KMA dan ;)
 
Back
Top