Auto Importeren USA

Count Blah

New member
CB heeft een vraagje voor de mensen die hier ervaring mee hebben of dit zelf al gedaan hebben. Nu de $ op een alltime low staat is het misschien wel interessant om ipv een auto uit Duitsland te halen eentje uit de States te halen.

Op het moment rijd ik in een poolse winkelwagen, dus tijd voor wat anders. Vraag is alleen wat komt er aan extra kosten bij.


Zover ik weet is dat:

1) Invoerrechten (geen idee hoeveel % dat is en over welk bedrag)
2) BPM, uit te vinden met catloguswaarde en leeftijd v.d. auto.
3) 19% BTW over aanschafprijs, aangezien de auto buiten de EU komt.
4) Verschepen per container, +/- $1500,-
5) Kosten RDW, keuring en kentekenplaten.


Ben je er dan? En moet je voor een auto die niet in Europa standaard bij de dealers te verkrijgen is een typegoedkeuring doen, is dit te zien op een website of van het betreffende type al een keuring is gedaan?

Alvast bedankt
 
10% invoerrechten en 19%BTW over het totaalbedrag van de zgn. 'douanewaarde'. Voor de rest heb je de kosten aardig opgesomd.

Als je een auto wil kopen die nooit in nederland bij de dealers te koop is geweest gaan ze kijken naar een vergelijkbare auto die wél in nederland te koop is geweest (voor BPM bepaling). Verder moet je dan een complete technische keuring moeten laten doen (hoeveel dit kost heb ik geen idee van), hij moet namelijk wel voldoen aan de europese (of nederlandse) eisen en het kan dus zijn dat je bepaalde onderdelen moet laten vervangen was logischerwijs ook weer (veel) geld kost.. Al met al kan het wel een tijdje duren voordat je er eindelijk in kan rijden!
 
Ja het is inderdaad een aardige weg die je moet bewandelen, dat geloof ik best. De auto die ik wil kopen zijn uiteraard ook wel te koop bij de usa import dealers, maar als je de prijzen daarvan ziet schrik je behoorlijk, en meestal zijn dit ook nieuwe auto's van dit jaar.

Ik weet dat er wel al een aantal van rondrijden in Nederland, vandaar dus even weten of je genoeg hebt aan een standaard RDW keuring of alsnog dus een typegoedkeuring moet doen.
 
Thanks WvdB,

qoute van de site:

U voert een voertuig in die niet eerder is geregistreerd in een EU-lidstaat of in een EVA-land (Europese Vrijhandels Associatie) en die niet als verhuisboedel wordt aangemerkt. In dat geval kunt u daarmee bij de RDW terecht voor een individuele toelatingskeuring.

altijd dus een toelatingskeuring als de desbetreffende auto niet in de EU geregistreerdis geweest. Als ik het goed begrijp dus ook bijv, ik noem een Honda civic, moet zo gekeurd worden ook al rijden deze standaard in NL rond.
 
CB -

Heb ooit eens een Chevy naar NL gebracht, deze 5 weken in NL rond gereden (op Amerikaanse platen :grijns: wacht nog steeds op een bonnetje van de flitsers die ik gepakt heb :grijns: ), en daarna deze weer op de boot gezet, inclusief ondergetekende, terug naar good ole Maryland. (don't ask)

Anyway, tenzij je minimaal 1 jaar in de V.S. hebt gewoond kun je een auto meenemen als verhuisboedel (dit moet je aantonen en is niet altijd even makkelijk om onder de belangsdienst uit te komen).

Gaat deze niet als verhuisboedel ingevoerd worden moet je de volle pond btw betalen. 9 van de 10 keer komt het er op neer dat ze aanslaan tot het punt waarop je net zo goed de auto in NL had kunnen kopen.

voorbeeld: instap model infinity FX 45 is zo'n 40.000 dollar hier. Daar kom een kleine 30.000 Euro aan belasting bovenop + andere aanslagen (maak geen geintje) waarop je totaal bedrag zo rond de 60.000 Euro komt... Dat kost ie als instap model ook in de Nederlandse showroom.....

Maar kom lekker hier jaartje werken? neem je 'm aan het eind van het jaar btw vrij naar NL....

Of zullen wij samen een bedrijf opzetten en auto's invoeren ? :grijns:
 
Ja dat zijn flinke bedragen zeg.

Ik zat zelf te kijken naar een infiniti G35 coupe van rond de $20.000 of lager, bouwjaar '04. Ooit eens met FlyHigh in gezeten zon bakkie, pracht ding!

Nagaan dat zon ding nu dus rond de 13500 euro is. 10% btw, bpm, keuring en shipping dacht ik zo ronde 20.000 uit te komen. Maar dat zal niet haalbaar zijn als ik het allemaal zo eens bekijk.


"FDCB: The Flying Dutchmans Car Business" klinkt wel oke :haha:
 
Weet je, zoek even contact met mevrouw Brandenberg (of burgh) die zit op RTM voor de belastingsdienst. Vraag aan haar hoeveel er precies bij komt. Vervolgens bel je het IVW op en vraag je welke aanpassingen ze willen zien voordat ze hem goedkeuren en op Nederlandse platen zetten... Nu heb je een totaal plaatje.

FD

(PS goeie keus auto trouwens!)
 
Last edited:
CB, je gaat ons toch niet vertellen dat je een Amerikaans barrel gaat importeren? Of is het een heel bijzondere auto?
 
Back
Top