Allochtonen in KLS

Vietto, niet van die lange, ingewikkelde verhalen schrijven.
We zijn vliegers en gewend aan Jeppesen kaartjes waarin in drie "Jip en Janneke-woorden" wordt uitgelegd hoe dingen in elkaar zitten.

Met andere woorden, na twee regels haken we af. :D
 
Vietto, niet van die lange, ingewikkelde verhalen schrijven.
We zijn vliegers en gewend aan Jeppesen kaartjes waarin in drie "Jip en Janneke-woorden" wordt uitgelegd hoe dingen in elkaar zitten.

Met andere woorden, na twee regels haken we af. :D

Petje af voor jou :grijns:
 
@ Flying83: Thumbs up for you!

@ plane driver: ik zeg altijd een goede voorbereiding is het halve werk. Je moet stevig in je schoenen staan wil je je mannetje staan in de vliegwereld! En dan is het zo gezegd dat SAFA niet "rijp" genoeg is. Met andere woorden hij moet nog "rijpen"... veel dingen leren in het leven, want het gaat niet altijd even makkelijk ("ik doe ff selectie hier of daar!")

Dit is niet verstand hebben in de vliegwereld, dit is verstand hebben van (algemene) zaken, en daar valt de vliegwereld ook onder.

Even weer helemaal off-topic..:
Daar ben ik het volledig mee eens.. Ik vind het alleen een beetje jammer dat er meteen gezegd wordt dat die jongen (nog) niet geschikt is voor deze baan zonder diegene persoonlijk tegengekomen te zijn/te kennen/gesproken te hebben.
@Sierra Tango: Aanvallend was het niet bedoeld, wie je bent en wat je doet/gedaan hebt weet ik niet en daarom kan ik jou ook niet inschatten. Hetzelfde wat jij ook niet kan doen na een paar posts van iemand anders.. Dat is het énige wat ik duidelijk wou maken..:kiss: zo nu weer vriendjes?;)
 
@ Plane Driver

Even weer helemaal off-topic..:
Daar ben ik het volledig mee eens.. Ik vind het alleen een beetje jammer dat er meteen gezegd wordt dat die jongen (nog) niet geschikt is voor deze baan zonder diegene persoonlijk tegengekomen te zijn/te kennen/gesproken te hebben.
@Sierra Tango: Aanvallend was het niet bedoeld, wie je bent en wat je doet/gedaan hebt weet ik niet en daarom kan ik jou ook niet inschatten. Hetzelfde wat jij ook niet kan doen na een paar posts van iemand anders.. Dat is het énige wat ik duidelijk wou maken..:kiss: zo nu weer vriendjes?;)

Ik begrijp heel goed wat je wilt zeggen. Het is idd niet aan mij, het was puur een waarneming gebaseerd op zijn reakties.

Friends 4ever ;) (kom op zeg... we laten onze vriendschap toch niet voor zo iets vallen)
 
Vietto, niet van die lange, ingewikkelde verhalen schrijven.
We zijn vliegers en gewend aan Jeppesen kaartjes waarin in drie "Jip en Janneke-woorden" wordt uitgelegd hoe dingen in elkaar zitten.

Met andere woorden, na twee regels haken we af. :D

shit, ik vond het toch wel een mooie (toch maar wel ongepaste) beschouwing.

sorry hiervoor, ik hou m'n mond verder!
 
Even weer helemaal off-topic..:
Daar ben ik het volledig mee eens.. Ik vind het alleen een beetje jammer dat er meteen gezegd wordt dat die jongen (nog) niet geschikt is voor deze baan zonder diegene persoonlijk tegengekomen te zijn/te kennen/gesproken te hebben.
@Sierra Tango: Aanvallend was het niet bedoeld, wie je bent en wat je doet/gedaan hebt weet ik niet en daarom kan ik jou ook niet inschatten. Hetzelfde wat jij ook niet kan doen na een paar posts van iemand anders.. Dat is het énige wat ik duidelijk wou maken..:kiss: zo nu weer vriendjes?;)

nee,, geen offence tegen kritiek, want daarom is dit forum juist zo sterk, alleen ik denk wel dat als je eerdere posts ziet van Safa en reacties op Safa, dat deze jongen wel gemotiveerd is maar zich nog niet heel erg goed heeft geörienteerd op de markt. Teksten zoals "selectie testjes"en "effe studeren dan selecties"benadrukken natuurlijk wel zijn jonge karakter. Is helemaal niet erg want zo waren de meesten van ons ook. Dat Safa allochtoon is zal in eerste instantie niet in zijn voordeel werken. Echter als Safa zich profileert als intelligente zelfverzekerde en gemotiveerde jongeman zal hij kansen creeren en zichzelf waardevoller maken. Vind het alleen maar sterk van hem dat hij hier een topic opent en bereid is om kritiek te accepteren. Als het meezit zal het hem motiveren en doen realiseren dat hij bergen moet verzetten als hij iets wilt bereiken en zeker in de rol van vlieger.

zo.. terug naar de orde vd dag.. denk dat alles wel gezegt is hier in het forum..
gr flying
 
hey grob 115!
over 20 mins is mn pick-up. ga van jeddah naar dacca reg TF-ARS. B-747-300, wat ga jij doen?
mn reply waar jij op duidt was bedoelt voor diegene die tegenwind hebben,en een vreemde loopbaan kan mensen wel eens het idee geven dat het ondanks alles toch mogelijk is een droom te vervullen.
zelfs een aspirant ppl.
ciao.
(ventje moet gaan,copilot zit naast me te lachen)
 
hey grob 115!
over 20 mins is mn pick-up. ga van jeddah naar dacca reg TF-ARS. B-747-300, wat ga jij doen?
mn reply waar jij op duidt was bedoelt voor diegene die tegenwind hebben,en een vreemde loopbaan kan mensen wel eens het idee geven dat het ondanks alles toch mogelijk is een droom te vervullen.
zelfs een aspirant ppl.
ciao.
(ventje moet gaan,copilot zit naast me te lachen)

Posatronic? Posatronic??? Ik denk dat je Prozac bedoelt, en volgens mij wordt het hoog tijd dat je dat weer gaat slikken.

Sorry, KL en Q-nimbus vonden het er kennelijk ook een beetje ongeloofwaardig uitzien, aangezien er wel vaker gevallen bij zijn die de boel bij elkaar liegen in hun profiel. Ik was blijkbaar niet de enige die zoiets vermoedde...

Geef toe, je taalgebruik was niet echt hoogwaardig te noemen en nogal ongenuanceerd (met die koffers)...en wat is posatronic in hemelsnaam?? :confused:

Maargoed, hierbij mijn welgemeende excuses voor het misverstand...
 
Last edited:
@ Plane Driver



Ik begrijp heel goed wat je wilt zeggen. Het is idd niet aan mij, het was puur een waarneming gebaseerd op zijn reakties.

Friends 4ever ;) (kom op zeg... we laten onze vriendschap toch niet voor zo iets vallen)

Ja duhh tuulk! Kom we laten alles achter ons drinken er een lekkah Breezahtje op:yeehaa:
 
grob115
excuses accepted,veel succes met je opleiding. ps posatronic is de tegenhanger van negatronic,een gevoel wat je krijgt na 8 uur gewauwel op de freqs...
ciao
 
Hoi Safa...

mijn naam is Mustafa Kaya en ben ook van Turks afkomst. Ik ben weliswaar in Nederland geboren en opgegroeid, maar mijn ouders komen uit Turkijke. Ik zit momenteel halverwege de grouncourse op de NLs. Als je graag piloot wilt worden moet je je droom achterna gaan. Je afkomst maakt geen ene moer uit. Het pilotenwereld is een internationaal beroep. Ik heb zelf een jaartje HVA gedaan, nadat ik was afgewezen bij de kLS. Maar als je hart bij het vliegen ligt, moet je ontiegelijk veel zelfbeheersing hebben om niet toe te geven aan je hart. Bij mij ging dat (GELUKKIG) mis en heb mij vorig jaar bij de NLS aangemeld. En daar heb ik geen seconde spijt van gehad. Ik heb de hele topic niet doorgelezen, maar doe wat je wil. Je krijgt er gegarandeerd geen spijt van. Kijk niet naar anderen en luister naar je hart. Vetrouw in jezelf. Ik ben zelf afgewezen bij de kLS en EPST. Maar nooit een moment aan mijn capciteiten getwijfeld.

Musy
 
Kijk niet naar anderen en luister naar je hart. Vetrouw in jezelf. Ik ben zelf afgewezen bij de kLS en EPST. Maar nooit een moment aan mijn capciteiten getwijfeld.

Met RESPECT hoor; maar ik lees dit soort dingen wel vaker in luchtvaartland.
Hoe ver gaat dit nu eigenlijk?
Als de gevestigde orde zegt: "dat kan je beter zus/zo doen", kan je ook wel stellen van; laat ze maar lullen. Ik luister naar m'n hart en twijfel niet aan mijn eigen capaciteiten, dus ik doe het op mijn eigen manier.
Is eigenwijsheid dan de regel in luchtvaartland en hoe zit het dan met die zgn. bijna wetenschappelijke benadering van het vliegen van verkeersvliegtuigen?
Men kan uiteraard net zolang blijven doorgaan dat men een positief antwoord krijgt bij een toelatingsexamen, maar mijn inziens gaat dit op den duur ten kostte van de kwaliteit. Zowel bij vliegers als bij opleiders.
 
Back
Top